Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet da jeg var snart 8 uker på vei. Det er nå omtrent 5.5 uke siden. UL et par dager etter aborten viste allerede at hele graviditeten var borte, og hcg var nede på null etter ca 1.5 uke. Det er med andre ord ikke noe som tyder på at jeg har rester.

Likevel har det vært utrolig mye blod. Jeg blødde i tre uker i strekk etter SA. Første uken var det heavy greier, og da kom nok det meste ut. De neste par ukene ble det gradvis mindre, under den siste gikk det nesten over i spotting. Etter disse tre ukene har det ikke kommet noen koagler.

Jeg hadde to blodfrie dager, og deretter tre nye dager med spotting. På dette tidspunktet er vi nesten fire uker etter aborten. Så hadde jeg en herlig drøy uke helt uten blod, men ut av det blå bå begynte jeg å blø igjen tidligere denne uken. Jeg blør fremdeles på fjerde dagen, og det er nå fem og en halv uke siden jeg mistet. 

Jeg blør ikke mye nå, det er mer enn spotting men bare såvidt, og det er mye lettere enn en vanlig mens. Kan det være en slags anovulatorisk "menstruasjon", eller er det fremdeles SA-en som driver og kødder med meg? Noen med erfaringer? Tror dere dette kan telles som starten på en ny syklus? 

Anonymkode: 35023...0ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite at dersom jeg begynte å blø igjen etter at blødningen hadde stoppet, så var det mensen. Tror jeg ville regnet det som en mens. Evt kan du ringe gynekologisk og spørre.

Anonymkode: 23910...88a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet også da jeg var rundt 8 uker på vei i februar. Måtte ta cytotec da aborten ikke ville ordentlig i gang av seg selv (28 februar).
Jeg blødde jevnt over hver dag i ca. 14 dager. Så stoppet blødningene opp i 3-4 dager, før jeg på nytt begynte å blø igjen. Da varte det ca. 3 dager, og spottet litt noen dager utover det igjen. 
Etter denne siste blødningen og spottingen stoppet det helt opp. Mensen kom på dagen 6 uker etter jeg fullførte cytotec kuren. Da var det ingen tvil, blødde mye og friskt som i vanlig menstruasjon. 

Vanskelig å si om det er mensen som har kommet hos deg. 
Har du testet etter eggløsning? Da er det litt enklere å finne ut av om det du har nå er mensen eller ei.

Anonymkode: 720fc...4ac

AnonymBruker
Skrevet

Det siste er sikkert menstruasjon. Den første menstruasjonen er ofte helt rar etter abort. Men kommer vanligvis tilbake etter 5-6 uker, så det kan stemme bra, selv om det er kjedelig at det kommer nå.

Anonymkode: 3344b...900

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk vite at dersom jeg begynte å blø igjen etter at blødningen hadde stoppet, så var det mensen. Tror jeg ville regnet det som en mens. Evt kan du ringe gynekologisk og spørre.

Anonymkode: 23910...88a

Takk for svar! Siden det stoppet i over en uke håper jeg det, det hadde vært topp om systemet kom seg i gang igjen nå.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet også da jeg var rundt 8 uker på vei i februar. Måtte ta cytotec da aborten ikke ville ordentlig i gang av seg selv (28 februar).
Jeg blødde jevnt over hver dag i ca. 14 dager. Så stoppet blødningene opp i 3-4 dager, før jeg på nytt begynte å blø igjen. Da varte det ca. 3 dager, og spottet litt noen dager utover det igjen. 
Etter denne siste blødningen og spottingen stoppet det helt opp. Mensen kom på dagen 6 uker etter jeg fullførte cytotec kuren. Da var det ingen tvil, blødde mye og friskt som i vanlig menstruasjon. 

Vanskelig å si om det er mensen som har kommet hos deg. 
Har du testet etter eggløsning? Da er det litt enklere å finne ut av om det du har nå er mensen eller ei.

Anonymkode: 720fc...4ac

Jeg synes også det er veldig vanskelig :) Takker for svar. Jeg testet bare etter eggløsning de siste dagene før jeg begynte å blø igjen. Da begynte jeg å få noe som liknet på EL-slim, så blødningen kom som en stor overraskelse egentlig. EL-testene var så klart negative. Før det har jeg ikke hatt noen tegn til EL, egentlig. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det siste er sikkert menstruasjon. Den første menstruasjonen er ofte helt rar etter abort. Men kommer vanligvis tilbake etter 5-6 uker, så det kan stemme bra, selv om det er kjedelig at det kommer nå.

Anonymkode: 3344b...900

Denne er definitivt rar, i alle fall! Vanligvis blør jeg mest de to første dagene før det gradvis blir mindre, men denne gangen var det veldig lite de to første dagene før det har blitt gradvis mer og mer i går og i dag, selv om det fremdeles er mye mindre enn en "heavy" mensdag til vanlig. Håper det er mens, det passer som du sier godt med timingen! Det eneste jeg stusser over er om jeg kan ha "rukket" å ha follikkelvekst og EL på den korte tiden fra blødningen stoppet til den startet igjen. Men det kan jo kanskje hende at jeg har hatt eggløsning mot slutten av den forrige perioden jeg blødde..? I så fall er det kanskje ikke så rart at jeg ikke merket EL-slim.

Anonymkode: 35023...0ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...