fuglekvitter__ Skrevet 28. april 2017 #1 Del Skrevet 28. april 2017 (endret) Jeg kom over John Olav Nilsen og gjengen. De kaller seg et band, og står på en scene og hyler ut om masse sorg, at endelig, endelig lever dem og sånt, men jeg syntes ikke det kan kalles musikk. Det har sikkert en del å gjøre med at de synger på bergens-dialekt og den er grusom, men selve melodiene og sånt er grusomt. Stemmen til vokalisten er skjelven, og det oppfattes som hyling og ikke noe annet enn det. Det verste er at de har faktisk fans. Sikkert ikke så mange, men allikevel... Sangtekstlinje: "Å neeei, å jooo, å neeei, å jooo" Jeg blir helt satt ut, jeg. Vil de ødelegge for seg selv eller andre som faktisk kan synge? Vi har alle forskjellig smak når det gjelder musikk altså, og jeg har prøvd å høre på dem (jeg har erfart at musikk kan bli bedre jo mer man hører på dem), men disse blir ikke bedre i mine ører. Tvert i mot. Endret 28. april 2017 av fuglekvitter__ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #2 Del Skrevet 28. april 2017 Pøh. De er dritkule! God musikk Anonymkode: be226...782 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 30. april 2017 #3 Del Skrevet 30. april 2017 Helt enig, hørte en sang av dem på radioen for mange år siden, tenkte "hva ER dette for noe amatørmessig tull? Et tilfeldig innslag fra noen ungdomsskoleelever?" Men neida, dette var visst noe "stort". Forstå det den som kan 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 4. mai 2017 #4 Del Skrevet 4. mai 2017 Er ikke superfan, men de har noen bra låter :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #5 Del Skrevet 4. mai 2017 Elsker John Olav Nilsen og gjengen!!! Anonymkode: 331d9...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #6 Del Skrevet 4. mai 2017 De suger, men sånn i 15 sekunder var de white/(brown)-trash gutta superpopulære på Vestlandet, men trolig mer fordi white-trash var hipt der og da enn at noen som helst brydde seg filla om musikken. Anonymkode: 7ad09...031 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 7. mai 2017 #7 Del Skrevet 7. mai 2017 Ikkje fåkk med Jon Olav Nilsen og gjengen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 9. mai 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 9. mai 2017 På 4.5.2017 den 16.52, AnonymBruker skrev: De suger, men sånn i 15 sekunder var de white/(brown)-trash gutta superpopulære på Vestlandet, men trolig mer fordi white-trash var hipt der og da enn at noen som helst brydde seg filla om musikken. Anonymkode: 7ad09...031 Okey. Hårsveisen kan han spare seg for i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 9. mai 2017 Forfatter #9 Del Skrevet 9. mai 2017 På 30.4.2017 den 22.11, JackIost skrev: Helt enig, hørte en sang av dem på radioen for mange år siden, tenkte "hva ER dette for noe amatørmessig tull? Et tilfeldig innslag fra noen ungdomsskoleelever?" Men neida, dette var visst noe "stort". Forstå det den som kan I videoene de har laget så valser de rundt inni en låve og hyler ut om at de endelig har ein flaske med noke blankt i. Jadda, jadda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 9. mai 2017 Forfatter #10 Del Skrevet 9. mai 2017 (endret) På 7.5.2017 den 22.53, Lady Lovelylocks skrev: Ikkje fåkk med Jon Olav Nilsen og gjengen. Nei. Da blir vokalisten med skikkelig hipp piggsvin-sveis sint. Endret 9. mai 2017 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #11 Del Skrevet 31. mai 2017 Jeg hørte på dem endel for noen år siden. Har ikke dem vært borte en stund? Uansett så hørte jeg på den nye platen han gå ut i år. Den er super bra. Litt forskjellig men veldig fin musikk. Anonymkode: 501e2...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #12 Del Skrevet 3. juni 2017 På 9.5.2017 den 11.22, fuglekvitter__ skrev: Nei. Da blir vokalisten med skikkelig hipp piggsvin-sveis sint. Nå får det være nok! John Olav Nilsen og gjengen er et hedersband! Anonymkode: 263c1...92d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #13 Del Skrevet 3. juni 2017 Et band kun for spesielt interesserte? Jeg sier neitakk. Anonymkode: 1dbde...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 3. juni 2017 Forfatter #14 Del Skrevet 3. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Et band kun for spesielt interesserte? Jeg sier neitakk. Anonymkode: 1dbde...efc Det tror jeg du gjør lurt i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #15 Del Skrevet 5. juni 2017 Jeg er bergenser og liker de ikke. Men er ikke fra Loddefjord heller. Ikke mye sympatiske typer. Ikke gode forbilder heller. Anonymkode: 7334e...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #16 Del Skrevet 9. juni 2017 Jeg har ikke noe spesielt forhold til John Olav Nilsen og Gjengen annet enn at jeg har fått med meg musikken deres via andre som har spilt den på fest etc, men uansett så blir det helt feil å beskylde dem for å være amatørmessige. Musikken deres er jo ment å ha det preget, det er ment som undergrunnsmusikk fra Loddefjord (i hvert fall begynte det sånn) og det har aldri vært meningen at de skal ha et superprodusert, smooth lydbilde som det vi er vant til fra sanger på radioen. Man trenger ikke like det, men man må i hvert fall lytte til musikken på dens egne premisser. Jeg er ikke superfan, men synes det er kult med folk som gjør noe helt annet og litt mer skranglete enn den glatte standardpop'en som spilles konstant. Musikk kan være så mangt. Anonymkode: 5ba61...c78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå