Gå til innhold

Deodorant osv - Dagligvare vs. f.eks. Kicks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres holdning til å kjøpe f.eks. deodorant fra Kiwi opp mot luksusmerkene Kicks selger, eller å kjøpe såpe fra First Price vs. å gå i nisjebutikker som kun selger såpe, helst formet som mye rart.

Jeg føler meg dårlig hvis jeg kjøper et billigmerke av en deodorant på en billigbutikk, jeg føler at det blir balanse i regnskapet kun hvis jeg kjøper min vante Armani/Gucci/Hugo Boss, osv. hva med dere?

Anonymkode: 7f2b4...8f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håndsåpen fra Kiwis billigmerke FirstPrice, er den eneste såpen som ikke ødelegger huden på hendene mine. Den kan evt fylles over på en luxuriøs beholder for de som ønsker dette.

Deodorant: Der velger jeg Sterilan deodorant, da den er den eneste jjeg er fornøyd med. Kjøpes på Kiwi, for å spare penger.

Anonymkode: 4d911...5cd

AnonymBruker
Skrevet

Kiwi har flere gode produkter, jeg har ingen problemer med å kjøpe såpe og deo der, men jeg kjøper ikke FirstPrice da huden min ikke liker de fleste FP-produktene...
Det å kjøpe noe til flere hundre kroner for å spyle i vasken, det er idioti etter min mening.

Nå har jeg ingen anelse om hvilket regnskap du har, men for min del (og sikkert 90% av resten av befolkningen) så er det vel heller nettopp det å måtte kjøpe Armani, Hugo Boss eller lignende som velter regnskap.
At du føler deg dårlig av å måtte handle billigere, sier mer om dine holdninger.

Anonymkode: 4a51f...0da

• Liker 2
Skrevet

Deo kjøper jeg på apoteket, cosmica inviseble, da denne er den enedte jeg er fornøyd med. Såpe tar vi etter økonomi

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg dårlig hvis jeg kjøper et billigmerke av en deodorant på en billigbutikk, jeg føler at det blir balanse i regnskapet kun hvis jeg kjøper min vante Armani/Gucci/Hugo Boss, osv. hva med dere?

Anonymkode: 7f2b4...8f3

:klo:

Jeg bruker for øvrig vegansk deo og dusjsåpe. Kjøper noen fra nett som er merket vegan, så slipper jeg å ransake innholdslisten selv

Anonymkode: aa344...062

Skrevet (endret)

Deo fra Biotherm, vanlig pris 199 kr. men handler inn flere når de er på kampanje i 139 kr. Noe de er OFTE. Eller jeg kjøper på taxfree.

Håndsåpe fra Loccitane, kjøpes på apoteket, 500 ml. flasker som holder i ca. 5-6 mnd. 

Endret av Antoinette
Skrevet

Dagligvarebutikk her. Veksler mellom ulike deodoranter (hvis noen er på salg), men går i Nivea stort sett. Dusjsåpe er palmolive (samboer tåler ikke andre visst nok, jeg gidder ikke å diskutere det 😂). Sjampo kjøper jeg hos frisøren (kerastase),  men samboer bruker Jan Thomas sin, som hun kjøper på jobben sin (Elkjøp, ja, de selger det!). Håndsåpe er også palmolive :)

AnonymBruker
Skrevet

Stort sett kjøpt deo fra nivea. Bruker også 24 timers fra apoteket. 

Håndsåpe pleier jeg å bruke palmolive. Hamstrer når det er 10kr tilbud på refil pakkene. 

Anonymkode: de06f...3a3

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Antoinette skrev:

Deo fra Biotherm, vanlig pris 199 kr. men handler inn flere når de er på kampanje i 139 kr. Noe de er OFTE. Eller jeg kjøper på taxfree.

Håndsåpe fra Loccitane, kjøpes på apoteket, 500 ml. flasker som holder i ca. 5-6 mnd. 

Hvordan i all verden får du en 500 ml. flaske med håndsåpe til å vare i 5-6 måneder??! Her holder ei flaske med håndsåpe ikke ei uke en gang, men så er vi en hel familie også da. :P 

Så håndsåpa kjøper jeg enten First Price eller hva som enn måtte være på tilbud til 10-20 kr. flasken. 

Deo kjøper jeg Sterilan sin på nærbutikken. Mannen, derimot, bruker kun Chanel og YSL-deodorant. Jeg hadde nok gjort det samme dersom det hadde fantes deo på stift i den duften jeg bruker. 

Anonymkode: 62b37...6bb

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men så er vi en hel familie også da. :P Anonymkode: 62b37...6bb

Det er svaret ditt, jeg har ikke en skokk med unger. Såpen er tyktflytende og drøy, du trenger lite for en håndvask. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker Kicks sin egen deodorant, den med rosa kork. Den er veldig bra. Brukte Clarins sin før i flere år, men så begynte de å selge i Kina og var derfor ikke dyrevennlige lenger, så da måtte jeg finne på noe annet. Kicks sin er minst like bra og koster 1/4 av prisen. (45 kr) Har også testet den med grønn kork, men liker den rosa best. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper alt jeg trenger på dagligvarebutikken eller europris når de har tilbud på feks store shampo/balsam/såpe flasker. Har ikke behov for noe annet. Kan bruke det meste av deodorant, liker best sterilan siden den er på stift. Skulle ønske det var større utvalg av deo stifter, 

Anonymkode: 25a9c...910

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å bry meg så mye om merker på såpe osv den dagen jeg lærte at Zalo og dyr shampo deler 92% av ingrediensene, og de resterende 8 er stort sett farge og parfyme ;)

Kjøper de jeg liker lukten på, men bruker aldri mye penger.

Anonymkode: 3e442...fb4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...