AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #1 Skrevet 29. april 2017 Jeg lurer på hva jeg kan vente meg av muligheter hvis jeg studerer kjemi? Har planer om å ta både bachelor og master. Hvilke jobber kan man få? Er det jobber å få? Lønn? Har nemlig hørt litt rykter om at jobbmarkedet for kjemikere er så som så. Per dags dato studerer jeg veterinærmedisin, men det medisinske aspektet passer meg ikke i det hele tatt. Derfor har jeg skrinlagt medisinstudier som jeg også har vurdert lenge. Synes fagene er veldig spennende. Jeg er særlig glad i kjemi, fysikk og noen emner innenfor biologi (celler, evolusjon, økologi ect). Vurderer også farmasi, men er litt redd for at det skal bli for kjedelig. Har også hørt her at det kan bli vanskelig å få jobb som farmasøyt i fremtiden. Med en master i kjemi ser jeg for meg å kunne gjøre litt mer forskjellige ting. Stemmer det? Noen kjemikere/farmasøyter/andre med innspill? Anonymkode: 0f004...7b5