mighty_duckling Skrevet 29. april 2017 #1 Skrevet 29. april 2017 Er det flere som er i gang med IVF-forsøk akkurat nå?
Illy Skrevet 29. april 2017 #2 Skrevet 29. april 2017 Det er det Det er en egen tråd under denne forumkategorien for IVF-forsøk i 2017 også. Og så er vi noen som har dagbøker, under "prøverdagbøker". Veldig godt å "snakke" med andre i samme situasjon. Har du hatt forsøk tidligere, eller er dette ditt første? Jeg holder på med andre forsøk, og skal hente ut egg førstkommende onsdag. Masse lykke til framover!
mighty_duckling Skrevet 29. april 2017 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2017 Da skal jeg følge med på den tråden også. Har hatt to mislykket insemineringsforsøk, og er i gang med min første IVF nå. Har vært ufrivillig barnløs nå i 8 år, så er på tide man prøver andre metoder når naturmetoden ikke fungerer. Er på syklusdag 5 så egguttakk blir vel ikke før uken etter om medisinene gjør det de skal. Er så mange tanker og følelser rundt dette, så kjenner at man har ett behov for å snakke med noen. Blir det enklere, med forsøk nummer to? Sånn forventingsmessig tenker jeg. Du får ha masse lykke til. Håper det bare er gullegg som kommer =)
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #4 Skrevet 29. april 2017 Jeg er! Sprøytedag 7 idag! Anonymkode: b68cc...462
Illy Skrevet 29. april 2017 #5 Skrevet 29. april 2017 26 minutter siden, mzmika skrev: Da skal jeg følge med på den tråden også. Har hatt to mislykket insemineringsforsøk, og er i gang med min første IVF nå. Har vært ufrivillig barnløs nå i 8 år, så er på tide man prøver andre metoder når naturmetoden ikke fungerer. Er på syklusdag 5 så egguttakk blir vel ikke før uken etter om medisinene gjør det de skal. Er så mange tanker og følelser rundt dette, så kjenner at man har ett behov for å snakke med noen. Blir det enklere, med forsøk nummer to? Sånn forventingsmessig tenker jeg. Du får ha masse lykke til. Håper det bare er gullegg som kommer =) Det er godt å prøve noe nytt, hvor sjansene faktisk er ganske gode. Samtidig er det slitsomt med IVF. Det er veldig mye tanker og følelser. Jeg tror det kan bli enklere med forsøk nr. to, man vet jo mer om hva man går til da. Mitt første forsøk gikk dårlig, fikk bare ett egg ut. Det ble befruktet og satt tilbake, men resulterte ikke i graviditet. Så nå er jeg om mulig enda mer stresset og nervøs dette forsøket, fordi jeg er redd for at det samme skal skje igjen. Så dårlig respons er heldigvis sjeldent! Forhåpentligvis blir dette både første og eneste for deg, med mindre dere skal ha søsken da
Illy Skrevet 29. april 2017 #6 Skrevet 29. april 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er! Sprøytedag 7 idag! Anonymkode: b68cc...462 Da er du nøyaktig én dag etter meg
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #7 Skrevet 29. april 2017 18 minutter siden, Illy skrev: Da er du nøyaktig én dag etter meg Det er så utrolig nervepirrende og spennende tider! Skal på første ultralyd imorgen, så håper noen egg har vokst seg fine! Har hatt vondt i eggstokkomeråde siden 2.sprøytedag! er vårt 2.utaksforsøk! Har aldri i mitt liv opplevd å være gravid, så håper vi får et gullegg denne gangen! Vil helst ha et 5 dagers egg før innsett! Da jeg har hørt det øker sjansen betraktelig! Ønsker deg masse lykke til i ditt forsøk! Så må vi oppdatere hverandre! Ekstra morsomt når vi ligger så likt i løypa 😊 Anonymkode: b68cc...462
Illy Skrevet 29. april 2017 #8 Skrevet 29. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så utrolig nervepirrende og spennende tider! Skal på første ultralyd imorgen, så håper noen egg har vokst seg fine! Har hatt vondt i eggstokkomeråde siden 2.sprøytedag! er vårt 2.utaksforsøk! Har aldri i mitt liv opplevd å være gravid, så håper vi får et gullegg denne gangen! Vil helst ha et 5 dagers egg før innsett! Da jeg har hørt det øker sjansen betraktelig! Ønsker deg masse lykke til i ditt forsøk! Så må vi oppdatere hverandre! Ekstra morsomt når vi ligger så likt i løypa 😊 Anonymkode: b68cc...462 Det er virkelig nervepirrende! Vondt i eggstokkområdet kan nok være et godt tegn Har du hatt langt regime, og nedregulering med nesespray først? Jeg har kort denne gangen, og har alt hatt to ultralydkontroller. Det så ikke så veldig bra ut hos meg, den ene eggstokken har ikke respondert. Dermed ligger det an til få egg, og er ekstra nervepirrende! Jeg håper også på et femdagersegg Og gullegg! Masse lykke til på ultralyd! Håper du får se mange fine eggposer. Du må gjerne oppdatere på hvordan det gikk
