AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #1 Skrevet 29. april 2017 Ja, jeg drakk i går.. Første gang på flere mnd. Drakk vin, cider og en haug med Jack Daniels honey shotter... Spydde som en gris i natt.. Og nå er jeg så dårlig i form og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg omtrent... Reddende hjelp kommer med grandis og cola zero... Jeg lover, jeg skal aldri drikke igjen.... Flere med samme erfaring? Anonymkode: da2dd...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #2 Skrevet 29. april 2017 Maaange ganger mindre med alderen da jeg har lært hvor mye jeg tåler. Anonymkode: 0a061...80c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #3 Skrevet 29. april 2017 Mjeh, får bare innstille deg på å være dårlig og miserabel denne dagen, så er du nok frisk som en fisk i morgen ☺ Anonymkode: 8dcd2...5d2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #4 Skrevet 29. april 2017 Stakkars! har vært der selv, et par ganger jeg har vært så dårlig at jeg seriøst har trodd jeg skulle dø! Sånn at man føler at man må spy bare man puster og må ligge helt i ro i i mørket Anbefaler powerade eller en annen rehydreringsdrikk på lur om det skulle skje igjen. Du kan kjøpe på apoteket eller lage selv. Synes det hjelper! Men ja, det som hjelper best er jo å moderere inntaket Anonymkode: bc3f0...03e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #5 Skrevet 29. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars! har vært der selv, et par ganger jeg har vært så dårlig at jeg seriøst har trodd jeg skulle dø! Sånn at man føler at man må spy bare man puster og må ligge helt i ro i i mørket Anbefaler powerade eller en annen rehydreringsdrikk på lur om det skulle skje igjen. Du kan kjøpe på apoteket eller lage selv. Synes det hjelper! Men ja, det som hjelper best er jo å moderere inntaket Anonymkode: bc3f0...03e Du tror Powerade "rehydrerer" raskere enn vann? Anonymkode: a115b...df5 4
Gjest Birti Skrevet 29. april 2017 #6 Skrevet 29. april 2017 Uff! Vi har alle vært der! Her er det bare å trekke for gardina, sette på Netflix og satse på at en dag i stabilt sideleie fikser biffen!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #7 Skrevet 29. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du tror Powerade "rehydrerer" raskere enn vann? Anonymkode: a115b...df5 Ja det er bedre å drikke noe med salter og sukker i, man trenger ikke ta powerade man kan lage limonade med salt og sukker f.eks, som er vanlig i varme land for å holde seg hydrert. Også er det veldig kvalmende å drikke vanlig vann når man er skikkelig fyllesyk Anonymkode: bc3f0...03e 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #8 Skrevet 29. april 2017 Ta en zyrtec,så blir du helt fin igjen😊 Anonymkode: 8b6fc...5f6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #9 Skrevet 29. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det er bedre å drikke noe med salter og sukker i, man trenger ikke ta powerade man kan lage limonade med salt og sukker f.eks, som er vanlig i varme land for å holde seg hydrert. Også er det veldig kvalmende å drikke vanlig vann når man er skikkelig fyllesyk Anonymkode: bc3f0...03e Tror vann er det beste. Smaker himmelsk også:-) Anonymkode: a115b...df5 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #10 Skrevet 29. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror vann er det beste. Smaker himmelsk også:-) Anonymkode: a115b...df5 Det beste (som kan inntas oralt) i alle fall er nok de rehydreringssaltene du får kjøpt på apoteket. Men nå har jeg ikke de liggende til vanlig da så da kjøper jeg powerade eller blander min egen drikk (med mindre sukker/mer balansert så jeg tror den er mer effektiv. Selv om den ikke smaker like godt). Hvis jeg er skikkelig fyllesyk klarer jeg ikke drikke vann, det er bare kvalmende og du blir ikke hydrert av å spy... Men du kan jo drikke vann hvis du vil. Alle har jo sin kur som de sverger til. Prøver bare å hjelpe ts litt Anonymkode: bc3f0...03e 2
Anoia Skrevet 29. april 2017 #11 Skrevet 29. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror vann er det beste. Smaker himmelsk også:-) Anonymkode: a115b...df5 Det er faktisk veldig viktig å gjenopprette saltbalansen i kroppen etter en fyllekule, så dette er en av de få tilfellene der brus er bedre enn rent vann. 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #12 Skrevet 29. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det beste (som kan inntas oralt) i alle fall er nok de rehydreringssaltene du får kjøpt på apoteket. Men nå har jeg ikke de liggende til vanlig da så da kjøper jeg powerade eller blander min egen drikk (med mindre sukker/mer balansert så jeg tror den er mer effektiv. Selv om den ikke smaker like godt). Hvis jeg er skikkelig fyllesyk klarer jeg ikke drikke vann, det er bare kvalmende og du blir ikke hydrert av å spy... Men du kan jo drikke vann hvis du vil. Alle har jo sin kur som de sverger til. Prøver bare å hjelpe ts litt Anonymkode: bc3f0...03e Akkurat nå, Anoia skrev: Det er faktisk veldig viktig å gjenopprette saltbalansen i kroppen etter en fyllekule, så dette er en av de få tilfellene der brus er bedre enn rent vann. Vann er nok uansett det beste:-) Anonymkode: a115b...df5
Anoia Skrevet 29. april 2017 #13 Skrevet 29. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vann er nok uansett det beste:-) Anonymkode: a115b...df5 Ikke hvis man vil bli kvitt hangoveren fortest mulig. 7
Hjertefisk Skrevet 29. april 2017 #14 Skrevet 29. april 2017 Jeg har vært fyllesjuk to døgn på rad en gang.... det var grusomt. Heeeelt jævlig. Siden da har jeg aldri drukket noe særlig mye igjen. Anbefaler også Powerade. Man mister jo en del mineraler og greier når man spyr og er fyllesjuk. Hjelper litt på allmenntilstanden. Har også hørt at bananer og paracet hjelper. Ellers er det vel ikke annet å gjøre enn å sove. Bare forsøke å finne på noe som gjør at tiden går fortere. 1
CaraCaraMia Skrevet 29. april 2017 #15 Skrevet 29. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er bedre å drikke noe med salter og sukker i, man trenger ikke ta powerade man kan lage limonade med salt og sukker f.eks, som er vanlig i varme land for å holde seg hydrert. Også er det veldig kvalmende å drikke vanlig vann når man er skikkelig fyllesyk Anonymkode: bc3f0...03e Enig, vann er helt grusomt når man er fyllesyk. Da spyr jeg HVERTFALL! Det som funker for meg er Powerade/Lucozade (vet ikke om de har i Norge men i Polen og UK har de dette) eller Cola. Og noe greasy mat som egg og bacon eller burger/pizza. Hjelper å sove noen timer også vil jeg anbefale å få litt frisk luft når du føler deg bedre Føler med deg! Jeg pleier være fyllesyk nesten en uke om jeg drikker mye.. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #16 Skrevet 29. april 2017 Akkurat nå, Anoia skrev: Ikke hvis man vil bli kvitt hangoveren fortest mulig. Vann hjelper nok raskt her:-) Anonymkode: a115b...df5
Gjest New Girl Skrevet 29. april 2017 #17 Skrevet 29. april 2017 Cola, salt potetgull og pysj i sofaen gjør underverker😜 Ellers så er det bare å trøste seg med at det snart går over😊
tussien Skrevet 29. april 2017 #18 Skrevet 29. april 2017 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror vann er det beste. Smaker himmelsk også:-) Anonymkode: a115b...df5 nei vann er pyton dagen derpå. er viktig å få i seg salter så det er nok riktig med powerade Endret 29. april 2017 av tussien
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #19 Skrevet 29. april 2017 Man får ubalanse i salter (elektrolytter) dagen der på når man drikker mye alkohol. Så det beste er nok noe som ballanserer dette ja. På samme måte som at man anbefales å få i seg salt når man er i varmere strøk, for å unngå debydrering, hodepine og svimmelhet. Så ja, rent vann er ikke nødvendigvis det beste mot fyllesjuke. Et skikkelig junkfood måltid samt godt med væske ved siden av kan også gjøre underverker Anonymkode: bf4a1...512 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #20 Skrevet 29. april 2017 2 minutter siden, tussien skrev: nei vann er pyton dagen derpå. er viktig å få i seg salter så det er nok riktig med powerade Så sta du er Du har jo ikke rett. Anonymkode: bf4a1...512
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå