AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #1 Skrevet 28. april 2017 Jeg er ferdig utdannet lærer (GLU 1-7.) om en måned og skal snart på mitt første intervju. Det jeg lurer på er hva jeg bør forberede meg på å bli spurt om? Hva bør jeg selv ta opp? Og hvordan blir det med å ta med vitnemål når jeg ikke har fått mitt enda? Anonymkode: 620a6...084
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #2 Skrevet 28. april 2017 Er ganske basic på intervjuer, har du ikke hatt jobb før? De spør deg nok om hvorfor du vil ha jobben, om karakterer/resultater, praksis, om du trives og om utdannelsen har gått fint. Ta med utskrift av resultater fra de andre årene/eksamenene. De kommer nok til å snakke om stilling, arbeidsmengde, hva som forventes, og hvordan du tror du kommer til å klare deg. Kanskje de sier noe ala "hvorfor burde vi ansette deg?" og "noe du vil tilføre selv, eller har du noen spørsmål?" "hvordan har du trivdes i de andre jobbene du har hatt?" Da er det bare å smøre tjukt på om deg selv, og virke nysgjerrig og positiv. Vær ydmyk og ikke virk kvass eller bedrevitende. Smil og vær imøtekommende, førsteinntrykk er viktig. Fast håndgrep, øyekontakt og smil. Kle deg pent, ikke noe kort eller noe med utringning, ikke for mye sminke (ala festsminke), se stelt ut, med deo, ikke parfyme/veldig lite isåfall. Hilsen en som har annsatt mange opp igjennom åra. Anonymkode: d3051...a76
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #3 Skrevet 28. april 2017 Jeg har vært på en del lærerjobbintervjuer, har aldri fått spørsmål om karakterer og resultater. Ikke helt enig i kommentaren over her. Har derimot fått spørsmål om dette: - hva jeg ser på som god klasseledelse - hvorfor jeg valgte å bli lærer - mine sterke og svake sider som lærer - hvordan jeg skaper en god relasjon med elevene - hvordan jeg kan bruke tidligere erfaring i jobben - hvilke utfordringer jeg har støtt på i praksis Anonymkode: 3af8a...40c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #4 Skrevet 28. april 2017 Vær nysgjerrig på skolen! Er de med i noen prosjekter for tiden? Hvordan legger de til rette for samarbeid? Hvordan er delingskulturen? Har kommunen noen spesielle satsningsområder? Anonymkode: e3260...440
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå