Gå til innhold

tips på navn til dalmatiner tispe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får oss en dalmatiner tispe i romjula!!! Men jeg trenger et navn til ho. Hun er søt, tøff og litt frekk med sorte prikker ;) Noen som har no kule, fine el orginale nvnforslag til oss. Navnet skal begynne på E!

Takk!!

*å jeg gleder meg*

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Nicket ditt?

Sånn for praktiske hensyn, bør ikke hunder som fortrinnsvis skal ropes på slutte med en konsonant. :)

Skrevet

Hva med Embla eller Eir? Fine norrøne navn som passer til en søt og tøff dalmatinerdame.

Skrevet
Nicket ditt?

Vel, jeg blir kaldt nicket mitt... :oops:

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Vel, jeg blir kaldt nicket mitt... :oops:

Ooops, da blir det litt dumt å kalle hunden sin det også, ja :-)

Du kan få min tillatelse til å kalle den Leyla, f.eks. :sjarmor:

Noen venter med å gi navn til hunden sin før de har hatt den noen dager og sett hvilken type det er. Andre, som jeg, har hatt hunder vi har vokst opp med, og kaller hundene våre etter dem.

Andre igjen kaller dyrene sine opp etter helter, idoler, o.l. Samboer har veldig lyst at neste hund skal hete... vel, Hund. :) Tviler på han får viljen sin gjennom på den.

En prikkete dalmatinerjente.

Donna

Martina

Lina

Duva

Chili

Ronja

Tinka

Janne (uttales djanni)

Skrevet

Ella, Esmaralda, Emma, Emira, Ester, Emilie, Ebba, Edel, Elly, Erika, Eurora...

Eh..kommer ikke på flere..

Skrevet

takk for mange forslag og tips. Fallt litt for Emma selv.. Men på papiret vil hun bli hetene Exclusive Primadonna, så da er jeg ikke bunet til E navn lenger. (hurra!) Synes Boeno er søtt, jeg! Men det er litt hann navn kanskje... Eller?

Skrevet

Jeg ville tatt utgangspunkt i "papirnavnet" hennes. Da er jo Donna et godt alternativ, ser det er blitt foreslått.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det skulle begynne med E, ikke sant?

Hva med Eira? Det het hunden til farmoren min, og det var en bestemt og stolt schæfer.

Andre: Ella, hmm...det var alt jeg hadde for denne gang...

Skrevet

Også må jeg komme med en kontra opplysning som smur ALLT på hodet.. *ler* den gutten vi forelsket oss i opprinnlig som var solgt.. vel kjøperene trakk seg. Så vi får en gutte valp. Vi har tenkt å gi han navnet BOENO, men gubben er ikke helt enig.. han vil kalle han Pluto.. *ler*

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Skal det ikke begynne på E lengre? Trodde det var et E-kull...mulig jeg misforsto. Pluto er gøyalt!

Gjest bare en mann
Skrevet

Hadde tenkt å foreslå Cruella etter Cruella De ville i 101 dalantinere. Men siden det blir en hannhund hva med Cruel :) Det er vel tøfft vel?

Må uttales Cruell med trykk på "ell" da :))

Skrevet

neida, du har ikke missforstått hannemor. er bare det et siden vi valgte denne hannen så spiller det ingen rolle da han har utstillings feil. (Selges uten stamtavl til halv pris ) Vi har hittil kalt han BULLE, men.. tja, vet ikke helt jeg.. *ler*

Ellers takk for mange gode tips!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med Emil?

Eller Eirik, Egil, Even m.fl.

Morsomt med menneskenavn! Hold oss oppdatert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...