Gå til innhold

Noen som har brukket ankelen før? Trenger tips.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg brakk ankelen for to uker siden, og slapp heldigvis operasjon. I dag fjernet de gipsen, og jeg fikk satt på en ankelortose (som det står at det heter). En skinne tror jeg også det kalles. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha på meg sko i tillegg til skinna når jeg skal tråkke ned med foten. Problemet er at jeg ikke får på meg noen sko. Jeg har prøvd alt fra lette og bøyelige joggesko til fjellsko. Men den plastkanten som ligger på hver side av ankelen får ikke plass nedi skoen.

Er det noen som har tips til hva jeg skal gjøre, evt. hvilke sko jeg skal bruke? 

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan spørre om det går greit å bruke tøffel på den ene foten?

Anonymkode: e0236...65b

Legen min ba meg om å enten bruke joggesko eller fjellsko, for skinna gir ikke nok støtte i seg selv. Så fikk ikke lov å bruke converse eller tøysko engang, regner med at tøffelen går innenfor der og :(

AnonymBruker
25 minutter siden, Muffinsen skrev:

Legen min ba meg om å enten bruke joggesko eller fjellsko, for skinna gir ikke nok støtte i seg selv. Så fikk ikke lov å bruke converse eller tøysko engang, regner med at tøffelen går innenfor der og :(

Må kjøpe større sko hvis du ikke har noen som er store nok. 

Anonymkode: 2c631...f6c

• Liker 1
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå opererte jeg ankelen min og hoppet rundt uten sko, men hvorfor MÅ du bruke sko? Bruker du krykker?

Anonymkode: 548ce...214

Ja bruker krykker, men må begynne å belaste foten nå. Og det får jeg ikke lov til uten sko på foten, for det gir den ekstra støtta jeg trenger i tillegg til skinna. Syns det var litt merkelig jeg også, men.. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...