Gå til innhold

Noen som har erfaring med DNT sine singelturer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da en sommeren i anmarsj og det er på tide å få ned noen ideer på blokken når det kommer til feriefronten. Foruten en litt løs plan om å øy-hoppe i Egeerhavet så lurte jeg på om noen har erfaringer/tanker rundt DNT sine singelturer i fjellet, tenker da spesielt på den som jeg refererer til i link. Er selv glad i aktivitet og ser for meg at dette kan bli en godt supplement til "sydenlivet" jeg har tenkt å foreta meg på øyloffing. Kom gjerne med innspill og dersom du har noen tips til øyhopping i Hellas også. Jeg reiser jo selvfølgelig alene:ball:..... Mann 34

https://www.dntoslo.no/aktiviteter/83219/838736/?_ga=1.49338214.1959934411.1493451296

AnonymBruker
Skrevet

Hørt veldig mye bra om de turene! Ikke at man nødvendigvis treffer en potensiell kjæreste, men man treffer uansett en haug med folk i samme alder og situasjon = kanskje treffe noen gjennom dem. Nå tror jeg også det er ganske mange med på turene (rundt 25-30?), og da er jo faktisk sjansen der.. 

Meld deg på du, det verste som kan skje er at du får noen fine dager i fjellet! :)

Anonymkode: a45f9...f4f

• Liker 1
Skrevet

Ikke vært på det, men det høres både fattig og stusselig ut. 

Skrevet
53 minutter siden, QQbaby skrev:

Tull, det høres moro ut!

Kjør på ts, kos deg ;)

Skrevet
1 time siden, QQbaby skrev:

Oi, her var en som tydelig hadde et "stikk i siden" til både sosialisering, natur og positive opplevelser. Godt å vite at slike som deg ikke blir å treffe på viddene ivertfall. Lykke til med dine sommerplaner QQ, hva enn de måtte inneholde!!!

Til resten av dere, takker for innspill så langt! Bare la det renne på videre......

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, QQbaby skrev:

Forklar? Fattig?

Skrevet
2 minutter siden, Prebs skrev:

Oi, her var en som tydelig hadde et "stikk i siden" til både sosialisering, natur og positive opplevelser. Godt å vite at slike som deg ikke blir å treffe på viddene ivertfall. Lykke til med dine sommerplaner QQ, hva enn de måtte inneholde!!!

Til resten av dere, takker for innspill så langt! Bare la det renne på videre......

Har vurdert tur selv, men er i israel når du skal på tur. Gi oss gjerne referat når du har vært der, vurderer å involvere meg mer med andre friluftsentusiaster.

Går allerede 50 mil i marka om sommeren og tenker på å tilbringe mer tid sammen med andre der fremover ;)

Skrevet

Jeg kjenner noen som har vært med på en sånn singeltur med DNT. Hun sa det var veldig bra i alle fall. Hvis jeg var litt mer interessert i friluftsliv hadde jeg vurdert det selv. 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke vært på sånn tur selv, men tenker at det verste som kan skje er at du får en fin fjelltur. Så hva har du å tape?

Har kikket på de singelturene selv for sommeren, men det var ingen som passet for meg. Så jeg drar til fjells alene. Håper jo at jeg møer noen hyggelige mennesker jeg kanskje kan slå følge med på en tur eller to.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært på en slik tur. Den var ganske sånn lavterskel, ikke noe hardcore fjellaktivitet, men tur til en lokal topp. Hyggelige folk, mye moro og latter. Dessverre færre gutter enn jenter (selv om de prøver å få det 50/50). Jeg likte det, det var skikkelig utav comfortsonen min å delta. Kunne godt vært med igjen :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på en av DNTs singelturer og syntes det var veldig greit. Dette var en helgetur hvor vi overnattet to døgn i fjellheimen. Siden det var en overvekt av kvinner på denne turen så var det flere å velge mellom. Inviterte en av de på jägermeister i teltet mitt. Endte opp med å knulle henne i teltet. Det ble ikke noe mer enn dette, men man sier ikke nei takk til kos..

Anonymkode: 52d26...252

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Pleier å bli noen heftige orgier rundt bålet. Men kan bli litt ubehagelig med kvistene og barnålene som henger igjenn i alle åpninger etterpå.

Anonymkode: be237...0dd

Skrevet

Da jeg omsider fikk satt meg ned i går med ett glass rødt å en kalender i ro og mak, klar for å melde min ankomst i Juli så viser det seg at turen er fullbooket!! Aaarrgg!!!

Får melde meg på Farmen i stedet da!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Prebs skrev:

Da jeg omsider fikk satt meg ned i går med ett glass rødt å en kalender i ro og mak, klar for å melde min ankomst i Juli så viser det seg at turen er fullbooket!! Aaarrgg!!!

Får melde meg på Farmen i stedet da!!!

Haha. Men kanskje no meetup-greier kan være et alternativ?

Anonymkode: b255c...9df

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Men kanskje no meetup-greier kan være et alternativ?

Du mener at jeg bør ligge å "luske" litt i terrenget og bare "tilfeldigvis" henge meg på gruppen siden jeg pleier så ofte å ferdes på Hardangervidden aleine..... Tror de fleste tar tegningen og avslører meg ganske så fort, men man må jo tenke kreativt.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan veldig anbefales!  Var på en lengre tur på fem dager på Hardangervidda.  Alle som er med er sosiale og aktive mennesker som liker å være ute.  Så man har alltid nok å snakke om, og om man finner en "partner" er mest bare en bonus.   Alle kommer inn med samme innstilling om å bli kjent med nye mennesker.

Vi ble en bra gruppe på rundt 15 stykk som holdt kontakt også etter turen.  Det ble i hvertfall et eller to par ut av gruppa.

Anonymkode: dfe30...4c0

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Prebs skrev:

Du mener at jeg bør ligge å "luske" litt i terrenget og bare "tilfeldigvis" henge meg på gruppen siden jeg pleier så ofte å ferdes på Hardangervidden aleine..... Tror de fleste tar tegningen og avslører meg ganske så fort, men man må jo tenke kreativt.....

Haha nei, jeg mente at du kan finne aktiviteter eller turer via meetup.com som et alternativ til DNT ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan melde deg på ventelista da, @Prebs. :)

Skrevet
På ‎10‎.‎05‎.‎2017 den 16.42, AnonymBruker skrev:

Haha nei, jeg mente at du kan finne aktiviteter eller turer via meetup.com som et alternativ til DNT ;) 

Aha, nå forstår jeg. Tittet så vidt innom, men det der er ikke noe for meg... Takk for tipset anyways

På ‎10‎.‎05‎.‎2017 den 17.34, AnonymBruker skrev:

Du kan melde deg på ventelista da, @Prebs. :)

Har skrevet meg på med "gaffel" så blir det noe ledig så forstår jeg ikke annet enn at navnet mitt må komme opp med røde blink hos DNT.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...