Gå til innhold

2-års kontroll og skjema som skal fylles ut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha barnet på 2-års kontrollen snart. I den forbindelse har vi fått et skjema med oppgaver barnet skal testes i. Mye av det er greit, men en del er det vanskelig å gjøre interessant nok. Noen med tips? En del av tingene har barnet gjort tidligere, men virker ferdig med det. Det har gått over til mer avansert lek. 

Anonymkode: f3ece...d9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må være litt mer spesifikk i hva som er vanskelig. Hvorfor skal du gjøre skjemaet interessant? Poenget er å fange opp de som trenger hjelp, ikke å vise hvor flinke de er.

• Liker 1
Skrevet

Hva slags oppgaver er det snakk om da? På skjemaet vi fikk i forkant av 2-års kontroll var det kun spørsmål om ordforråd og språk generelt. 

Skrevet
7 minutter siden, Vindmølle skrev:

På skjemaet vi fikk i forkant av 2-års kontroll var det kun spørsmål om ordforråd og språk generelt. 

Samme her. Vi skulle krysse av for ord barnet kunne, skrive den lengste setningen h*n hadde sagt o.l.

Skrevet

Høres ut som om du har fått samme type skjema som vi hadde. Jeg endte bare med å ikke fylle ut hele skjemaet. Husker det var noen spm der man f.eks skulle tre perler på en snor eller noe, men det hadde jo ikke vi så da bare hoppet jeg over det. Dere går uansett gjennom skjemaet på kontrollen, da kan du si at barnet har gjort det tidligere. 

AnonymBruker
Skrevet

Kontroller er frivillig. Vekt og målebånd har vi hjemme som noen sa. Virker som barnet ditt er oppegåene nok, hva er vitsen med dette her?

Anonymkode: c62bf...1e0

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, A4-livet skrev:

Høres ut som om du har fått samme type skjema som vi hadde. Jeg endte bare med å ikke fylle ut hele skjemaet. Husker det var noen spm der man f.eks skulle tre perler på en snor eller noe, men det hadde jo ikke vi så da bare hoppet jeg over det. Dere går uansett gjennom skjemaet på kontrollen, da kan du si at barnet har gjort det tidligere. 

Det høres ut som samme skjema. Det var ganske mange oppgaver og en del barnet nå synes er kjedelig eller er ferdig med. Og som du sier er det ikke alt vi har i hus til å gjennomføre oppgavene. Da lar jeg de tingene ligge. 

Anonymkode: f3ece...d9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...