AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #1 Skrevet 28. april 2017 Hei! Neste uke skal jeg på jobbintervju. De sa at det er et førstegangsintervju med både bemanningsbyrå og aktuell bedrift. Er det vanlig at man da leverer referanser på førstegangsintervju? Eller er det noe som først er aktuelt på andregangs? Jeg har aldri vært med på førstegangsintervju før, bare vanlige intervju hvor de bestemmer seg rett etterpå. Er det mye forskjell? Hva skjer på et andregangsintervju? Kanskje noen har vært på intervju der både bemanningsbyrå og aktuell bedrift har vært tilstede og kan fortelle litt om hvordan dette foregikk? Takk på forhånd Anonymkode: 6c2f7...ffc
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #2 Skrevet 28. april 2017 Jeg var nettopp på førstegangsintervju (uten bemanningsbyrå), og måtte oppgi referanser. Venter nå i spenning 😊 Anonymkode: f3f9e...923
Zzyzx Skrevet 28. april 2017 #3 Skrevet 28. april 2017 De spør om referanser når de vil ha dem. Det er viktig å ha kontroll på referansene. Med kontroll mener jeg at referansene bør være informert om hvor du skal/har vært på intervju og hva stillingen går ut på. Det er for at referansene skal kunne forberede seg litt. Hvis du f.eks. sender referanser med søknaden så kan du risikere at arbeidsgiver ringer referansene før de i det hele tatt avgjør om du skal på intervju. Det er ikke helt heldig. Så ikke gi dem ut for tidlig, men ha dem klare.
Tvist Skrevet 28. april 2017 #4 Skrevet 28. april 2017 Jeg ble bedt om å sende referansene på mail når jeg var blitt innkalt til andregangsintervju. Vanligvis er det litt forskjellige personer som er på første og andregangsintervju. I små firmaer er ofte daglig leder med på andregangsintervju. Man snakker vanligvis heller ikke om lønn på førstegangsintervju.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #5 Skrevet 29. april 2017 TS her. Takk for svar! Da skal jeg ha referansene klare sånn ifall Anonymkode: 6c2f7...ffc
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #6 Skrevet 29. april 2017 Jeg har vært på mange intervjuer i mitt liv og er det fortsatt og 9 av 10 tilfeller ber de ikke om referanser. Om de så får dem så tar de ikke kontakt med dem. Nå har jeg måttet oppgi, så får se. Venter i spenning på to stillinger selv. Anonymkode: 1063d...8a8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #7 Skrevet 29. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært på mange intervjuer i mitt liv og er det fortsatt og 9 av 10 tilfeller ber de ikke om referanser. Om de så får dem så tar de ikke kontakt med dem. Nå har jeg måttet oppgi, så får se. Venter i spenning på to stillinger selv. Anonymkode: 1063d...8a8 Oi, jeg har vært på mange intervju selv (men ikke førstegangs- og andregangs-opplegg), og de fleste har bedt om referanser. Men har ikke opplevd at de har tatt kontakt med referansene. Nå har jeg ikke fått jobbtilbud heller da Kanskje det varierer litt med bransje om de ber om referanser eller ikke Du får ha lykke til med dine to stillinger! Så skal jeg være nervøs, men håpe på det beste til neste uke TS Anonymkode: 6c2f7...ffc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå