Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #1 Skrevet 23. desember 2004 Han skal ha ca 100 g mat hver dag, men han spiser langt fra den mengden. Introduserte en kong i dag med tørrfor og smøreost i dag tidlig, og den var gøyal. Kanskje vi kan få han til å spise mer med den. Lure han litt. Noen flere forslag? Han går på Hill's.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 23. desember 2004 #2 Skrevet 23. desember 2004 Jeg antar det er hund det er snakk om? Hvor gammel er den? Får den nok mosjon? For mye mosjon? Prøvd å variere med oppbløtt for, istedenfor tørt? Hvorfor MÅ den ha 100 gram til dagen?
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #3 Skrevet 23. desember 2004 Hei, Han er åtte uker og veier litt over 2 kg. I følge Hill's skal han ha ca 100 g om dagen. Han får oppbløtt for da han er vant til det fra oppdretter. Bruker det tørt i Kongen, som var en slager. Kjempe gøy å se den lille puddingen med en stor kong i munden . Han har god avføring og stortrives hos oss (ser det ut til da ). Dette er tredje dagen hos oss i dag. Han er vant til å ha maten stående framme hos oppdretter. Vi vil helst vende han av med det, og heller gi måltider til faste tider.
Gjest Xavia Skrevet 23. desember 2004 #4 Skrevet 23. desember 2004 Ikke stress med det. Hunden deres har jo bare vært hos dere noen veldig få dager... Vår hund har aldri spist den mengden vi vil, eller til de tidspunktene vi vil. Han styrer det der utmerket selv. Han er i tipp topp shape (vunnet flere utstillinger), han er hverken over eller undervektig.
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #5 Skrevet 23. desember 2004 Regnet med det, så jeg er ikke hysterisk. Min schæfer hjemmefra var heller matsky, men han spiste når han var sulten. Det er samboeren min som er den hysteriske av oss . Takk for svar!
Gjest Bhsiltsk Skrevet 23. desember 2004 #6 Skrevet 23. desember 2004 Det er nok fordi den er vant til å ha maten stående framme den ikke spiser alt. Små valper kan gjerne få mat fire ganger om dagen, det er hvertfall det jeg har gjort de gangene jeg har hatt valper. Det går seg nok til. Gi den litt mer enn tre dager å venne seg til nytt hus, matrutiner, mennesker, så skal du se den spiser som en hest snart! I mars blir det kanskje min tur til å legge inn "bekymringsmeldinger" om den nye valpen.
Gjest Gjesta Skrevet 24. desember 2004 #7 Skrevet 24. desember 2004 Slapp av!!! Det ordner seg. Kos dere med valpen nå og ikke vær hysteriske. Jeg henter selv en valp om noen dager. Men jeg har også hatt valp før som jeg var helt bestyrtet over alt som var annerledes enn jeg hadde tenkt.............. men trekk pusten - det går så bra så - ikke sitt og overdramatiser en valps hverdag - det går seg til!!! Lykke til!
Gjest Gjesta Skrevet 24. desember 2004 #8 Skrevet 24. desember 2004 En ting du kan være helt sikker på, Hannemor. De spiser når de er sultne!!! Jeg kommer også til å ha faste mattider på min valp. Og det gjelder og være bestemt på det en har bestemt seg for - og ta livet med ro så faller ting på plass.
Gjest Anonymous Skrevet 24. desember 2004 #9 Skrevet 24. desember 2004 Ja det går nok greit. Han er i hvertfall en omsvermet liten gutt...
Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2004 #10 Skrevet 25. desember 2004 Ta bort maten etter 10 minutter, ett kvarter, og gi det neste gang han skal ha mat igjen, spiser han ikke da, så tar du det bort igjen, en eller annen gang må han bli sulten uansett.
Gjest Lea Skrevet 25. desember 2004 #11 Skrevet 25. desember 2004 Hunder spiser når de er sultne. Vi kan ikke stole på at det som står på posen/sekken med for er riktig. Hvis du "tvinger" hunden til å spise mer enn det den vil ha, så endrer det gjerne med oppkast og oppblåst mage. Vi ble anbefalt å gi hunden vår 3-4 måltider om dagen da den var valp. Hun spiste nesten alltid opp ALT. Men så er hunden vår et matvrak uten like også, da. Så lenge hunden din spiser litt og drikker vann, så er det ingen fare. Ta vekk maten når den er ferdig og sett den frem ved neste måltid.
Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2004 #12 Skrevet 25. desember 2004 Takk for gode råd! Han spiser bedre nå og han har regelmessig og fin avføring. Er ikke hysterisk når det gjelder det med mat. Han er en aktiv liten krabat med veldig godt humør. Han får i seg en del tørrfor gjennom kongen, noe han synes er veeeeldig morsomt.
Maya22 Skrevet 3. januar 2005 #13 Skrevet 3. januar 2005 sett maten bort mellom måltidene. dette sjerper apetitten. pass også på at den får rikelig mosjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå