Gå til innhold

Han bommelommet i kassen!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jippi!

Anthon er nå såvidt tre dager gammel hos oss (åtte uker totalt da). Vi bor i 3. etasje i en leilighet i Oslo. Han har IKKE vært særlig glad i den kalde vinden i det siste. Han tisser inne hvor det er trygt, og nekter plent å gjøre mye ute når det er kaldt, blåser og mange rare lyder (han tisser og bærsjer ute også).

I går introduserte vi en kasse med kattesand, og tok han oppi der hver gang vi så han hadde noe i gjære. Han har inntil i dag ikke gjort fra seg i kassen.

Merket at det ble litt stille, og gikk etter ham ut i gangen. Og der satt han. I kassen. Han bæsjet!!!! JIPPI!

Har ikke han vært flink eller?

Han sover i bur gjennom hele natten. Foruten en tissetur kl 04. Godgutten min!

Måtte bare dele mine erfaringer med dere...(stolt mor :oops: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, ja gjest - vet jeg er teit! Nybakt valpemamma vettu... :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor gidder du å bruke kasse inne til han? Er jo bedre at det kommer på gulvet nå og da, enn at han skal bli vant til en kasse.. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har tenkt på det. Vi mener det er greit at han vet han må mot døren når han skal noe. Han gjør fra seg når vi er ute, og tisser på gulvet når han er inne. Det er bare nr. 2 han har gjort i kassen (to ganger i dag).

Vi går ut med ham ofte, men synes det er greit at han har et sted inne om det skulle haste. Ikke alltid like lett når det er 6 trapper ned til bakgården...

Regner ikke med å få ham stueren i løpet av den første uken heller. Vi er storfornøyde med de framskrittene han har vist i dag. Tisset inne bare tre ganger.

Vi har begynt å forstå signalene han sender når han er nøden, men trenger fremdeles litt tid. Om en uke eller to er kassen borte. Da er det bare å løøpe ut når han går mot ytterdøren.

Det skal nok gå seg til skal du se :wink:

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet
Jippi!

Anthon er nå såvidt tre dager gammel hos oss (åtte uker totalt da).  Vi bor i 3. etasje i en leilighet i Oslo.  Han har IKKE vært særlig glad i den kalde vinden i det siste.  Han tisser inne hvor det er trygt, og nekter plent å gjøre mye ute når det er kaldt, blåser og mange rare lyder (han tisser og bærsjer ute også).

I går introduserte vi en kasse med kattesand, og tok han oppi der hver gang vi så han hadde noe i gjære.  Han har inntil i dag ikke gjort fra seg i kassen.

Merket at det ble litt stille, og gikk etter ham ut i gangen.  Og der satt han.  I kassen.  Han bæsjet!!!!    JIPPI!

Har ikke han vært flink eller?

Han sover i bur gjennom hele natten.  Foruten en tissetur kl 04.  Godgutten min!

Måtte bare dele mine erfaringer med dere...(stolt mor :oops: )

Tror bare det er en nybakt mamma som får med seg tisseturer kl 4 om natta. :-)

Hva slags hund er det du har?

Gjest Anonymous
Skrevet

Han er en jack russell terrier, og selvfølgelig nydeligst i hele verden.... :oops:

Akkurat nå har han brukt meg som klatrestativ en stund, men ligger nå i fanget mitt (på gulvet).

Han sov heltt til kl 07 i dag tidlig, og hadde sikkert klart seg lengre enn det også. Har seg slik at jeg er en skikkelig morgenfugl.

Var flink og tok han rett fra buret og ut på tur. Ingen ulykker hittil (bank i bordet), men det kommer vel utpå dagen.

Liten gutt er han. Bare 2 kg på åtte uker. Nydelig.

Skrevet

Ikke for å være stygg med deg, Hannemor....... men..... jeg tror du burde endre litt perspektiv på livet nå ..... det er en hund/bikkje du har fått deg. Og hvis du omtaler bikkja som du prater om den her inne i mengde og form - så tror jeg du kommer til å skyve en del folk fra deg.

Ikke mitt bord - men - det er ikke mye realistisk igjen her nå ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ro deg ned a GJESTA!

Dersom du ikke kan lese mellom linjene så kan du vel bare se å pelle deg ut.

Vet det ikke er et barn jeg prater om, men han er en valp og er meget avhengig av oss for øyeblikket.

Og hvem er det jeg kommer til å skyve bort? Deg? Å så synd det hadde vært. Virkelig en tragedie. Tror neste jula er ødelagt jeg nå.. :cry: .

Som du ser av andre innlegg, så er det bare du som tar det så innmari seriøst. MEN, når kl er 07 blir du glad når poden gjør fra seg der han skal enn om han gjør det på stueteppet.

I dag har han faktisk bare hatt ett uhell. Og ja, det er jeg stolt av. Synes nemmelig han er sabla flink til å si i fra.

God jul til deg og alle andre.

Skrevet

Jeg hadde nok skjønt dette hadde du vært 13 år

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, vet du hva. Synes du er litt kulten, men meg om det. Trodde det var opplagt at jeg ikke var 100% seriøs i det første innlegget. Syntes det var gøy at han tok til seg ting så raskt.

Jeg tar meg ikke nær av negative mennersker, men forstår ikke helt hvorfor du gad å skrive om du ikke kunne juble litt for Anthon.

Du har svart meg på mat-spørsmålet, og dt var mer konstruktivt.

Synes innlegget har hår gått litt på villspor. Kommer ikke til å tilegne det mer oppmerksomhet.

Skrevet

Om du følte det kulten - vet ikke - det var ikke mer eller mindre enn ærlig!!

Det var slik jeg følte innlegget ditt.

Jeg ser meg ikke selv som negativ men realistisk... og jeg greier ikke å se deg som realistisk etter og ha sett alderen din. Du har fått deg ett dyr og et dyr i din alder bør ikkke ha dimensjoner du presterer her. Jeg kan imdilertid skjønne at det er vanskelig og se ... men det henger sammen med din livserfaring. Og der synes jeg du er urealistisk.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jøss - hatt sitroner til middag eller?

Og her er svaret fra en med stor livserfaring...... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Og her er svaret fra en med stor livserfaring...... :roll:

Takk! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...