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #9 Skrevet 30. april 2017 15 timer siden, Illy skrev: Det er virkelig nervepirrende! Vondt i eggstokkområdet kan nok være et godt tegn Har du hatt langt regime, og nedregulering med nesespray først? Jeg har kort denne gangen, og har alt hatt to ultralydkontroller. Det så ikke så veldig bra ut hos meg, den ene eggstokken har ikke respondert. Dermed ligger det an til få egg, og er ekstra nervepirrende! Jeg håper også på et femdagersegg Og gullegg! Masse lykke til på ultralyd! Håper du får se mange fine eggposer. Du må gjerne oppdatere på hvordan det gikk Jeg har hatt kort regime hadde 13 eggposer som vokser.. Den største var bare på 15 mm.. Hadde håpet på uttak på tirsdag. Men blir ikke uttak før torsdag/fredag her håper alle de 13 eggposene vokser seg store å fine i dagene fremover.. Snakket litt med lege om hvilken dag vi satser på innsett, så blir nok å satse på blastocyste denne gang.. Håper bare de overlever så langt etter uttak.. Hører om de som prøver seg på et blastocyst men så blir det avbrutt for at ingen av eggene kom så langt. Dette er nervepirrende greier! Må nok i første omgang håpe på at det blir noen egg å befrukte! 😊 Anonymkode: b68cc...462
Illy Skrevet 30. april 2017 #10 Skrevet 30. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt kort regime hadde 13 eggposer som vokser.. Den største var bare på 15 mm.. Hadde håpet på uttak på tirsdag. Men blir ikke uttak før torsdag/fredag her håper alle de 13 eggposene vokser seg store å fine i dagene fremover.. Snakket litt med lege om hvilken dag vi satser på innsett, så blir nok å satse på blastocyste denne gang.. Håper bare de overlever så langt etter uttak.. Hører om de som prøver seg på et blastocyst men så blir det avbrutt for at ingen av eggene kom så langt. Dette er nervepirrende greier! Må nok i første omgang håpe på at det blir noen egg å befrukte! 😊 Anonymkode: b68cc...462 Det høres ut som et veldig bra antall! Jeg hadde bare 5 som var på 12 og 13 mm på fredag. Resten var for små til at de vil komme etter. Så jeg er skikkelig nervøs for om jeg får noen egg som duger. Da kan det nok bli risikabelt å gå for blastocyst også. Men med 13 kandidater blir det annerledes Det må da blir gode sjanser for flere blastocyster ut av det. Jeg har forstått det som at når de dyrker i 5 dager, ser de hvilket egg som klarer seg best til da, og kan velge det riktige, som har gode sjanser til å bli baby. Men noen egg som ikke klarer seg i laboratoriet, kunne kanskje blitt noe i livmoren.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #11 Skrevet 30. april 2017 46 minutter siden, Illy skrev: Det høres ut som et veldig bra antall! Jeg hadde bare 5 som var på 12 og 13 mm på fredag. Resten var for små til at de vil komme etter. Så jeg er skikkelig nervøs for om jeg får noen egg som duger. Da kan det nok bli risikabelt å gå for blastocyst også. Men med 13 kandidater blir det annerledes Det må da blir gode sjanser for flere blastocyster ut av det. Jeg har forstått det som at når de dyrker i 5 dager, ser de hvilket egg som klarer seg best til da, og kan velge det riktige, som har gode sjanser til å bli baby. Men noen egg som ikke klarer seg i laboratoriet, kunne kanskje blitt noe i livmoren. Håper du får gode egg utav dem! Er jo sv gode kvalitet som teller! Trenger ikke å få ut så mange! Så lenge det er av god kvalitet! Håper det er det hos deg! Er redd jeg ikke har så god kvalitet på mine, da jeg har gått på cellegift tidligere.. sist uttak var før cellegift! Så ikke vet jeg.. Får vel se om noen overlever til blastocyst. Synes det er en sjanse å ta! Å vente med innsett til da.. Hvis alt dette er for null innsett! Da gir jeg opp! Er det verste som kan skje.. Anonymkode: b68cc...462
mighty_duckling Skrevet 1. mai 2017 Forfatter #12 Skrevet 1. mai 2017 Jeg går på kort regime, og er på dag 7. Skulle egentlig på UL i går, men siden det var en søndag ble det utsatt til i morgen. Kjenner at jeg er rimelig nervøs for UL-timen. Er det vanlig at man kjenner mye til medisinene eller at noe foregår? Går på 150ie puregon, 0,25ml orgalutran og 10mg prednisolon. Og de eneste gangene jeg kjenner noe er når jeg lener meg framover, det føles litt fullere liksom (om det var forståelig). Var i faresonen for å bli overstimulert, sa de før jeg begynte på medisinene, så er derfor veldig spent. Hvordan går det med dere?
Illy Skrevet 2. mai 2017 #13 Skrevet 2. mai 2017 På 30.4.2017 den 15.22, AnonymBruker skrev: Håper du får gode egg utav dem! Er jo sv gode kvalitet som teller! Trenger ikke å få ut så mange! Så lenge det er av god kvalitet! Håper det er det hos deg! Er redd jeg ikke har så god kvalitet på mine, da jeg har gått på cellegift tidligere.. sist uttak var før cellegift! Så ikke vet jeg.. Får vel se om noen overlever til blastocyst. Synes det er en sjanse å ta! Å vente med innsett til da.. Hvis alt dette er for null innsett! Da gir jeg opp! Er det verste som kan skje.. Anonymkode: b68cc...462 Tusen takk Ja, håper på at kvaliteten er god, det er det viktigste! Jeg må ha hatt elendig kvalitet sist, fordi det ikke kom egg ut av de fleste eggposene, men har byttet både medisin og protokoll, så håper det går bedre nå. Krysser fingrene for at cellegiften ikke har hatt noe virkning på eggene dine. Det blir nok eventulet veldig nervepirrende å vente til egget når blastocyststadiet. Det er en sjanse, men så øker det jo sjansen hvis man kommer dit også. Skjønner tanken om å gi opp hvis det ikke blir noe innsett. Dette er slitsomt, men forhåpentligvis ender det med verdens beste belønning
Illy Skrevet 2. mai 2017 #14 Skrevet 2. mai 2017 23 timer siden, mzmika skrev: Jeg går på kort regime, og er på dag 7. Skulle egentlig på UL i går, men siden det var en søndag ble det utsatt til i morgen. Kjenner at jeg er rimelig nervøs for UL-timen. Er det vanlig at man kjenner mye til medisinene eller at noe foregår? Går på 150ie puregon, 0,25ml orgalutran og 10mg prednisolon. Og de eneste gangene jeg kjenner noe er når jeg lener meg framover, det føles litt fullere liksom (om det var forståelig). Var i faresonen for å bli overstimulert, sa de før jeg begynte på medisinene, så er derfor veldig spent. Hvordan går det med dere? Jeg tror det varierer veldig hvor mye man kjenner til medisinene. Sist forsøk merket jeg veldig lite etter at jeg begynte på sprøyter, ingen bivirkninger heller. Denne gangen har jeg hatt mye hodepine, særlig etter at jeg begynte på orgalutran. Jeg kjenner også at det stikker en del på høyre side i perioder, men det er jo der jeg har alle eggposene. Det var vel ul i dag da? Håper det gikk bra! Jeg har uttak i morgen tidlig, og er veldig nervøs. Det er litt uvirkelig å ha kommet hit allerede.
Milda Skrevet 3. mai 2017 #15 Skrevet 3. mai 2017 Jeg er såvidt i gang med den vanskelige rugetiden etter å ha satt inn blastocyst. 2.ferskforsøk, kort regime. Hadde 10 eggposer på ultralyd, egg i bare 6 av dem. 3 ble befruktet og bare 1 klarte seg og delte seg fint til blastocyst. Det så til visstnok veldig fint ut. Men jeg er ganske negativ egentlig, veldig vanskelig å holde motet oppe fram til testdag. Ønsker alle her masse lykke til med forsøk. Det er en tøff prosess som forhåpentligvis ender med baby til oss alle 😊
mighty_duckling Skrevet 3. mai 2017 Forfatter #16 Skrevet 3. mai 2017 På 2. mai 2017 den 17.47, Illy skrev: Jeg tror det varierer veldig hvor mye man kjenner til medisinene. Sist forsøk merket jeg veldig lite etter at jeg begynte på sprøyter, ingen bivirkninger heller. Denne gangen har jeg hatt mye hodepine, særlig etter at jeg begynte på orgalutran. Jeg kjenner også at det stikker en del på høyre side i perioder, men det er jo der jeg har alle eggposene. Det var vel ul i dag da? Håper det gikk bra! Jeg har uttak i morgen tidlig, og er veldig nervøs. Det er litt uvirkelig å ha kommet hit allerede. Heisann. Det gikk bra på UL. Legen telte min. 30 eggposer, hvor de varierte i størrelse, med de fleste og de største på 11 mm. Skal på ny UL på fredagen, og med uttak i starten på neste uke. Har det skikkelig ubehagelig for tiden, føler meg ganske så blæ. Snakket med klinikken om å kanskje være sykmeldt ut resten av tiden før uttak, men må kjenne litt på det. Vil liksom ikke være borte fra jobb mer enn nødvendig, men kjenner at det er slitsomt akkurat nå. På grunn av mengden eggposer var legen bekymret for overstimulering, og at det beste alternativet var totalfrys og gå rett på fryseforsøk neste syklus. Men vi fikk se litt nærmere på fredagen. Hvordan gikk uttaket?
LillyBe Skrevet 3. mai 2017 #17 Skrevet 3. mai 2017 Jeg er også i gang Hadde første forsøk i januar, frys i mars og nå nytt fersk. UL på tirsdag viste 6-7 eggposer så blir nok færre egg denne gangen (11 egg sist og dyrket 2 til blasto). Uttak i morgen (hjelp!!)
Illy Skrevet 3. mai 2017 #18 Skrevet 3. mai 2017 3 timer siden, mzmika skrev: Heisann. Det gikk bra på UL. Legen telte min. 30 eggposer, hvor de varierte i størrelse, med de fleste og de største på 11 mm. Skal på ny UL på fredagen, og med uttak i starten på neste uke. Har det skikkelig ubehagelig for tiden, føler meg ganske så blæ. Snakket med klinikken om å kanskje være sykmeldt ut resten av tiden før uttak, men må kjenne litt på det. Vil liksom ikke være borte fra jobb mer enn nødvendig, men kjenner at det er slitsomt akkurat nå. På grunn av mengden eggposer var legen bekymret for overstimulering, og at det beste alternativet var totalfrys og gå rett på fryseforsøk neste syklus. Men vi fikk se litt nærmere på fredagen. Hvordan gikk uttaket? Åj, det var mange eggposer! Skjønner at du har en del ubehag da. Det er ikke noe gøy å få fravær fra jobb i forbindelse med dette, men det høres fornuftig ut med sykemelding nå. Håper du slipper unna overstimulering Uttaket gikk bra, men her er det helt andre tall vi snakker om Jeg fikk fire egg fra fem eggposer. Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne få flere egg, men er samtidig lettet over at det kom ut noe i det hele tatt, og mer enn ett. Så nå venter jeg på den skumle telefonen om befruktning i morra tidlig.
Illy Skrevet 3. mai 2017 #19 Skrevet 3. mai 2017 10 timer siden, Milda skrev: Jeg er såvidt i gang med den vanskelige rugetiden etter å ha satt inn blastocyst. 2.ferskforsøk, kort regime. Hadde 10 eggposer på ultralyd, egg i bare 6 av dem. 3 ble befruktet og bare 1 klarte seg og delte seg fint til blastocyst. Det så til visstnok veldig fint ut. Men jeg er ganske negativ egentlig, veldig vanskelig å holde motet oppe fram til testdag. Ønsker alle her masse lykke til med forsøk. Det er en tøff prosess som forhåpentligvis ender med baby til oss alle 😊 Masse lykke til framover! Det er gode sjanser med blastocyst Men ventetida er lang og slitsom.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #20 Skrevet 3. mai 2017 40 minutter siden, Illy skrev: Åj, det var mange eggposer! Skjønner at du har en del ubehag da. Det er ikke noe gøy å få fravær fra jobb i forbindelse med dette, men det høres fornuftig ut med sykemelding nå. Håper du slipper unna overstimulering Uttaket gikk bra, men her er det helt andre tall vi snakker om Jeg fikk fire egg fra fem eggposer. Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne få flere egg, men er samtidig lettet over at det kom ut noe i det hele tatt, og mer enn ett. Så nå venter jeg på den skumle telefonen om befruktning i morra tidlig. Så bra at uttake gikk bra 😃 Håper du har et godt gullegg blant de 4 eggene! Skjønner godt at det er skummelt nå til de ringer imorgen! Skikkelig nervepirrende.. Håper du får en god natt søvn og våkner til gode nyheter imorgen jeg skulle egentli ha uttak torsdag/fredag, men på ultralyden igår så hadde eggposene vokst veeldig lite siden sist. var eggposer fra 11-15 mm og en på 18, så de vokser meget ujevnt. Er 13 stk til sammen.. Blir uttak på mandag.. Så er spent på hvor mange egg det blir da de på 15 mm og den på 18 mm kommer til å bli for modne til da.. det er jo et Gullegg som skal til, men er alltid kjekt å kunne få noen i frys også! Så får bare la det gå sin gang å krysse fingrene Anonymkode: b68cc...462
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå