AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #1 Skrevet 28. april 2017 Hva har han i nasjonalsangen til et sekulært land å gjøre uansett? Anonymkode: dc8e7...7c6
Svartedauden Skrevet 28. april 2017 #2 Skrevet 28. april 2017 "Flere steder ser vi at Bjørnson bruker et metaforisk gudsbegrep - for eksempel i de berømte "Salmer". Men det er viktig å forstå at dette nettopp er metaforisk. Han ser på Gud som et bilde på de gode krefter i menneskene. "I livet Gud er åpenbaret", heter det i et dikt. Med dette mener Bjørnson at Gud ikke har noen realitet utenfor naturens liv, sier han." http://fritanke.no/reportasje/bjornson-var-ateist/19.7812 3
Gud Skrevet 28. april 2017 #3 Skrevet 28. april 2017 1 minutt siden, sommermorgen skrev: "Flere steder ser vi at Bjørnson bruker et metaforisk gudsbegrep - for eksempel i de berømte "Salmer". Men det er viktig å forstå at dette nettopp er metaforisk. Han ser på Gud som et bilde på de gode krefter i menneskene. "I livet Gud er åpenbaret", heter det i et dikt. Med dette mener Bjørnson at Gud ikke har noen realitet utenfor naturens liv, sier han." http://fritanke.no/reportasje/bjornson-var-ateist/19.7812 Drop the mic! 1
Svartedauden Skrevet 28. april 2017 #4 Skrevet 28. april 2017 1 minutt siden, Gud skrev: Drop the mic! Endelig fikk jeg bruk for den artikkelen jeg skrev om Bjørnson på VGS!!!! 2
Gud Skrevet 28. april 2017 #5 Skrevet 28. april 2017 Akkurat nå, sommermorgen skrev: Endelig fikk jeg bruk for den artikkelen jeg skrev om Bjørnson på VGS!!!! Hahaha! "Får aldri bruk for dette", sier de... 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #6 Skrevet 28. april 2017 Skal vi fjerne korset fra flagget også, slutte med religiøse helligdager og omdøpe Torsdag? Anonymkode: 70a17...c0e 1
Spiteful Skrevet 28. april 2017 #7 Skrevet 28. april 2017 (endret) Forandres det på nasjonalsangen må det forandres på flagget også. Gud vet hva annet som da må forandres også... Helligdager? Ærlig talt kirke og stat er kanskje skilt, men samfunnet og kulturen i Norge er og vil være preget av Kristendom. Idiotisk å forandre på noe som helst. Endret 28. april 2017 av Spiteful 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå