AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #1 Skrevet 28. april 2017 Hei! Jeg er singel og en venn av meg(gutt) mener jeg bør få meg en kjæreste. I den anledning har han spurt meg om jeg vil gå på date med en av kompisene hans. Jeg har litt lyst, men er også litt redd/nervøs siden jeg aldri har møtt personen. Jeg vet at han ønsker alt godt for meg og sikkert har funnet en koselig og hyggelig kompis, men er uansett usikker på om jeg skal si ja. Noen som har erfaring med å date noen de ikke har snakket med? Anonymkode: c2dcc...a64
Gjest Margit Spat Skrevet 28. april 2017 #2 Skrevet 28. april 2017 (endret) Ikke jeg, men en venninne ble satt opp på «blind date» av noen venner. 16 år og to unger senere kan man vel trygt si at det var temmelig vellykket. Det skal også sies at de begge var temmelig spente og syntes det var litt flaut i starten, men de valgte å stole på at deres felles venner ville dem vel og kjente dem godt. Selvsagt finnes det eksempler på at folk ikke passer sammen, også, men det KAN altså klaffe. Jeg har mye mer sansen for at folk er direkte om at de vil sette opp venner på en blind date enn at de driver med ett eller annet fjortisaktig og lite elegant spleiseopplegg av typen «vi later som at vi får disse to til å treffes heeelt tilfeldig på en fest vi arrangerer, hvor vi heeeelt tilfeldig setter dem ved siden av hverandre ved bordet osv osv». Om det blir vellykket eller ei, kan man ikke vite før man har prøvd. Gå på date med kompisens kompis, du. Går det bra, så er det jo fint, og om ikke kjemien skulle stemme, så er det ingen stor skade skjedd. Endret 28. april 2017 av Margit Spat
Snowbrigade Skrevet 28. april 2017 #3 Skrevet 28. april 2017 Så lenge dere møtes på et offentlig sted første date, og han ikke er en det er stor sjanse for at du må henge med via kompisen din sånn hvis du avviser han eller omvendt, så ser jeg ikke problemet. Jeg mener, det er jo såklart opp til deg, og om du ikke vil date noen så må du ikke det, men det handler jo bare om å bli kjent med en fyr kompisen din tror du kanskje kan like (håper jeg), i verste fall blir det en klein date uten at han skjønner at det er kleint, men i beste fall treffer du drømmemannen si gjerne til kompisen din at du ikke faller så lett for folk for tida (så han kan si det til kompisen sin hvis ting blir kleint etterpå), men at det sikkert er koselig å treffe han over en kaffe/øl eller noe ute et sted 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #4 Skrevet 28. april 2017 Ser ikke problemet Anonymkode: 72a24...d46 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #5 Skrevet 28. april 2017 Datteren min var på blind date med kompisen til venninnens kjæreste. De mente at datteren min og kompisen deres ville passe sammen. De er gift nå og har gitt oss to barnebarn. Anonymkode: 83a19...f44 5
Gjest Catalina Culès Skrevet 28. april 2017 #6 Skrevet 28. april 2017 Har ikke erfaring selv. Men vet om andre, det har funket for, syns du skal gå på date. Kan jo hende det blir full klaff
LoneWolf Skrevet 28. april 2017 #7 Skrevet 28. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er singel og en venn av meg(gutt) mener jeg bør få meg en kjæreste. I den anledning har han spurt meg om jeg vil gå på date med en av kompisene hans. Jeg har litt lyst, men er også litt redd/nervøs siden jeg aldri har møtt personen. Jeg vet at han ønsker alt godt for meg og sikkert har funnet en koselig og hyggelig kompis, men er uansett usikker på om jeg skal si ja. Noen som har erfaring med å date noen de ikke har snakket med? Anonymkode: c2dcc...a64 Hvis du mener at vennen din er en god venn, så vil han jo ikke matche deg med en person som han ikke synes er en god person, så jeg tror ikke det er så stor risiko for at du møter noen som er helt klin gærn. Og hva har du egentlig å tape? I verste fall så blir det jo bare med en eller to dater før dere finner ut at det ikke fungerte helt. Innimellom må man være villig til å ta litt sjangser her i livet 4
Inwe Skrevet 28. april 2017 #8 Skrevet 28. april 2017 Det er da ingen forskjell på dette og nettdating. Da jeg møtte samboeren var alt vi hadde avtalt på tinder hvor og når vi skulle møtes. Vi hadde ikke snakket på forhånd. Var veldig nervøs da jeg ikke visste hvordan han var, men daten varte til langt utpå dagen etter og vi har brukt al ledig tid vi har på hverandre etterpå.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #9 Skrevet 28. april 2017 Det er kanskje greit å vite litt om han først da. Så du vet om dere kan være en match. Husker en venninne også skulle spleise meg og en kompis av henne. Bare at hun ikke spurte meg først. Inviterte meg på en fest hos han og sa at det ble en del folk. Da jeg kom dit var det bare hun og han. I starten trodde jeg at de andre var litt sene, da det er ganske vanlig. Etterhvert skjønte jeg at noe var på gang siden hun kom med rare bortforklaringer om hvorfor de andre ikke kom. Så etter en times tid skulle hun også stikke, fordi hun skulle jo tidlig opp i morgen! "Men du må jo bli her! Kos dere begge blunk blunk" Ble veldig irritert siden jeg nå ble satt i en utrolig dum situasjon. Takler ikke å avvise folk. Så hele greia ble kjempe ubehagelig for meg. Utrolig dårlig gjort av venninnen min. Nå reiser jeg ikke på fest med henne mer uten at jeg ser et ordentlig arrangement på facebook først Hadde hun spurt på forhånd hadde jeg sagt med en gang at jeg ikke var interessert i kompisen hennes og jeg hadde sluppet å bli stilt til veggs sånn. Anonymkode: f22f5...010
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #10 Skrevet 28. april 2017 2 timer siden, LoneWolf skrev: Hvis du mener at vennen din er en god venn, så vil han jo ikke matche deg med en person som han ikke synes er en god person, så jeg tror ikke det er så stor risiko for at du møter noen som er helt klin gærn. Og hva har du egentlig å tape? I verste fall så blir det jo bare med en eller to dater før dere finner ut at det ikke fungerte helt. Innimellom må man være villig til å ta litt sjangser her i livet Han kjenner meg veldig godt så han har nok funnet noen som passer eller vertfall ikke er noen jeg ikke vil matche med i det hele. Det eneste som beskymrer meg er at de fleste kompisene hans er veldig kjekke og jeg er ikke spesielt pen. Derfor tenker jeg kanskje kompisen hans blir skuffet og sier rare ting om meg. Tror det beste er å prøve, men er ikke erfaren med dating i det hele så trenger råd... spesielt kanskje tips til samtaleemne Anonymkode: c2dcc...a64
Sykkelkopp Skrevet 28. april 2017 #11 Skrevet 28. april 2017 Tipper det går bra den veien, men vet av erfaring man må passe seg litt om venninner prøver å sette kompiser opp med jenter, og bruker ord som søt og hyggelig - men konsekvent unngår å si ord som fin, sexy, hot, slank.
LoneWolf Skrevet 28. april 2017 #12 Skrevet 28. april 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han kjenner meg veldig godt så han har nok funnet noen som passer eller vertfall ikke er noen jeg ikke vil matche med i det hele. Det eneste som beskymrer meg er at de fleste kompisene hans er veldig kjekke og jeg er ikke spesielt pen. Derfor tenker jeg kanskje kompisen hans blir skuffet og sier rare ting om meg. Tror det beste er å prøve, men er ikke erfaren med dating i det hele så trenger råd... spesielt kanskje tips til samtaleemne Anonymkode: c2dcc...a64 Det er ikke så mye å tipse om siden vi her på KG ikke kjenner verken deg eller han, så noe annet enn helt generiske ting er umulig å si. Kjenner jeg jenter riktig så undervurderer du deg selv. Det er da uansett virkelig ikke noe å tenke over at han skal bli skuffet og si rare ting, så det tror jeg bare er nervøsiteten din som snakker. 1
Hadley Skrevet 28. april 2017 #13 Skrevet 28. april 2017 Hvorfor ikke? Er jo greit å ha noen felles venner. Verste som kan skje er at det er en mislykket date. Det vil du nok sikkert få uansett i løpet av livet.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #14 Skrevet 28. april 2017 11 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Tipper det går bra den veien, men vet av erfaring man må passe seg litt om venninner prøver å sette kompiser opp med jenter, og bruker ord som søt og hyggelig - men konsekvent unngår å si ord som fin, sexy, hot, slank. Det gjør venninner også. Sier de at han er søt, snill og såå god skjønner jeg med en gang at han sikkert en en god fyr, men at de selv har skjønt at utseende hans kanskje ikke er min type. Anonymkode: f22f5...010
Sykkelkopp Skrevet 28. april 2017 #15 Skrevet 28. april 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør venninner også. Sier de at han er søt, snill og såå god skjønner jeg med en gang at han sikkert en en god fyr, men at de selv har skjønt at utseende hans kanskje ikke er min type. Anonymkode: f22f5...010 Så jenter er generelt lite i touch med virkeligheten da
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #16 Skrevet 28. april 2017 Herlighet, overfladiske grunne mennesker... Anonymkode: c5cca...51b
Snowbrigade Skrevet 28. april 2017 #17 Skrevet 28. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han kjenner meg veldig godt så han har nok funnet noen som passer eller vertfall ikke er noen jeg ikke vil matche med i det hele. Det eneste som beskymrer meg er at de fleste kompisene hans er veldig kjekke og jeg er ikke spesielt pen. Derfor tenker jeg kanskje kompisen hans blir skuffet og sier rare ting om meg. Tror det beste er å prøve, men er ikke erfaren med dating i det hele så trenger råd... spesielt kanskje tips til samtaleemne Anonymkode: c2dcc...a64 Ikke heng deg opp i det på forhånd, det er mitt viktigste tips! Altså, ikke tenk at du ikke er bra nok, bare tenk at du vil bli kjent med han så dere finner ut om dere kan passe sammen. For det er jo det det handler om. Samtaleemner: i starten er det kanskje greit med en icebreaker, som hvordan han kjenner kompisen din eller hvor rart det et å bli spleiset sånn, bare ikke virk for interessert i kompisen akkurat men om du er stresset kan jo det å flire av noe og snakke om noe velkjent gjøre ting mer avslappet. Ellers er det bare å få vite mer om han, gjerne komme inn på interesser etc, og å la det bli en kul samtale mer enn et avhør, gjerne svar litt utfyllende og still spørsmål som ikke er helt janei spørsmål, bare prøv å ha det gøy rett og slett. Småflørting er jo også fint å legge til, en bra en er jo å litt utover kvelden si at du er litt lettet, fordi han ikke er så ille som du fryktet (sagt med kraftig glimt i øyet, om du ikke er typen til sånn spøk kan du heller mer oppriktig si at du ble positivt overrasket over at han var så kjekk og hyggelig hvis du mener det). Bokse han løst borti armen hvis han sier noe teit. Smile til han når han sier noe fint eller morsomt. Og ellers bare slappe av og ha det gøy! 1
Maleficenta Skrevet 28. april 2017 #18 Skrevet 28. april 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er singel og en venn av meg(gutt) mener jeg bør få meg en kjæreste. I den anledning har han spurt meg om jeg vil gå på date med en av kompisene hans. Jeg har litt lyst, men er også litt redd/nervøs siden jeg aldri har møtt personen. Jeg vet at han ønsker alt godt for meg og sikkert har funnet en koselig og hyggelig kompis, men er uansett usikker på om jeg skal si ja. Noen som har erfaring med å date noen de ikke har snakket med? Anonymkode: c2dcc...a64 Go for it hvis du innerst inne har lyst 2
Maleficenta Skrevet 28. april 2017 #19 Skrevet 28. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han kjenner meg veldig godt så han har nok funnet noen som passer eller vertfall ikke er noen jeg ikke vil matche med i det hele. Det eneste som beskymrer meg er at de fleste kompisene hans er veldig kjekke og jeg er ikke spesielt pen. Derfor tenker jeg kanskje kompisen hans blir skuffet og sier rare ting om meg. Tror det beste er å prøve, men er ikke erfaren med dating i det hele så trenger råd... spesielt kanskje tips til samtaleemne Anonymkode: c2dcc...a64 Vedder på at du er langt penere enn du tror
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #20 Skrevet 29. april 2017 Det er helt trygt for deg å si ja, for selvom du aldri har møtt han så har han garantert fått høre hvordan du er som person og sett bilder av deg og likt det ! Kanskje til og med det er han selv som ha tatt initiativ, for eksempel sett deg i vennelista til kompisen din, og spurt han "wow hvem er henne, kan du ikke sette oss opp?" Så for deg er det ingen fare hvertfall!!! Men det kan jo være at du selv blir litt skuffa da, så jeg ville snoket litt, spurt hva han drev med som jobb og hobby , har han stabil inntekt, har dere noen felles interesser siden kompisen din mener dere vil passe , er han som type utseendemessig , be om å få se bilde Anonymkode: 0fe55...006 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå