AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #1 Skrevet 28. april 2017 Yet another avslag, men jeg blir ikke trist lenger. Bare liekgyldig. Er det kroppens måte og takle de tusen avslag på? Akkurat nå føler jeg at jeg aldri kommer til å få jobb. Hva er galt med meg? Har vært på 7-8 intervjuer iløpet av de to siste årene som ikke har ført til noe uten noen vikariater her og der. Jeg er ikke så veldig ung heller, er i begynnelsen av trettiårene.. Anonymkode: a9535...ebb
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #2 Skrevet 28. april 2017 Trøst deg med at du har 130000 likesinnede. Anonymkode: a5819...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #3 Skrevet 28. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Yet another avslag, men jeg blir ikke trist lenger. Bare liekgyldig. Er det kroppens måte og takle de tusen avslag på? Akkurat nå føler jeg at jeg aldri kommer til å få jobb. Hva er galt med meg? Har vært på 7-8 intervjuer iløpet av de to siste årene som ikke har ført til noe uten noen vikariater her og der. Jeg er ikke så veldig ung heller, er i begynnelsen av trettiårene.. Anonymkode: a9535...ebb Satser du for høy når du søker? Er det kanskje ikke flust av de stillingene du søker? Kanskje du blir utkonkurrert da det er mange søkere? Har nok ikke noe med deg å gjøre personlig, arbeidsmarkedet er stramt nå med blå regjering. Anonymkode: dbef3...d77
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #4 Skrevet 28. april 2017 7-8 intervjuer på 2 år er strengt tatt ikke særlig mye. Håper virkelig du leverer ut flere søknader daglig hvis ikke så har du virkelig ikke prøvd særlig hardt Anonymkode: 4ee02...dc0
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #5 Skrevet 28. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Satser du for høy når du søker? Er det kanskje ikke flust av de stillingene du søker? Kanskje du blir utkonkurrert da det er mange søkere? Har nok ikke noe med deg å gjøre personlig, arbeidsmarkedet er stramt nå med blå regjering. Anonymkode: dbef3...d77 Jeg bor i et av Norges største byer. Anonymkode: a9535...ebb
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #6 Skrevet 28. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 7-8 intervjuer på 2 år er strengt tatt ikke særlig mye. Håper virkelig du leverer ut flere søknader daglig hvis ikke så har du virkelig ikke prøvd særlig hardt Anonymkode: 4ee02...dc0 Hva får deg til å tro at jeg prøver særlig hardt. Har skrevet over 600 søknader...levert personlig og ringt forskjellige steder. Anonymkode: a9535...ebb 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #7 Skrevet 28. april 2017 Takler det ganske dårlig. Eller veldig bra på et vis, for jeg er her enda. kommer an på hvordan det vinkles. Søkt i overkant av 100 stillinger det siste året og vært på 10 ish intervju. Men i dette markedet som er her, kan arbeidsgiver velge og vrake i gode kandidater. Nei, jeg takler ikke avslagene så godt. Blir lite glede, lite søvn og mye gråting. Jeg sliter rett og slett skikkelig om dagen! Vondt å konstant kjempe for å gå videre til neste dag. Anonymkode: 08819...539 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #8 Skrevet 28. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takler det ganske dårlig. Eller veldig bra på et vis, for jeg er her enda. kommer an på hvordan det vinkles. Søkt i overkant av 100 stillinger det siste året og vært på 10 ish intervju. Men i dette markedet som er her, kan arbeidsgiver velge og vrake i gode kandidater. Nei, jeg takler ikke avslagene så godt. Blir lite glede, lite søvn og mye gråting. Jeg sliter rett og slett skikkelig om dagen! Vondt å konstant kjempe for å gå videre til neste dag. Anonymkode: 08819...539 Uff skjønner hva du mener Anonymkode: a9535...ebb
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #9 Skrevet 28. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Satser du for høy når du søker? Er det kanskje ikke flust av de stillingene du søker? Kanskje du blir utkonkurrert da det er mange søkere? Har nok ikke noe med deg å gjøre personlig, arbeidsmarkedet er stramt nå med blå regjering. Anonymkode: dbef3...d77 Det er ikke den blå regjeringen sin skyld at vi kun lever på fisk og olje. Men folk blir kanskje fornøyd hvis Støre velger å ansette 50 000 ekstra i offentlig sektor for å pynte på ledighetstallene. Anonymkode: 00b91...27e 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #10 Skrevet 28. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke den blå regjeringen sin skyld at vi kun lever på fisk og olje. Men folk blir kanskje fornøyd hvis Støre velger å ansette 50 000 ekstra i offentlig sektor for å pynte på ledighetstallene. Anonymkode: 00b91...27e Nå er det jo blå regjering som har ansatt flere i offentlig sektor enn tidligere regjering. Anonymkode: f975e...35d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #11 Skrevet 30. april 2017 Kjenner meg dessverre veldig godt igjen i dette. Jeg er ei driftig arbeidstaker som har veldig gode referanser. I mine tidligere arbeidsforhold har jeg stått på og oppnådd svært gode resultater, samtidig som jeg utdad alltid er blid og i godt humør. Men med fagutdanning i regnskap og erfaring fra saksbehandling, blir det tydeligvis totalt umulig å få fast jobb. De fleste som lyser ut stillinger vil ha svært spisset kompetanse i tilllegg til bachelor utdannelse. Jeg søker på alt jeg kan søke på, men blitt innkalt til svært få intervjuer. Kommer jeg først inn til intervju blir jeg ofte innstilt, men aldri som nummer 1. Tibakemeldingene har vært alt fra, at den første kandidaten har mer spisset kompetanse og mer utdannelse, til at jeg har for mye kompetanse og de ser for seg at jeg ønsker mer. ...Så her sitter jeg som alenemor med lån og utgifter, som sikkert mange andre og føler meg helt ubrukelig... Jeg kjenner panikken ligger å lure, samtidig som jeg mister både troen på meg selv og på at ting vil ordne seg. Ikke har jeg råd til å finne på mye moro nå og psyken gjør det slik at jeg ikke orker å finne på noe...Tragisk! Det ordner seg for snille jenter, er trøsten jeg får fra venner og kjente. Da svarer jeg kjapt tilbake, at da får jeg vel begynne å bli snill....(oppgitt fjes)....Jeg tror nok det har mer med flaks og uflaks å gjøre, enn det å være snill....Og jeg datt tydeligvis i feil gryte, når jeg var liten... Anonymkode: 7db4b...4e4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #12 Skrevet 30. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner meg dessverre veldig godt igjen i dette. Jeg er ei driftig arbeidstaker som har veldig gode referanser. I mine tidligere arbeidsforhold har jeg stått på og oppnådd svært gode resultater, samtidig som jeg utdad alltid er blid og i godt humør. Men med fagutdanning i regnskap og erfaring fra saksbehandling, blir det tydeligvis totalt umulig å få fast jobb. De fleste som lyser ut stillinger vil ha svært spisset kompetanse i tilllegg til bachelor utdannelse. Jeg søker på alt jeg kan søke på, men blitt innkalt til svært få intervjuer. Kommer jeg først inn til intervju blir jeg ofte innstilt, men aldri som nummer 1. Tibakemeldingene har vært alt fra, at den første kandidaten har mer spisset kompetanse og mer utdannelse, til at jeg har for mye kompetanse og de ser for seg at jeg ønsker mer. ...Så her sitter jeg som alenemor med lån og utgifter, som sikkert mange andre og føler meg helt ubrukelig... Jeg kjenner panikken ligger å lure, samtidig som jeg mister både troen på meg selv og på at ting vil ordne seg. Ikke har jeg råd til å finne på mye moro nå og psyken gjør det slik at jeg ikke orker å finne på noe...Tragisk! Det ordner seg for snille jenter, er trøsten jeg får fra venner og kjente. Da svarer jeg kjapt tilbake, at da får jeg vel begynne å bli snill....(oppgitt fjes)....Jeg tror nok det har mer med flaks og uflaks å gjøre, enn det å være snill....Og jeg datt tydeligvis i feil gryte, når jeg var liten... Anonymkode: 7db4b...4e4 Oh skjønner hva du mener. Hva slags erfaring har du i saksbehandling? Og hva slags utdanning i regnskap? Anonymkode: a9535...ebb
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #13 Skrevet 1. mai 2017 På 28.4.2017 den 13.18, AnonymBruker skrev: Trøst deg med at du har 130000 likesinnede. Anonymkode: a5819...0ad er det noen som har sjekka hvor mange ledige jobber det egentlig er på nav nå? langt under 10k... Anonymkode: 19c31...d62
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #14 Skrevet 1. mai 2017 På 28.4.2017 den 15.54, AnonymBruker skrev: Det er ikke den blå regjeringen sin skyld at vi kun lever på fisk og olje. Men folk blir kanskje fornøyd hvis Støre velger å ansette 50 000 ekstra i offentlig sektor for å pynte på ledighetstallene. Anonymkode: 00b91...27e Og da blir det ikke folk fra ledighetskøen, da blir det enda flere innvandrere som skal prioriteres til arbeid for integreringens del. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: er det noen som har sjekka hvor mange ledige jobber det egentlig er på nav nå? langt under 10k... Anonymkode: 19c31...d62 16 708 på finn. 11079 på nav, så ikke langt under 10 k. Å kunne telle og forstå tall bør du kanskje terpe på om du vil bli ansatt ett sted. Anonymkode: 5543b...55e
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #15 Skrevet 1. mai 2017 På 28.4.2017 den 13.13, AnonymBruker skrev: Yet another avslag, men jeg blir ikke trist lenger. Bare liekgyldig. Er det kroppens måte og takle de tusen avslag på? Akkurat nå føler jeg at jeg aldri kommer til å få jobb. Hva er galt med meg? Har vært på 7-8 intervjuer iløpet av de to siste årene som ikke har ført til noe uten noen vikariater her og der. Jeg er ikke så veldig ung heller, er i begynnelsen av trettiårene.. Anonymkode: a9535...ebb Jeg vet veldig godt hvordan du har det. Jeg hadde det sånn i 2 år, følte meg så sykt verdiløs. I en alder av 32 Tilslutt fikk jeg tilbud om et vikariat i 6 mnd i en dritt jobb, 6 mil en vei. Jeg tok den og har vært der snart et år. Vikariatet mitt blir bare utsatt 6 mnd om gangen og jeg får ikke vite om jeg har noe mer jobb før et par dager før. Det er så uverdig! Men, jeg angrer ikke på at jeg tok jobben. Får ihvertfall lønn inn på konto hver måned, og slipper å føle at jeg står på utsiden av samfunnet. Lykke til til deg! Ta det du kan få er mitt tips Anonymkode: cde2f...945
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #16 Skrevet 1. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og da blir det ikke folk fra ledighetskøen, da blir det enda flere innvandrere som skal prioriteres til arbeid for integreringens del. 16 708 på finn. 11079 på nav, så ikke langt under 10 k. Å kunne telle og forstå tall bør du kanskje terpe på om du vil bli ansatt ett sted. Anonymkode: 5543b...55e Og hvorfor tror du at flesteparten av de på nav ikke også er på finn? Å kunne ha litt kritisk sans burde du kanskje terpe på om du ikke vil fremstå som kunskapsløs. Anonymkode: f8c44...faa 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #17 Skrevet 1. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor tror du at flesteparten av de på nav ikke også er på finn? Å kunne ha litt kritisk sans burde du kanskje terpe på om du ikke vil fremstå som kunskapsløs. Anonymkode: f8c44...faa Jeg tror ingenting, jeg svarer til en som mener det finnes under 10k ledige jobber, men det er slett ikke tilfellet. Han gir ikke akkurat inntrykk av å se flere steder. Jeg har jo den kritiske sansen, og evnen til å oppsøke flere kilder. Jeg har forøvrig også jobb Anonymkode: 5543b...55e
Ild Skrevet 1. mai 2017 #18 Skrevet 1. mai 2017 Skjønner at det må være utrolig psykisk tungt, og dere gjør en kjempejobb både med søking og psykisk! De fleste jobber lyses ikke ut. Hva hver enkelt kan gjøre for å få tak i disse jobbene er individuelt, men vil likevel tro noen trekk er felles? Når jeg har vært på utkikk etter jobb, har jeg -kontaktet tidligere studievenner, kollegaer, ledere, referanser (på linkedin, e-post, og hatt mange frokost/kaffe/lunsjer) -oppdatert linked in -vært aktiv i fagmiljøet (gå på meetup, holde innlegg, skrive innlegg på div blogger/linkedin/fagsider) -kontaktet vikarbyråer, rekrutteringsfirmaer, headhuntere -kontaktet relevante selskap der jeg kunne tenke meg å jobbe på telefon og fulgt opp med mail -det er kanskje også mulig å få arbeidstrening via nav i ett selskap der man ønsker å jobbe? (Har ikke prøvd det selv, men hadde er dame på hr som var der på denne måten. Hun ønsket å bytte fra admin til hr, og fikk relevant jobb på denne måten)
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #19 Skrevet 1. mai 2017 Hva med å øke kompetansen deres, med utdannelse eller kurs? Jobbe frivillig for organisasjoner, dere kunne tenke dere jobb i. Anonymkode: 33fa9...8e5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #20 Skrevet 1. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å øke kompetansen deres, med utdannelse eller kurs? Jobbe frivillig for organisasjoner, dere kunne tenke dere jobb i. Anonymkode: 33fa9...8e5 Ofte er problemet at man har for mye kompetanse, for mye utdannelse og for mange kurs bak seg. Dersom man søker en jobb man er overkvalifisert til - noe jeg har lest masse av på f.eks KG - så får man heller ikke jobben, fordi arb.givere er redd for at de ansetter noen som straks hopper videre til noe bedre straks de får foten innenfor. Det er lettere å få jobb når man er i jobb. Anonymkode: 0b2a7...95f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå