Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Nå begynner jeg å bli passe frustrert.

Har sovet over hos kjæresten i noen dager og brukt en sjampo som står i dusjen her. Den er fra head&shoulders, og heter "classic". Til å begynne med gikk det helt fint, men nå blir håret mitt fett med en gang jeg kommer ut av dusjen! Gikk på butikken og kjøpte en annen shampoo jeg vanligvis bruker, men håret mitt er fortsatt ekkelt.

Har opplevd dette en del år tilbake, og da mener jeg at jeg skaffet en eller annen sjampo fra apoteket som luktet veldig sterkt. Husker ikke hva den heter, men den hjalp.

Hva kommer det av, at håret mitt blir fett rett etter vask??? Har lest at det kan komme av at produktet har festet seg på toppen av hode. Noen steder har jeg lest at man anbefaler å prøve ut zalo for å løsne fettet, men det hørtes da voldsomt ut? Noen tips og erfaringer?

Føler meg skikkelig ekkel 🙄

Videoannonse
Annonse
Gjest førstedamen
Skrevet

Du vasker det for ofte kanskje? 

AnonymBruker
Skrevet

Får også sånn av Head&Shoulders. Jeg ga det bare tid med annen sjampo, så bedret det seg etter hvert. Jeg aner ikke hvorfor... Hvis du mener apoteket har en sjampo for det, så er det jo bare å ta en tur dit og forhøre deg.

Anonymkode: 5fcfb...f1d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde at håret mitt ble slik du beskriver av min vanlige shampoo. Det var som om håret en dag hadde fått nok. Jeg fikk bukt med problemet og byttet shampoo, men da jeg etter flere måneder prøvde å gå tilbake til den gamle favoritten ble håret like fett igjen. Tror håret mitt rett og slett har fått nok av den shampooen. Det eneste som har fungert for å få vekk fettheten for meg var faktisk zalo. Én hårvask med zalo, og håret var fint igjen :)

Anonymkode: 2be9b...26d

• Liker 1
Skrevet

Prøv den der Pure volume shampoo fra define. Den er uten silikon. Vask håret 2 ganger, la shampoen virke en stund før utskylling. Det er bedre enn zalo. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hm er d derfor jenta mi på ni får så fort fett hår. Hun og bruker den shamoen da hun er plaget med flass...

Anonymkode: caf93...9f8

AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi silikonen bygger seg opp rundt hårstråene. Ta en runde med Zalo så blir det borte. Kjøp shampoo uten silikon så kommer du ikke til å få det problemet. 

Anonymkode: 931d9...d9c

• Liker 1
Skrevet

Prøv eddik. Mitt hår blir i allefall tørrere av det. 

AnonymBruker
Skrevet

Muligens hardt vann, dvs at det inneholder mer kalsium og magnesium. Dette gjør at håret kjennes uvasket ut og fettete. 

Anonymkode: 79290...3e5

Skrevet

Kjøp renseshampo!

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte Zalo etter at jeg også opplevde noe lignende. Fungerte.

Skrevet

En runde med Zalo løser det problemet, og så fortsetter du å vaske håret med produkter uten silikon. 

Opplevde det samme for mange år siden. Å tok en runde med Zalo, og så en god kur. Håret ble så mykt og godt etterpå. Fikk virkelig renset bort alt som hadde bygd seg opp. 

Gjest Athleisure
Skrevet

Lett å få fett hår dersom man bruker slike billig-shampooer. De inneholder mye silikon og sulfat som legger seg utenpå håret. Invester i dyrere shampoo, det er et godt råd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...