AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #1 Skrevet 28. april 2017 Har ei jente på 2 år i barnehagen. Vi får så sjeldent positive tilbakemeldinger om henne fra de ansatte at jeg bare synes det er trist. Vi hører kanskje noe positivt om henne en gang i måneden i snitt, og da kun fra vikarer. Fra de faste ansatte får vi aldri positive tilbakemeldinger. Er det ikke vanlig å prøve å finne noe positivt å fortelle foreldrene i ny og ne? Hvor ofte får dere positive tilbakemeldinger om deres barn fra barnehagen? Anonymkode: 1188a...867
GammelKaktus Skrevet 28. april 2017 #2 Skrevet 28. april 2017 Hver dag. Vi har fantastiske mennesker på min sønns avdeling. Tror de har en greie der de kommenterer noe positivt barnet har gjort hver dag. Hvordan opplever de andre foreldrene barnehagen? Føler de det på samme måten? Ville uansett tatt det opp ,med ped.leder eller styreren. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #3 Skrevet 28. april 2017 Vet ikke helt hva du mener med "positivt"? Mener du ting som "hun er blitt så flink til å spise selv nå!" eller "nå kan hun jammen hele teksten til Bæ bæ lille lam!"? Eller mener du heller små historier fra hva de har gjort den dagen, type "Celine har sklidd masse ute sammen med Lea og Matilde i dag!" eller "i dag var Celine med å dekke bordet før spisetiden"? I vår barnehage (og forsåvidt også den forrige barnehagen barna gikk i) får vi mye av den siste typen utsagn, mens vi sjeldnere får informasjon av den første typen. Dette har vi i all hovedsak fått i foreldresamtaler på alle avdelinger vi har hatt barn. Jeg tenker at det er vanskelig for alle de ansatte å til enhver tid holde oversikt over hvor langt de forskjellige barna er kommet i utviklingen, og dermed å bestandig vite hva det kan være interessant å fortelle videre til foreldrene. Men før foreldresamtalene setter de seg jo ned og gjennomgår hva barnet kan og ikke kan, og ser også på hva som har vært utvikling siden sist samtale. Da er det også enklere å komme med en tilbakemelding til foreldrene. Anonymkode: 363af...19e 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #4 Skrevet 28. april 2017 2 ganger i året, på foreldresamtalene. Tenker at så lenge vi ikke hører noe annet så er alt bra. Anonymkode: 5ae05...274 2
Gjest GoldenLioness Skrevet 28. april 2017 #5 Skrevet 28. april 2017 (endret) Hver dag her og Morsomme ting han gjør, hvordan han gir kos og klemmer til både de andre barna og de ansatte, små ting om dagen hans, hvor mye han ler og smiler. Nå er jeg utrolig fornøyd med barnehagen og hadde googlet og lest mye positivt i forkant da jeg skulle velge barnehage. Jeg var utrolig heldig som ikke bare fikk førstevalget, men at alt jeg hadde lest stemte. De ansatte er helt fantastiske og det er ikke noe tvil om at de genuint bryr seg om hvert enkelt barn Endret 28. april 2017 av GoldenLioness
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #6 Skrevet 28. april 2017 Jeg arbeider i barnehage, og jeg prøver å ha noe positivt å fortelle foreldrene hver dag. Det kan f.eks. være noe så enkelt som å si at i dag har Per spist hele 3 brødskiver til lunsj (dersom barnet vanligvis er småspist), Vilde er blitt så dyktig til å kle på seg selv, i dag har Sverre gått tur hele veien opp til stortoppen, gjett hvem som klarte å klatre til toppen av lekestativet i dag...jo det var Lotte😊 Foreldre pleier å sette pris på slike tilbakemeldinger👍 Anonymkode: a6973...cdf 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #7 Skrevet 28. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ei jente på 2 år i barnehagen. Vi får så sjeldent positive tilbakemeldinger om henne fra de ansatte at jeg bare synes det er trist. Vi hører kanskje noe positivt om henne en gang i måneden i snitt, og da kun fra vikarer. Fra de faste ansatte får vi aldri positive tilbakemeldinger. Er det ikke vanlig å prøve å finne noe positivt å fortelle foreldrene i ny og ne? Hvor ofte får dere positive tilbakemeldinger om deres barn fra barnehagen? Anonymkode: 1188a...867 Hver dag her. De omtaler barna våre så positivt at jeg til tider blir helt rørt. Jeg kunne gitt haugevis av eksempler på positive tilbakemeldinger, egentlig. Tror ikke det er fordi våre barn er så eksepsjonelle (altså, jeg synes jo de er helt spesielt gode, men forstår jo at de for andre bare er vanlige barn), men fordi de voksne i barnehagen er utrolig gode til å se de fine egenskapene ved hvert enkelt barn. Anonymkode: 0fcd7...85e 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #8 Skrevet 28. april 2017 Ts her, Jeg tenkte på positive ting om barnet, om det er noe barnet er flink til eller kan spesielt godt, har lært seg i det siste eller bare noe positivt om personligheten feks. Forsåvidt også om de ansatte forteller noe positivt om det de har gjort den dagen. Ser flere av dere kommer med eksempler på at dere får tilbakemeldinger av begge slag men at dere opplever det som positivt ☺️ Det er bra! I barnehagen jenta min går får vi ingen positive tilbakemeldinger om personlighet, ferdigheter og kun nøytral info om det hele gruppen det de har gjort den dagen. Vi fikk også kun negative tilbakemeldinger på foreldresamtalen i høst. Et par eksempler på tilbakemeldinger er: I dag har vi vært ute, men Jenny ble sint da vi skulle inn igjen og ville ikke bli med inn. I dag har vi bare vært inne. Jenny har spist en brødskive, sovet en time og dyttet Per. Også er det de tilbakemeldingene som kun er negative, men de orker jeg ikke å skrive opp (går på språkutvikling, ferdigheter og generelt utseende) Er jeg for kravstor hvis jeg ønsker meg litt mer positive tilbakemeldinger? Anonymkode: 1188a...867
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #9 Skrevet 28. april 2017 Generelt utseende? Høres ut som en dårlige barnehage. Anonymkode: 206ce...8af 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #10 Skrevet 28. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Generelt utseende? Høres ut som en dårlige barnehage. Anonymkode: 206ce...8af Vi er ikke så fornøyd nei, for å si det sånn. Men er bare en barnehage her så ikke mulig å bytte heller😕 Men ja, de har flere ganger kommentert at noe i ansiktet hennes ser rart ut. Ts Anonymkode: 1188a...867
MissPierce Skrevet 28. april 2017 #11 Skrevet 28. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Generelt utseende? Høres ut som en dårlige barnehage. Anonymkode: 206ce...8af Akkurat det tenker jeg også! Har jobbet i bhg og med barn i over 7år, og aldri hørt at noen kommentere utseende til et barn negativt😱 1
absinthia Skrevet 28. april 2017 #12 Skrevet 28. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her, Jeg tenkte på positive ting om barnet, om det er noe barnet er flink til eller kan spesielt godt, har lært seg i det siste eller bare noe positivt om personligheten feks. Forsåvidt også om de ansatte forteller noe positivt om det de har gjort den dagen. Ser flere av dere kommer med eksempler på at dere får tilbakemeldinger av begge slag men at dere opplever det som positivt ☺️ Det er bra! I barnehagen jenta min går får vi ingen positive tilbakemeldinger om personlighet, ferdigheter og kun nøytral info om det hele gruppen det de har gjort den dagen. Vi fikk også kun negative tilbakemeldinger på foreldresamtalen i høst. Et par eksempler på tilbakemeldinger er: I dag har vi vært ute, men Jenny ble sint da vi skulle inn igjen og ville ikke bli med inn. I dag har vi bare vært inne. Jenny har spist en brødskive, sovet en time og dyttet Per. Også er det de tilbakemeldingene som kun er negative, men de orker jeg ikke å skrive opp (går på språkutvikling, ferdigheter og generelt utseende) Er jeg for kravstor hvis jeg ønsker meg litt mer positive tilbakemeldinger? Anonymkode: 1188a...867 Nei, du er ikke kravstor. Synes du bør nevne at du savner dette hos styrer. En del av jobben vår i barnehagen er å se det positive ved enkeltbarn og for min del mener jeg at en del av jobben vår også er å støtte foreldre i å ha et godt syn på barnet sitt, ved å fortelle positive ting innimellom. Jeg forteller kanskje ikke direkte positive ting som går på personlighet, egenskaper og evner,hver dag, men det går mye i å fortelle foreldre ting som: " det var så morsomt å se Petter da vi drev på med formingsaktivitet, han koste seg skikkelig med å få lov til å bruke saks og klippet og klippet" eller " Petrine har hatt det kjempemorsomt med å hoppe i sølepytter, sammen med x og y, nesten hele utetida og spiste en hel masse råkost, til fiskepuddingen. - Jeg tror hun elsker råkost! " 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #13 Skrevet 28. april 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er ikke så fornøyd nei, for å si det sånn. Men er bare en barnehage her så ikke mulig å bytte heller😕 Men ja, de har flere ganger kommentert at noe i ansiktet hennes ser rart ut. Ts Anonymkode: 1188a...867 Så merkelig. Har du spurt hva de mener med det? Hva med ansiktet er merkelig. Om barnet har bør øye hver 14 dag hadde det jo vært grunn til å spørre eller si noe, men hva mener de? Anonymkode: a43a4...f21
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #14 Skrevet 28. april 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her, Jeg tenkte på positive ting om barnet, om det er noe barnet er flink til eller kan spesielt godt, har lært seg i det siste eller bare noe positivt om personligheten feks. Forsåvidt også om de ansatte forteller noe positivt om det de har gjort den dagen. Ser flere av dere kommer med eksempler på at dere får tilbakemeldinger av begge slag men at dere opplever det som positivt ☺️ Det er bra! I barnehagen jenta min går får vi ingen positive tilbakemeldinger om personlighet, ferdigheter og kun nøytral info om det hele gruppen det de har gjort den dagen. Vi fikk også kun negative tilbakemeldinger på foreldresamtalen i høst. Et par eksempler på tilbakemeldinger er: I dag har vi vært ute, men Jenny ble sint da vi skulle inn igjen og ville ikke bli med inn. I dag har vi bare vært inne. Jenny har spist en brødskive, sovet en time og dyttet Per. Også er det de tilbakemeldingene som kun er negative, men de orker jeg ikke å skrive opp (går på språkutvikling, ferdigheter og generelt utseende) Er jeg for kravstor hvis jeg ønsker meg litt mer positive tilbakemeldinger? Anonymkode: 1188a...867 Synes ikke det nødvendigvis er negativt å si at Jenny ikke ville bli med inn😜 Hos oss ville vi ha sagt at Jenny er blitt så glad i å være ute, at nå vil hun ikke bli med inn for å spise 😊 Men utseendet til barna kommenterer vi aldri!!! Hva skal det være godt for?? Vi er jo alle forskjellige, er jo det som er så fantastisk med oss mennesker!! Anonymkode: a6973...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #15 Skrevet 28. april 2017 At hun vil være ute er jo ikke negativt, aldri tenk det med sønnen vår iallefall, han vil helst være ute hele dagen. Vi får som regel positiv tilbakemelding daglig, flink til å gå tur, snill med de minste, lekte med en som var alene, tok initiativ i samling etc. Hadde noen kommentert utseende hadde jeg blitt sint tror jeg, for slikt kommenterer man ikke. Anonymkode: c570d...b1c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #16 Skrevet 29. april 2017 10 timer siden, absinthia skrev: Nei, du er ikke kravstor. Synes du bør nevne at du savner dette hos styrer. En del av jobben vår i barnehagen er å se det positive ved enkeltbarn og for min del mener jeg at en del av jobben vår også er å støtte foreldre i å ha et godt syn på barnet sitt, ved å fortelle positive ting innimellom. Jeg forteller kanskje ikke direkte positive ting som går på personlighet, egenskaper og evner,hver dag, men det går mye i å fortelle foreldre ting som: " det var så morsomt å se Petter da vi drev på med formingsaktivitet, han koste seg skikkelig med å få lov til å bruke saks og klippet og klippet" eller " Petrine har hatt det kjempemorsomt med å hoppe i sølepytter, sammen med x og y, nesten hele utetida og spiste en hel masse råkost, til fiskepuddingen. - Jeg tror hun elsker råkost! " Takk for svar! Hadde jeg fått slike tilbakemeldinger som du nevner som eksempel her så hadde jeg blitt kjempeglad☺☺ så bra at du sier sånt til foreldrene, det setter de sikkert stor pris på!☺ Jeg skal ta det opp med styreren i barnehagen og håper det kan bli litt bedre etterpå! Greit å forhøre seg litt her først så man ikke fremstår som kravstor og vanskelig☺ Ts Anonymkode: 1188a...867
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #17 Skrevet 29. april 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Så merkelig. Har du spurt hva de mener med det? Hva med ansiktet er merkelig. Om barnet har bør øye hver 14 dag hadde det jo vært grunn til å spørre eller si noe, men hva mener de? Anonymkode: a43a4...f21 Har spurt, de sier ikke mer enn at det trekket ser rart ut. Hadde det bare vært noe som kom og gikk innimellom, men nei, det er et permanent trekk ved barnets ansikt. 😞 Ts Anonymkode: 1188a...867
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #18 Skrevet 29. april 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke det nødvendigvis er negativt å si at Jenny ikke ville bli med inn😜 Hos oss ville vi ha sagt at Jenny er blitt så glad i å være ute, at nå vil hun ikke bli med inn for å spise 😊 Men utseendet til barna kommenterer vi aldri!!! Hva skal det være godt for?? Vi er jo alle forskjellige, er jo det som er så fantastisk med oss mennesker!! Anonymkode: a6973...cdf Ja, det er jo egentlig ikke negativt at hun ikke vil inn. Hun liker seg veldig godt ute☺ Men det er måten det sies på, som at det var et enormt slit for de å få henne med seg inn. Det er et eksempel på de litt mer «positive» tilbakemeldingene vi får da, de negative orker jeg ikke å skrive ned en gang fordi det er så sårt. Det med utseende hennes gjør bare vondt å få høre om. Det er et permanent trekk ved barnets ansikt, så ikke noe som kommer og går som feks sår eller eksem. Skjønner heller ikke hvorfor de sier noe om det 😞 Ts Anonymkode: 1188a...867
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #19 Skrevet 29. april 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: At hun vil være ute er jo ikke negativt, aldri tenk det med sønnen vår iallefall, han vil helst være ute hele dagen. Vi får som regel positiv tilbakemelding daglig, flink til å gå tur, snill med de minste, lekte med en som var alene, tok initiativ i samling etc. Hadde noen kommentert utseende hadde jeg blitt sint tror jeg, for slikt kommenterer man ikke. Anonymkode: c570d...b1c Så bra du får så fine tilbakemeldinger☺ hadde jeg hørt noe sånt om jenta mi hadde jeg blitt glad og rørt💓☺ Det er jo veldig bra egentlig at hun vil være ute, hun liker seg godt da. Men det er måten det sies på, som at det var et forferdelig slit for de å få henne med inn, ikke fokus på at hun likte å være ute. I tillegg når det er de tilbakemeldingene som er av «positiv» karakter så er det egentlig bare litt trist. Det med utseende gjør meg bare lei meg. 😞 Ts Anonymkode: 1188a...867
Minlillelykke Skrevet 29. april 2017 #20 Skrevet 29. april 2017 Vi får positive tilbakemeldinger omtrendt hver dag. Særlig ang språket hans. Vår er også to år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå