AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #1 Skrevet 28. april 2017 Jeg vurderer å utdanne meg som sykepleier, men er litt usikker på hvor mye ansvar man har som sykepleier og lurer derfor på om noen kunne svart på dette? Om man er usikker på noe eller ikke får til noe har man f.eks mulighet til å spørre en kollega eller lege eller har man ofte ansvaret alene? Anonymkode: 9a8b3...722
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #2 Skrevet 28. april 2017 Spørs hvor du jobber hen det. Noen jobber alene for eks på natt, så da blir det ikke så mange å spørre. Men som oftest jobber man i team og det er alltid noen å spørre. Ansvaret vil jo variere ut i fra hvor man jobber, men klart det er en del ansvar, spesielt på travle avdelinger med syke pasienter. Men dette er jo noe man lærer seg, man skal jo ha opplæring😊. Du kan jo starte på en plass hvor du har flere sykepleiere å spørre da vettu😊 Anonymkode: ab3a8...808 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #3 Skrevet 29. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørs hvor du jobber hen det. Noen jobber alene for eks på natt, så da blir det ikke så mange å spørre. Men som oftest jobber man i team og det er alltid noen å spørre. Ansvaret vil jo variere ut i fra hvor man jobber, men klart det er en del ansvar, spesielt på travle avdelinger med syke pasienter. Men dette er jo noe man lærer seg, man skal jo ha opplæring😊. Du kan jo starte på en plass hvor du har flere sykepleiere å spørre da vettu😊 Anonymkode: ab3a8...808 Tusen takk for svar! Det er jo sant det du sier med at det er noe man lærer seg og at man har opplæring, men er fortsatt litt usikker på om jeg hadde taklet ansvaret. Anonymkode: 9a8b3...722
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #4 Skrevet 29. april 2017 Du forstår alvoret og er ydmyk. Det er i hvertfall mitt inntrykk her, og det er et godt tegn! Anonymkode: 85b90...437 2
bobleplast_ Skrevet 29. april 2017 #5 Skrevet 29. april 2017 Du har nok en del ansvar, men der det står om liv ved evt. feil skal f.eks. dosering dobbeltsjekkes av lege og evt. sykepleier 2.
gule_fugl Skrevet 29. april 2017 #6 Skrevet 29. april 2017 Det aller viktigste som jeg ser det er at man har ydmyk (noe jeg forstår du er da du faktisk tenker over ansvaret en sykepleier har). Er nok av mennesker uten den evnen - og det er mange ganger nettopp derfor uheldige situasjoner oppstår. En sykepleier har mye ansvar, men skal aldri handle utenfor sitt ansvarsområde eller kompetanseområde. Er man usikker, spør man om hjelp - om det er andre kollegaer eller ringer legevakt/113 (snakker nå om f.eks hjemmesykepleie eller sykehjem). Jobber man som sykepleier på et sykehus f.eks er hjelpen aldri langt unna, det er ofte større sykepleierdekning og man har medisinske vakter som er tilgjengelige for telefoner eller tilsyn. I kommunen er man ofte mye mer alene som sykepleier - er min erfaring
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #7 Skrevet 30. april 2017 På 29.4.2017 den 9.38, AnonymBruker skrev: Du forstår alvoret og er ydmyk. Det er i hvertfall mitt inntrykk her, og det er et godt tegn! Anonymkode: 85b90...437 Takk! På 29.4.2017 den 12.09, bobleplast_ skrev: Du har nok en del ansvar, men der det står om liv ved evt. feil skal f.eks. dosering dobbeltsjekkes av lege og evt. sykepleier 2. Jeg skjønner, det er jo betryggende. 21 timer siden, gule_fugl skrev: Det aller viktigste som jeg ser det er at man har ydmyk (noe jeg forstår du er da du faktisk tenker over ansvaret en sykepleier har). Er nok av mennesker uten den evnen - og det er mange ganger nettopp derfor uheldige situasjoner oppstår. En sykepleier har mye ansvar, men skal aldri handle utenfor sitt ansvarsområde eller kompetanseområde. Er man usikker, spør man om hjelp - om det er andre kollegaer eller ringer legevakt/113 (snakker nå om f.eks hjemmesykepleie eller sykehjem). Jobber man som sykepleier på et sykehus f.eks er hjelpen aldri langt unna, det er ofte større sykepleierdekning og man har medisinske vakter som er tilgjengelige for telefoner eller tilsyn. I kommunen er man ofte mye mer alene som sykepleier - er min erfaring Takk for langt og utfyllende svar! Er i hovedsak sykehus jeg kunne ha tenkt meg å jobbe. Anonymkode: 9a8b3...722
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå