AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #1 Del Skrevet 29. april 2017 Noen som vet om man kan få muskelavslappende medikamenter av legen for å roe ned stive skuldre? Jeg går konstant rundt med hodepine fordi musklene på ene siden av skulderen er knallharde. Har selvsagt brukt varmeomslag hver kveld også videre for å prøve å få bukt med problemet. Del gjerne deres erfaringer. Takk. Anonymkode: 8b5a9...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #2 Del Skrevet 29. april 2017 Muskelavslappende medisiner er de fleste leger meget restriktive med å skrive ut. Hva du lege gjør til deg, må du snakke med legen din om. Anonymkode: a78da...2cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. april 2017 #3 Del Skrevet 29. april 2017 Eller voltarol på apoteket. Men voltaren får du hos legen. For eksempel. Eller ta deg en tur til fysio. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #4 Del Skrevet 29. april 2017 10 minutter siden, Silfen skrev: Eller voltarol på apoteket. Men voltaren får du hos legen. For eksempel. Eller ta deg en tur til fysio. Ja men de begge har jo ibuptofen som virkemiddel og det er bevist å kunne sette ned fruktbarheten til kvinner. Fysio får jeg tenke på siden jeg ikke liker at fremmede klasser på kroppen min. Anonymkode: 8b5a9...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #5 Del Skrevet 29. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja men de begge har jo ibuptofen som virkemiddel og det er bevist å kunne sette ned fruktbarheten til kvinner. Fysio får jeg tenke på siden jeg ikke liker at fremmede klasser på kroppen min. Anonymkode: 8b5a9...4ce Er du i en periode der du prøver å bli gravid, siden du er opptatt av nedsettelse av fruktbarhet? I så tilfelle er muskelavslappende langt farligere enn NSAIDs. Fysio er dermed det legen din vil falle ned på. Anonymkode: a78da...2cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #6 Del Skrevet 29. april 2017 Hvorfor er det langt farligere enn ibuprofen? Jeg har lest kvinner i fruktbar alder burde holde seg til paracet fordi ibuprofen kan senke fruktbarheten. Ja men jeg er ikke interessert i å gå til fysio. Anonymkode: 8b5a9...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. april 2017 #7 Del Skrevet 29. april 2017 Tøys. En kur med ibuprofen har intet utslag for fruktbarheten din. For øvrig vil jeg anbefale psykolog så du får gjort noe med issuene dine. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 29. april 2017 #8 Del Skrevet 29. april 2017 Som legen min sa, så får du ikke muskelavslappende som virker skikkelig. Av den enkle grunn at hjertet er en muskel og den bør helst ikke slappe for mye av. Så da står du igjen med sterke smertestillende som for eksempel Paralgin Forte eller fysioterapi, akupunktur etc. Du bør jo også få undersøkt hva det er som fører til at musklene er så anspent og om du for eksempel har betennelser eller skader/forkalkninger i skulderleddene som forårsaker dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #9 Del Skrevet 29. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja men de begge har jo ibuptofen som virkemiddel og det er bevist å kunne sette ned fruktbarheten til kvinner. Fysio får jeg tenke på siden jeg ikke liker at fremmede klasser på kroppen min. Anonymkode: 8b5a9...4ce Nei, voltarol og voltaren inneholder diklofenak, men virkemåten er den samme. Anonymkode: ff5d3...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #10 Del Skrevet 29. april 2017 1 time siden, Leo skrev: Som legen min sa, så får du ikke muskelavslappende som virker skikkelig. Av den enkle grunn at hjertet er en muskel og den bør helst ikke slappe for mye av. Så da står du igjen med sterke smertestillende som for eksempel Paralgin Forte eller fysioterapi, akupunktur etc. Du bør jo også få undersøkt hva det er som fører til at musklene er så anspent og om du for eksempel har betennelser eller skader/forkalkninger i skulderleddene som forårsaker dette. Det finnes absolutt preparater som gir god avspenning av skjelettmuskulatur, men dette er ikke noe man får fordi man er spent i skuldrene. Eventuell medisinering er dessuten avhengig av hva som skaper spenningene. Da slik medisinering er helt uaktuell i ts' tilfelle, ser jeg heller ingen grunn til å utdype så mye mer. Anonymkode: ff5d3...c41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #11 Del Skrevet 29. april 2017 Det må du jo spørre legen om. Vi kan ikke ordinere disse tablettene og vi vet heller ikke om du har andre sykdommer som du bruker medisin for Anonymkode: 7d461...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #12 Del Skrevet 29. april 2017 Det finnes ikke muskelavslappende medisiner, det er vanligvis Benzodiazepiner som brukes mot f.eks rygg eller nakkesmerter, men dette er egentlig beroligende medisin, som indirekte avslapper musklene. Så ville vel heller gått for noen timer hos fysio, eller voltarol, med mindre du har lyst til å gå på beroligende Anonymkode: 3eefc...f8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #13 Del Skrevet 29. april 2017 3 timer siden, Silfen skrev: Tøys. En kur med ibuprofen har intet utslag for fruktbarheten din. For øvrig vil jeg anbefale psykolog så du får gjort noe med issuene dine. Ja jeg har gått til psyk i mange år men synes ikke det hjelper nevneverdig for spenningene jeg konstant går med i kroppen. Har ryddet opp i en del ting i tankene men det fjerner likevel ikke det faktum at man er blitt veldig realitetsorientert noe som forverrer spenninger ytterliggere. Anonymkode: 8b5a9...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #14 Del Skrevet 29. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ikke muskelavslappende medisiner, det er vanligvis Benzodiazepiner som brukes mot f.eks rygg eller nakkesmerter, men dette er egentlig beroligende medisin, som indirekte avslapper musklene. Så ville vel heller gått for noen timer hos fysio, eller voltarol, med mindre du har lyst til å gå på beroligende Anonymkode: 3eefc...f8d For å være ærlig så hadde det nok vært det beste i mitt tilfelle. Anonymkode: 8b5a9...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #15 Del Skrevet 29. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For å være ærlig så hadde det nok vært det beste i mitt tilfelle. Anonymkode: 8b5a9...4ce Jeg forstår at når man har så vondt, så tar man det man får. Men første steg er å bestille en legetime. Jeg har selv vært i kontakt med legen en gang pga smerter i nakke/rygg, jeg ble henvist til fysio. Andre jeg kjenner fikk resept på voltaren (?) kur. Så tror det er de mest vanlige tiltakene man prøver først, er ikke bare bare å få beroligende da dette er vanedannende medisiner Anonymkode: 3eefc...f8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #16 Del Skrevet 29. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at når man har så vondt, så tar man det man får. Men første steg er å bestille en legetime. Jeg har selv vært i kontakt med legen en gang pga smerter i nakke/rygg, jeg ble henvist til fysio. Andre jeg kjenner fikk resept på voltaren (?) kur. Så tror det er de mest vanlige tiltakene man prøver først, er ikke bare bare å få beroligende da dette er vanedannende medisiner Anonymkode: 3eefc...f8d En kur vil dessverre ikke hjelpe meg fordi dette er noe konstant så selv om det funker så lenge kuren tas vil det alltid komme tilbake. Ja det er jeg klar over. Anonymkode: 8b5a9...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #17 Del Skrevet 29. april 2017 Hvis dette er kronisk så er det fysio og trening som er kuren din. Å gå på en Voltarenkur kan være greit for å roe det ned så du orker å trene og gå til fysio. Jeg er helt sikker på at du ikke får beroligende for dette. Anonymkode: 80bfa...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #18 Del Skrevet 29. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette er kronisk så er det fysio og trening som er kuren din. Å gå på en Voltarenkur kan være greit for å roe det ned så du orker å trene og gå til fysio. Jeg er helt sikker på at du ikke får beroligende for dette. Anonymkode: 80bfa...d9d Så hva er det beroligende blir gitt for? Dette gir meg også kronisk hodepine. Anonymkode: 8b5a9...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #19 Del Skrevet 29. april 2017 Om du har vondt i nakke og skuldre er det tramadol og parafin forte legen vil gi. Ikke benzo i hverken tramadol eller paragin. Anonymkode: 46463...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #20 Del Skrevet 29. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du har vondt i nakke og skuldre er det tramadol og parafin forte legen vil gi. Ikke benzo i hverken tramadol eller paragin. Anonymkode: 46463...844 Nei jeg er mest bare stiv og har knallharde muskler på den ene siden av skulder, øvre del av rygg, nakke og vondt i hodet på samme siden. Anonymkode: 8b5a9...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå