AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #1 Skrevet 28. april 2017 Tenkte å kjøpe inn det til ammingen starter. Kan man dele de opp med saks så man kan få mange ut av en? Og hvor lenge kan man bruke de? Og hva med det stoffet som er i de, kan baby få det i seg? Eller må det vaskes sv før hver amming? Anonymkode: a13ca...4f8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #2 Skrevet 28. april 2017 Ja, lurt å klippe en kompress i to. Laget med gel skal på brystvorten. Kan ligge på 1 time etter amming, ikke mer. Kan også bruke samme kompress til kvelden, men etter det skal den kastes. Ikke farlig for barnet å få det i seg, men kan jo tørke bort litt hvis det ligger mye på før amming. Anonymkode: b9023...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #3 Skrevet 28. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, lurt å klippe en kompress i to. Laget med gel skal på brystvorten. Kan ligge på 1 time etter amming, ikke mer. Kan også bruke samme kompress til kvelden, men etter det skal den kastes. Ikke farlig for barnet å få det i seg, men kan jo tørke bort litt hvis det ligger mye på før amming. Anonymkode: b9023...e3b Tror forresten det har en søtlig smak, noe mange babyer kan like. Anonymkode: b9023...e3b
FruN Skrevet 28. april 2017 #4 Skrevet 28. april 2017 Jeg husker ikke helt hva jeg gjorde med de utover det som stod i bruksanvisningen, men jeg var veldig glad jeg hadde de!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #5 Skrevet 29. april 2017 Oi, dette har jeg ikke hørt om. Er det for å unngå såre brystvorter? Er ikke gravid nå, men planlegger en til. Fikk forfeeerdelige såre brystvorter de første ukene med førstemann. Salve hjalp ikke syntes jeg. (Sorry hvis jeg kupper tråden) 🙈 Anonymkode: e6e80...c62
FruN Skrevet 29. april 2017 #6 Skrevet 29. april 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, dette har jeg ikke hørt om. Er det for å unngå såre brystvorter? Er ikke gravid nå, men planlegger en til. Fikk forfeeerdelige såre brystvorter de første ukene med førstemann. Salve hjalp ikke syntes jeg. (Sorry hvis jeg kupper tråden) 🙈 Anonymkode: e6e80...c62 Hjalp meg når salve ikke holdt
Gjest Sisti Skrevet 29. april 2017 #7 Skrevet 29. april 2017 De er fantastiske. For meg funket de kun under bruk, gjorde vondt så snart jeg tok de av igjen, men under bruk - helt fantastisk. Tror jeg har prøvd alt av salver og kompresser og plaster, men disse er de eneste jeg synes funker. I bruksanvisningen står det at de kan brukes en halvtime tror jeg, men vet mange bruker de hele dagen. Ville kanskje vært forsiktig med det da, vil tro det er fare for bakterier? Eller?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #8 Skrevet 29. april 2017 Anbefaler også sårhelingsplasteret Mepilex Transfer for brystvortene! Dette kan brukes i mellom amming og i tillegg til Multimam! Kan også klippes i to. Fantastisk produkt! Anonymkode: 431c7...4a7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #9 Skrevet 29. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler også sårhelingsplasteret Mepilex Transfer for brystvortene! Dette kan brukes i mellom amming og i tillegg til Multimam! Kan også klippes i to. Fantastisk produkt! Anonymkode: 431c7...4a7 Er det noe annet i de? Brukes mellom ammingen, hele tiden eller? Dyre for bare to ser jeg. Men så absolutt verdt det om det er sårt da! Anonymkode: a13ca...4f8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #10 Skrevet 29. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noe annet i de? Brukes mellom ammingen, hele tiden eller? Dyre for bare to ser jeg. Men så absolutt verdt det om det er sårt da! Anonymkode: a13ca...4f8 Mepilex er supert mot sår på brystvorten. Kan brukes hele tiden, tas av når du ammer. For meg som hadde store sår, hjalp dette veldig. Supert produkt! Dyrt ja, men kan klippes i to og så brukes i et par dager før du må bytte plaster. Multimam funker også supert, men er best mot sårhet og er ikke så gode til å fikse åpne sår (au!!) Anonymkode: 431c7...4a7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #11 Skrevet 29. april 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mepilex er supert mot sår på brystvorten. Kan brukes hele tiden, tas av når du ammer. For meg som hadde store sår, hjalp dette veldig. Supert produkt! Dyrt ja, men kan klippes i to og så brukes i et par dager før du må bytte plaster. Multimam funker også supert, men er best mot sårhet og er ikke så gode til å fikse åpne sår (au!!) Anonymkode: 431c7...4a7 Takk for svar! Veldig fint å vite om jeg skulle få åpne sår. Sist var jeg kun veldig sår og håper Multimam kan hjelpe først Anonymkode: a13ca...4f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå