Gå til innhold

Bidrag fra utlandet! Hjeeeelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Saken er: Pappan til minsten bor i Østerrike og vil ikke betale bidrag.Blir så fortvilet. Vi har skikkelig dårlig råd, da jeg går på tiltakspenger. Sønnen våres er 4 år men har hverken sett faren eller bidraget. Jeg har prøvd alt nå men må innse at pappan ikke ønsker å se sønnen eller betale. 

Saken er hos NAVI utlandet, papirene ble videresendt til Østerrisk domstol, men hverken NAVi eller jeg hører noe derfra..

Det viste seg at faren jobbet her i 2015 så vi fikk tilgodeskatten hans like før jul.. Jeg er så fortvillet. Noen som har solkinnshistorie? Det største ønske mitt at han begynner å ta ansvar.. 

Anonymkode: 841ca...c8b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan faktisk ikke tvinge en mann til å ta ansvar for barnet han var mer å lagde. Er han norsk og bor her så er det jo ikke et problem for da må han betale men som regel når de ikke er norske så kan du se langt etter noe bidrag. Hvis du sliter økonomisk så går jeg ut ifra at du kan få bidragsforskudd, men det har du kanskje allerede?

Anonymkode: 3acbd...525

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tvinger han ikke. Har ikke pratet med han på over 4 år. Holder at lillegutt har kontakt med besteforeldre men jeg never aldri økonomi eller sønnen dems. 

Har bidragsforskudd, og Østerrike har samme regler som Norge når det gjelder bidrag. Blir bare så lei meg at det er ikke ordner seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, alt du kan gjøre er jo å fokusere på det du kan gjøre noe med - deg selv  - og på den måten ta ansvar for sønnen din. Det burde bekymre deg mye mer at du ikke har en jobb enn at faren ikke betaler bidrag. (Hilsen mor til tre som aldri fikk en krone i bidrag men som forsørget familien min selv). 

Anonymkode: 6c638...566

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så hvorfor valgte du å beholde dette barnet? Jeg synes det er helt ok at far ikke er med å betale når han tydeligvis ikke hadde lyst på barnet.

Anonymkode: c1ffa...551

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor valgte du å beholde dette barnet? Jeg synes det er helt ok at far ikke er med å betale når han tydeligvis ikke hadde lyst på barnet.

Anonymkode: c1ffa...551

Så hvis moren ikke har så lyst på dette barnet, skal hun også bare slutte å forsørge det? Helt ok, det vel?

Anonymkode: 77a6a...34f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
På 28.4.2017 den 15.31, AnonymBruker skrev:

Tvinger han ikke. Har ikke pratet med han på over 4 år. Holder at lillegutt har kontakt med besteforeldre men jeg never aldri økonomi eller sønnen dems. 

Har bidragsforskudd, og Østerrike har samme regler som Norge når det gjelder bidrag. Blir bare så lei meg at det er ikke ordner seg. 

Da er det kanskje på tide at du forteller besteforeldrene hans hvilken unnasluntrer han er...

Anonymkode: cecd5...d4e

• Liker 7
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det kanskje på tide at du forteller besteforeldrene hans hvilken unnasluntrer han er...

Anonymkode: cecd5...d4e

Hvorfor skal besteforeldre blandes inn i det? Skal liksom de betale for sønnen sin da tenker du? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare ta imot bidragsforskudd og være glad du bor i et land der slikt finnes? 

Anonymkode: fa52a...d07

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Innse at han ikke vil. 

Konsentrer deg om å fikse ditt eget liv og gjør det bedre! 

Anonymkode: 9181f...0b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva snakker dere om? Fikse livet? Fjerne barnet? Var ikke det jeg spurte om. Bla bla bla... Jeg jobber hver dag. Dag inn og dag ut. Har rutinert liv osv.. Men han skylder bidrag og spørsmålet mitt var om noen har barn med en fra utlandet innenfor EØS og vet hvor langt tid det kan ta. 

Til den som skrev hvorfor jeg ikke fjernet barnet.. Har du noen gang spurt hvorfor dine foreldre ikke fjernet deg? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva snakker dere om? Fikse livet? Fjerne barnet? Var ikke det jeg spurte om. Bla bla bla... Jeg jobber hver dag. Dag inn og dag ut. Har rutinert liv osv.. Men han skylder bidrag og spørsmålet mitt var om noen har barn med en fra utlandet innenfor EØS og vet hvor langt tid det kan ta. 

Til den som skrev hvorfor jeg ikke fjernet barnet.. Har du noen gang spurt hvorfor dine foreldre ikke fjernet deg? 

OK, så bra da. For i HI skrev du at du gikk på tiltakspenger og hadde dårlig økonomi nemlig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man er i JOBB/PRAKSIS når man mottar tiltakspenger. Det er 8000,- i månaden

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er i JOBB/PRAKSIS når man mottar tiltakspenger. Det er 8000,- i månaden

Ja, du er i tiltak fordi du av uviss grunn ikke får deg jobb på egenhånd. 

Som flere har skrevet, må du fokusere på det du har kontroll over, nemlig din situasjon. Regner med at du søker alt av ledige jobber du kan være kvalifisert for, samt leverer åpne søknader til aktuelle arbeidsplasser, slik at du får deg en inntekt å leve av. Du vil jo ikke få tiltakspenger i all evighet, heller. 

Med så lav inntekt har du garantert krav på bostøtte fra Husbanken og supplerende stønad til livsopphold fra NAV Sosial.

Anonymkode: 12f11...cea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, mammamy skrev:

Hvorfor skal besteforeldre blandes inn i det? Skal liksom de betale for sønnen sin da tenker du? 

Nei, men de kan legge press på sønnen sin til å ta i hvert fall økonomisk ansvar for sønnen sin. 

• Liker 3
Skrevet
På 4/28/2017 den 16.04, AnonymBruker skrev:

Så hvis moren ikke har så lyst på dette barnet, skal hun også bare slutte å forsørge det? Helt ok, det vel?

Anonymkode: 77a6a...34f

Nei da kunne hun tatt abort eller bruke beskyttelse. Ta ansvar for egne handlinger

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, mammamy skrev:

Hvis besteforeldrene ikke er skikkelig fattige, så kan de kanskje være villig bidra litt, essensielt ta av sønnens fremtidige arv. 

Og de kan hjelpe til å legge press på faren. Jeg hadde gjort det hvis situasjonen krevde det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 4/28/2017 den 6.38, AnonymBruker skrev:

Vel, alt du kan gjøre er jo å fokusere på det du kan gjøre noe med - deg selv  - og på den måten ta ansvar for sønnen din. Det burde bekymre deg mye mer at du ikke har en jobb enn at faren ikke betaler bidrag. (Hilsen mor til tre som aldri fikk en krone i bidrag men som forsørget familien min selv). 

Ærlig talt skjerp deg! Selvsagt skal TS forvente at rass..faren til ene barnet betaler! Har ingenting med noe som helst annet å gjøre. Fullstendige UINTERESSANT med dine egne martyr historier i denne anledning 

Ts, jeg aner ingenting om hvordan få møkkamannen til å betale men ønsker deg lykke til!

Anonymkode: 7c5b6...856

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men de kan legge press på sønnen sin til å ta i hvert fall økonomisk ansvar for sønnen sin. 

Hadde det vært min sønn så skulle han f meg fått hørt det

Anonymkode: 94aac...f02

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 timer siden, brownbrown skrev:

Nei da kunne hun tatt abort eller bruke beskyttelse. Ta ansvar for egne handlinger

Du skriver mye dumt og tankeløst av og til. Gutten ble født. Det er for sent å tenke hva som kunne blitt gjort. Abort er en alvorlig sak. Er det ikke også mannens ansvar å bruke beskyttelse?

Endret av Arabella
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...