Gå til innhold

foreldrepermisjon og student - hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dust, må seriøst ha dette inn med t-skje tydeligvis, for jeg har fått det forklart, lest på NAV og lånekassen sine sider og jeg er fremdeles forvirret og skjønner ingenting. Gravidhjerne om du vil? 

Jeg er egentlig fulltidsstudent også jobber jeg litt ved siden av studiene. Tjener rundt 8-9000 i mnd. Samboeren min har fulltidsjobb. Det har seg slik at jeg skal få barn til høsten og jeg skjønner ikke helt hvordan permisjon og stønader og alt det funker. Er det slik at jeg foreldrepermisjon fra lånekassen og foreldrepermisjon fra NAV? Har jo tjent opp nok til det regner jeg med.  

Egne foreldrepenger fra Nav påvirker ikke retten til foreldrestipend, men hvis ektefellen/samboeren din får foreldrepenger fra Nav, kan det ha betydning for foreldrestipendet du kan få fra Lånekassen. - Dette er fra Lånekassen sine sider. 

Hvordan vil det bli for oss når samboer skal ut i permisjon da? 

Og er det mulig at jeg kan ta opp noen fag fra universitet uten at det har noen innvirkning på lånekassen? Altså ikke være student, bare ta noen fag ved siden av? Jeg har jo aller mest lyst til å bare ikke ta permisjon, men barnet skal komme i slutten av august og man vet jo ikke hvordan man er i formen. Kan jo hende at det blir hastekeisersnitt og alt mulig rart så blir jeg sengeliggende i stedet, eller at det er noe galt med barnet. Sånn sett er det kanskje best om jeg tar permisjon og heller tar opp fag hvis det lar seg gjøre. Er jo flere fag hvor man ikke trenger å møte opp til forelesning, men bare til eksamen. 

Så dere, hjelp!

Anonymkode: 8a59d...a0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...