AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #1 Del Skrevet 28. april 2017 Hei! Vi har alle hørt om restitusjon. Jeg liker å blande jogging og styrke, men vet ikke hvor ofte jeg kan trene når jeg i hver treningsøkt trener bein? La oss si jeg jogger på tirsdag og tar fullkropp styrke på onsdag, burde jeg la beina hvile på torsdag? Kan jeg jogge dagen etter styrketrening? Jeg trener styrke med motstand som gjør at jeg klarer 8-10 rep x3. På maskin som simulerer knebøy tar jeg 70 kg. Kan jeg jogge tre dager på rad, eller burde jeg ikke det? Jogger 7km i 9km/t, så ikke akkurat veldig heftig (men heftig for meg :p). Så lurer jeg på når man kan si at man løper istedenfor å jogge? Hvilken hastighet er regnet for jogg og når går det over i løp? Jeg er 168cm høy. Anonymkode: ff5b4...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Froning Skrevet 28. april 2017 #2 Del Skrevet 28. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vi har alle hørt om restitusjon. Jeg liker å blande jogging og styrke, men vet ikke hvor ofte jeg kan trene når jeg i hver treningsøkt trener bein? La oss si jeg jogger på tirsdag og tar fullkropp styrke på onsdag, burde jeg la beina hvile på torsdag? Kan jeg jogge dagen etter styrketrening? Jeg trener styrke med motstand som gjør at jeg klarer 8-10 rep x3. På maskin som simulerer knebøy tar jeg 70 kg. Kan jeg jogge tre dager på rad, eller burde jeg ikke det? Jogger 7km i 9km/t, så ikke akkurat veldig heftig (men heftig for meg :p). Så lurer jeg på når man kan si at man løper istedenfor å jogge? Hvilken hastighet er regnet for jogg og når går det over i løp? Jeg er 168cm høy. Anonymkode: ff5b4...eef Kommer an på hvor godt trent du er og intensiteten på treningen din. "Burner" du ut bena dine når du løper(vil si at 9km/t er løping) så ville jeg anbefale deg og ta en dag pause i mellom styrketrening og løping Du snakker forresten ikke om målene dine og hvordan du opplever treningsmengden på bena.. Det er det viktigste.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ild Skrevet 28. april 2017 #3 Del Skrevet 28. april 2017 Hva som passer for deg avhenger av hvor mye du har løpt tidligere. Jeg trenger en dags hvile etter styrketrening og etter i intervalltrening. Etter mellomharde eller lange økter går det greit med en kort joggetur dagen etter. Men er du nybegynner er det viktig å ta det rolig i starten for å unngå skader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #4 Del Skrevet 28. april 2017 Jeg har ikke jogget så mye før, jogget for første gang i fjor på sommeren. Gikk fra elendig form (jogget 100 meter og holdt på å dø) til grei form på tre måneder (7km i 9km/t), så har vel ikke det beste grunnlaget... Har bevegd meg mye mer i vinter enn jeg pleier, og har gått rundt en mil hver dag. Så selv om jeg ikke har jogget i vinter har jeg samme løpeform som da jeg sluttet å jogge i august i fjor. Har ikke vondt i bena når jeg løper. Men, får ofte krampe på forsiden av den ene leggen med en gang jeg begynner å jogge (jeg varmer opp ved å gå hurtig i 10 minutter). Langs beinet liksom, men det går over etter et par-tre kilometer og ikke noe jeg merker noe til utenom dette. Har lest om beinhinnebetennelse, men det er vel ikke det tror jeg. Bruker forresten joggesko etter anbefalinger fra butikk etter å ha løpt på mølle etc på G-sport. Dyre sko. Ja, jeg løper til jeg ikke orker mer i beina. Jeg jogger så jeg må stoppe helt opp og få igjen pusten når jeg er ferdig med runden. Beina skjelver litt når jeg er ferdig. Samme etter styrketreningen. Elsker å virkelig ta den helt ut og føle at jeg har jobbet hardt. Har vært veldig slapp med styrketreningen og bare trent en gang i mnd i snitt det siste året, så ingenting å regne med... Målet mitt er å få bedre form, bli strammere og slankere. Spiser mye proteiner og ren mat. Og altfor mye godteri og kaker, men men. Har BMI på rundt 22. Litt tung for å løpe kanskje? Anonymkode: ff5b4...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #5 Del Skrevet 28. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Målet mitt er å få bedre form, bli strammere og slankere. Spiser mye proteiner og ren mat. Og altfor mye godteri og kaker, men men. Har BMI på rundt 22. Litt tung for å løpe kanskje? Anonymkode: ff5b4...eef Jeg har en BMI på 28 og løper mila på 55 min! 😆 Anonymkode: eec21...ee3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #6 Del Skrevet 28. april 2017 BMI på 22 er å være tung? Jaja, merkelig hva mange definerer som tung. Du er normalvektig og ikke tung. Anonymkode: ceaf2...4bf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brownbrown Skrevet 28. april 2017 #7 Del Skrevet 28. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vi har alle hørt om restitusjon. Jeg liker å blande jogging og styrke, men vet ikke hvor ofte jeg kan trene når jeg i hver treningsøkt trener bein? La oss si jeg jogger på tirsdag og tar fullkropp styrke på onsdag, burde jeg la beina hvile på torsdag? Kan jeg jogge dagen etter styrketrening? Jeg trener styrke med motstand som gjør at jeg klarer 8-10 rep x3. På maskin som simulerer knebøy tar jeg 70 kg. Kan jeg jogge tre dager på rad, eller burde jeg ikke det? Jogger 7km i 9km/t, så ikke akkurat veldig heftig (men heftig for meg :p). Så lurer jeg på når man kan si at man løper istedenfor å jogge? Hvilken hastighet er regnet for jogg og når går det over i løp? Jeg er 168cm høy. Anonymkode: ff5b4...eef det er nok med å trene bein 1 dag i uken. du får ikke bedre resultater av å trene bein flere ganger. vist du greier å trene bein flere ganger i uken så trener du ikke tungt nok. det er bedre å trene bein 1 gang i uken og så tungt som mulig, så bruker du 1 uke på å hvile beina før du trener dem på nytt. et eksempel kan være å jogge mandag og fredag og trene beina onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #8 Del Skrevet 28. april 2017 14 minutter siden, brownbrown skrev: det er nok med å trene bein 1 dag i uken. du får ikke bedre resultater av å trene bein flere ganger. vist du greier å trene bein flere ganger i uken så trener du ikke tungt nok. det er bedre å trene bein 1 gang i uken og så tungt som mulig, så bruker du 1 uke på å hvile beina før du trener dem på nytt. et eksempel kan være å jogge mandag og fredag og trene beina onsdag Vil gjerne løpe mer enn dette. Helst fem ganger i uken. Men vil også trene styrke, derfor må jeg spørre noen som kan det om det er mulig. F.eks; Mandag: styrke inkl. ben. Tirs/ons/torsdag: jogg. Fredag: styrke inkl. ben. Lør/søndag: jogg. Tenker at om man setter av trening hver dag er det lettere å slippe to økter. Så selv om dette hadde vært planen min, ville jeg bare gjennomført fem av syv økter. En styrketrening og en intervalltrening ville mest sannsynlig bli prioritert bort for å være sosial e.l. ;) Anonymkode: ff5b4...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brownbrown Skrevet 28. april 2017 #9 Del Skrevet 28. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vil gjerne løpe mer enn dette. Helst fem ganger i uken. Men vil også trene styrke, derfor må jeg spørre noen som kan det om det er mulig. F.eks; Mandag: styrke inkl. ben. Tirs/ons/torsdag: jogg. Fredag: styrke inkl. ben. Lør/søndag: jogg. Tenker at om man setter av trening hver dag er det lettere å slippe to økter. Så selv om dette hadde vært planen min, ville jeg bare gjennomført fem av syv økter. En styrketrening og en intervalltrening ville mest sannsynlig bli prioritert bort for å være sosial e.l. ;) Anonymkode: ff5b4...eef ta tips fra en som har stillt i kroppsbygging og fitness og har 10 års bakgrunn i styrketrening. ikke tren ben mer enn 1 gang i uken. vist du trener beina så ofte så trener du ikke hardt nok. det er bedre å trene beina en gang i uken og da trene så hardt at du er støl i flere dager . da blir kroppen sterkere og du får fine lår og rumpe. du trenger heller ikke jogge mer enn 2 ganger i uken. vist det er kondisjon du skal øke kan du jo f.eks begynne å jogge 30 min den første gangen, så neste gang øke med 3 minutter. så øke med 3 minutter for hver gang. slik at du har noe å strekke deg til. til slutt kan du jogge 1 time uten problemer. jeg har holdt på slik og mitt system jogger jeg 2 ganger i uken og øker med ca 3 min hver gang. du har ikke behov å jogge mer enn 2 dager i uken for å holde deg slank og stram, bare vær obs på kostholdet. å trene beina så mange ganger i uken er amatørmessig og typisk nybegynnere. tren beina 1 gang i uken og mye hardere en det du gjør nå. det vil tvinge lårene og rumpen til å vokse og dermed bli finere slik som du vil. trener du slik som du gjør nå er ikke like effektivt som å trene det beinhardt 1 gang i uken og ha 1 uke hvile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Froning Skrevet 28. april 2017 #10 Del Skrevet 28. april 2017 22 minutter siden, brownbrown skrev: det er nok med å trene bein 1 dag i uken. du får ikke bedre resultater av å trene bein flere ganger. vist du greier å trene bein flere ganger i uken så trener du ikke tungt nok. det er bedre å trene bein 1 gang i uken og så tungt som mulig, så bruker du 1 uke på å hvile beina før du trener dem på nytt. Tull.. Kjører bøy tre ganger i uka hvor jeg kjører repitisjonstest på mellom 80% og 90% av 1RM på toppsettene to av disse øktene. Har hatt veldig gode resultater av å øke frekvensen. Beina er en av de muskelgruppene som tåler å få kjørt seg så lenge man ikke overdriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brownbrown Skrevet 28. april 2017 #11 Del Skrevet 28. april 2017 (endret) 45 minutter siden, Froning skrev: Tull.. Kjører bøy tre ganger i uka hvor jeg kjører repitisjonstest på mellom 80% og 90% av 1RM på toppsettene to av disse øktene. Har hatt veldig gode resultater av å øke frekvensen. Beina er en av de muskelgruppene som tåler å få kjørt seg så lenge man ikke overdriver. enten så lyver du, bruker anabole steroider, trener ikke hardt nok eller er genetisk supermennesket. du kan ikke trene samme muskelgruppe beinhardt flere ganger i uken for kroppen greier ikke å restituere seg for nok, så da kjører du isåfall ikke hardt nok. at du har en repetisjonstest et par ganger i uken nærmt 1 RM betyr ikke at du trener hardt nok. da tar du isåfall ikke nok sett eller kjører til failure. det er bedre å trene beina 1 gang i uken og til failure. trene såpass tungt at beina trenger 1 uke på å restituere seg selv, da vokser lårene som gress når du sover. ta det fra en som har vært 110 kg muskler med under 10 i fettprosent på scenen, mye mer erfaring enn deg du har ingen peiling på trening om du anbefaler å trene beina 3 ganger i uken, det er kjempeamatørmessig. fortell meg , hvor mye trener du med ? i kg Endret 28. april 2017 av brownbrown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Froning Skrevet 28. april 2017 #12 Del Skrevet 28. april 2017 (endret) 1 time siden, brownbrown skrev: enten så lyver du, bruker anabole steroider, trener ikke hardt nok eller er genetisk supermennesket. du kan ikke trene samme muskelgruppe beinhardt flere ganger i uken for kroppen greier ikke å restituere seg for nok, så da kjører du isåfall ikke hardt nok. at du har en repetisjonstest et par ganger i uken nærmt 1 RM betyr ikke at du trener hardt nok. da tar du isåfall ikke nok sett eller kjører til failure. det er bedre å trene beina 1 gang i uken og til failure. trene såpass tungt at beina trenger 1 uke på å restituere seg selv, da vokser lårene som gress når du sover. ta det fra en som har vært 110 kg muskler med under 10 i fettprosent på scenen, mye mer erfaring enn deg du har ingen peiling på trening om du anbefaler å trene beina 3 ganger i uken, det er kjempeamatørmessig. fortell meg , hvor mye trener du med ? i kg Bruker ikke anabole steroider....Bruker ikke engang kreatin Du kan ikke ha så bred erfaring innenfor trening hvis du tror bein en gang uka "is the only way to go". Ihvertfall hvis du ikke kun fokuserer på hypertrofi. Aner du faktisk hvor mange høyfrekvensprogrammer det finnes der ute for styrke kombinert med volum? Har du satt deg inn i enkelte vektløftningssykluser og tatt en titt på frekvensen og intensiteten der? Olympiske vektløftere er diskutabelt de beste squatterne kilo for kilo, teknisk og mtp. utførelse av "full range"-bøy.. Her er det vanlig å kjøre knebøy rundt fire-fem ganger i uka for de godt trente. Resultatene her snakker for seg selv. Om jeg er et genetisk supermenneske kan så være. Jeg har ihvertfall en økning på 40-50 kg i både front-og backsquat på rundt syv måneder ved å både øke frekvens og intensitet. Løfter på rundt det dobbelte av kroppsvekten min og toppsettene er på 3-5 set fordelt på 2-10 repetisjoner hvor jeg både brygger opp og ned fra settene. Hvis du regner markløft som ben trener jeg ben 4 ganger i uka Sitter du som internett-PT og er låst til en metode grenser kunnskapen din til inkompetanse. Selv i hypertrofi-trening er det ingen automatikk at mennesker responderer likt på de samme metodene. Regner med at du trener på 220 kg, Brownie? Anbefaler TS og teste ut litt selv og kjenne på hvordan kroppen responderer. Endret 29. april 2017 av Froning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Froning Skrevet 28. april 2017 #13 Del Skrevet 28. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne løpe mer enn dette. Helst fem ganger i uken. Men vil også trene styrke, derfor må jeg spørre noen som kan det om det er mulig. Du er mulig. Jeg ville anbefalt en dag pause mellom løping og styrke og tatt en ekstra dag hvis du føler det er dårlig futt i bena. Pass på å tilpass intensiteten på styrkeøktene til hvor hardt du har løpt tidligere. Dette er noe du må teste ut selv og skal du trene såpass mye må du passe på å få spist nok. Ellers øker sannsynligheten for at du vil møte veggen. Train by feel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #14 Del Skrevet 29. april 2017 3 timer siden, brownbrown skrev: ta tips fra en som har stillt i kroppsbygging og fitness og har 10 års bakgrunn i styrketrening. ikke tren ben mer enn 1 gang i uken. Signerer denne. Spesielt når du jogger så bør du ikke trene styrke oftere enn en dag i uken. Når det gjelder joggingen, så er det viktig å øke volumet veldig gradvis. Jeg begynte som helt nybegynner for to år siden, og måtte sakte tilvenne kroppen til å tåle belastningen som vektbærende kondisjonstrening er. Brukte lang tid å gå fra 2 økter i uken til 5 dager i uken. Nå når jeg har en så god base så kan jeg godt løpe to dager på rad, men da i rolig tempo. Om du kaller det jogging eller løping er ikke så farlig. Jeg sier konsekvent løping, men langturene mine på 2 timer i 9,5 km/t er kan vel mer karakteriseres som jogging. Anonymkode: f7ca7...3d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brownbrown Skrevet 29. april 2017 #15 Del Skrevet 29. april 2017 1 time siden, Froning skrev: Bruker ikke anabole steroider....Bruker ikke engang kreatin Du kan ikke ha så bred erfaring innenfor trening hvis du tror bein en gang uka "is the only way to go". Ihvertfall hvis du ikke kun fokuserer på hypertrofi. Aner du faktisk hvor mange høyfrekvensprogrammer det finnes der ute for styrke kombinert med volum? Har du satt deg inn i enkelte vektløftningssykluser og tatt en titt på frekvensen og intensiteten der? Olympiske vektløftere er diskutabelt de beste squatterne kilo for kilo, teknisk og mtp. utførelse av "full range"-bøy.. Her er det vanlig å kjøre knebøy rundt fire-fem ganger i uka for de godt trente. Resultatene her snakker for seg selv. Om jeg er et genetisk supermenneske kan så være. Jeg har ihvertfall en økning på 40-50 kg i både front-og backsquat på rundt syv måneder ved å både øke frekvens og intensitet. Løfter på rundt det dobbelte av kroppsvekten min og toppsettene er på 3-5 set fordelt på 2-10 repetisjoner hvor jeg både brygger opp og ned fra settene. Hvis du regner markløft som ben trener jeg ben 4 ganger i uka Sitter du som internett-PT og er låst til en metode grenser kunnskapen din til inkompetanse. Selv i hypertrofi-trening er det ingen automatikk at mennesker responderer likt på de samme metodene. Regner med at du trener på 220 kg, Brownie? Anbefaler TS og teste ut litt selv og kjenne på hvordan kroppen responderer. ja faktisk. du traff nålen rett på. jeg har 5x5 på 220 i knebøy. hahaha hvordan viste du det. kom du bare med et tall eller ? de som trener olympiske løft har et helt annet treningsprogram, helt idiotisk og sammenligne deg selv med de. for det første så trener de veldig mye teknikk og trener selvfølgelig ikke super tungt hver dag. de trener knebøy flere ganger i uken med lette vekter og tunge , fokuserer teknikk og samtidig fokuserer på enkelt øvelser. så hvorfor sammenligner du deg selv med de ? du er jo langt ifra en olympisk vektløfter. btw de på høyt nivå bruker ofte doping noe som gjør at de kan trene flere ganger i uken og tyngre ja det stemmer at ikke alt fungerer for alle mann. men å trene bein 3 ganger i uken versus trene bein beintungt 1 gang i uken og la det hvile til neste uke gir mye mer fremgang enn amatørtrening med 3 ganger i uken lett intensitet. man kan ikke trene beina tungt nok om man trener det hver dag eller 3 ganger i uken. du kan jo bare spørre de største gutta på gymmet ditt om det er noen. de trener musklene 1 gang i uken såpass tungt at de trenger 1 uke hvile imellom. om du ikke utfordrer musklene vil de ikke vokse. piknikk trening 3 ganger i uken gjør lite 40 -50 kg på 7 mnd når du trener bein flere ganger i uken er elendig. jeg trener bein 1 gang i uken og har selv økt 50 kg , på 5 mnd fra 150-200 kg så etter det stagnerte det litt elendig og elendig . 40-50 kg økning er jo bra, men du hadde klart det med beintrening 1 gang i uken vs 3 finnes veldig mange forskjellige treningsprogramm, men alle som har et par års erfaring vet at å trene musklene beinhardt til failure 1 gang i uken er det optimale. vist du trener hele kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brownbrown Skrevet 29. april 2017 #16 Del Skrevet 29. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Signerer denne. Spesielt når du jogger så bør du ikke trene styrke oftere enn en dag i uken. Når det gjelder joggingen, så er det viktig å øke volumet veldig gradvis. Jeg begynte som helt nybegynner for to år siden, og måtte sakte tilvenne kroppen til å tåle belastningen som vektbærende kondisjonstrening er. Brukte lang tid å gå fra 2 økter i uken til 5 dager i uken. Nå når jeg har en så god base så kan jeg godt løpe to dager på rad, men da i rolig tempo. Om du kaller det jogging eller løping er ikke så farlig. Jeg sier konsekvent løping, men langturene mine på 2 timer i 9,5 km/t er kan vel mer karakteriseres som jogging. Anonymkode: f7ca7...3d2 vist hun jogger mandag, trener ben onsdag og jogger fredagen igjen så vil hun også få bedre restitusjon da jogging fremmer blodsirkulasjonene i bena og sender næring til musklene. det er perfekt med lett jogging for å forbedre restitusjonen mellom beindagene jeg ville også anbefalt å sykle på sånn sykkel på treningstudione etter ben trening, på middelshøy gir. når du allerede er sliten etter styrketrening er det digg og sykle litt for å presse på det siste lårene har i 20 min . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #17 Del Skrevet 29. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Signerer denne. Spesielt når du jogger så bør du ikke trene styrke oftere enn en dag i uken. Når det gjelder joggingen, så er det viktig å øke volumet veldig gradvis. Jeg begynte som helt nybegynner for to år siden, og måtte sakte tilvenne kroppen til å tåle belastningen som vektbærende kondisjonstrening er. Brukte lang tid å gå fra 2 økter i uken til 5 dager i uken. Nå når jeg har en så god base så kan jeg godt løpe to dager på rad, men da i rolig tempo. Om du kaller det jogging eller løping er ikke så farlig. Jeg sier konsekvent løping, men langturene mine på 2 timer i 9,5 km/t er kan vel mer karakteriseres som jogging. Anonymkode: f7ca7...3d2 Jeg har nettopp begynt med jogging, og elsker det (eller, hvis du kan kalle det jogging da, jeg blir sliten på 8,3 på mølla). Jeg tenkte og høre litt om tips. Jeg er ikke ts. Jeg begynte og jogge i en måned før jeg hadde en operasjon som har gjort at jeg ikke har trent på tre uker nå. Vil starte forsiktig opp igjen, men slik så mitt treningsprogram ut: Dag 1: 4x4 (høyeste hastighet maks 8.5 på mølla, da blir jeg SLITEN) Dag 2: styrketrening (har et program jeg er fornøyd med her) Dag 3: Rolig jogg i 20 min, hastighet 7 km/t. Hvordan tar jeg det herfra? Noe tips til endringer? Jeg merket STOR forskjell bare den første måneden, men nå har jeg jo ikke trent på tre uker så har vel mistet litt futt. Anonymkode: c0910...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brownbrown Skrevet 29. april 2017 #18 Del Skrevet 29. april 2017 1 time siden, Froning skrev: Bruker ikke anabole steroider....Bruker ikke engang kreatin Du kan ikke ha så bred erfaring innenfor trening hvis du tror bein en gang uka "is the only way to go". Ihvertfall hvis du ikke kun fokuserer på hypertrofi. Aner du faktisk hvor mange høyfrekvensprogrammer det finnes der ute for styrke kombinert med volum? Har du satt deg inn i enkelte vektløftningssykluser og tatt en titt på frekvensen og intensiteten der? Olympiske vektløftere er diskutabelt de beste squatterne kilo for kilo, teknisk og mtp. utførelse av "full range"-bøy.. Her er det vanlig å kjøre knebøy rundt fire-fem ganger i uka for de godt trente. Resultatene her snakker for seg selv. Om jeg er et genetisk supermenneske kan så være. Jeg har ihvertfall en økning på 40-50 kg i både front-og backsquat på rundt syv måneder ved å både øke frekvens og intensitet. Løfter på rundt det dobbelte av kroppsvekten min og toppsettene er på 3-5 set fordelt på 2-10 repetisjoner hvor jeg både brygger opp og ned fra settene. Hvis du regner markløft som ben trener jeg ben 4 ganger i uka Sitter du som internett-PT og er låst til en metode grenser kunnskapen din til inkompetanse. Selv i hypertrofi-trening er det ingen automatikk at mennesker responderer likt på de samme metodene. Regner med at du trener på 220 kg, Brownie? Anbefaler TS og teste ut litt selv og kjenne på hvordan kroppen responderer. og nei jeg regner ikke markløft som ben. du trener jo mye skuldre og triceps på bryst dagen, jeg teller ikke det med . jeg mener dager hvor du fokuserer på 1 muskelgruppe. gjør det kun 1 dag i uken. armer og skuldre vil du mest sannsynelig uansett trene flere ganger i uken da de blir brukt i alle øvelser nesten for overkropp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brownbrown Skrevet 29. april 2017 #19 Del Skrevet 29. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nettopp begynt med jogging, og elsker det (eller, hvis du kan kalle det jogging da, jeg blir sliten på 8,3 på mølla). Jeg tenkte og høre litt om tips. Jeg er ikke ts. Jeg begynte og jogge i en måned før jeg hadde en operasjon som har gjort at jeg ikke har trent på tre uker nå. Vil starte forsiktig opp igjen, men slik så mitt treningsprogram ut: Dag 1: 4x4 (høyeste hastighet maks 8.5 på mølla, da blir jeg SLITEN) Dag 2: styrketrening (har et program jeg er fornøyd med her) Dag 3: Rolig jogg i 20 min, hastighet 7 km/t. Hvordan tar jeg det herfra? Noe tips til endringer? Jeg merket STOR forskjell bare den første måneden, men nå har jeg jo ikke trent på tre uker så har vel mistet litt futt. Anonymkode: c0910...5af vist du vil ha bedre kondisjon trenger du ikke ha maks hastighet, ta heller medium hastighet. det er hvor lenge du jogger uten pause som teller. jeg anbefaler p begynne på et tall. la oss si 8 minutter, så tar du 3 sett av det med 3 minutter fort gange imellom slik som dette 8 min jogging, 3 minutt fort gange, 8 min jogging igjen, 3 minutt fort gange og 8 minutt jogging igjen så 3 min fort gange så neste gang legger du til 1 minutt. så blir det 9 minutter istedenfor 8 gjør du dette 2 ganger i uken vil du da øke 6 minutter jogging hver uke. jeg har gjort dette på diett før jeg stillt i konkuranser. det funker gull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #20 Del Skrevet 29. april 2017 Det er veldig viktig med hviledager når man trener. Det er ikke bra for kroppen å presse seg for hardt nesten hver dag. Anonymkode: fd423...cd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå