Gå til innhold

Fylle ut skattemelding for enkeltpersonsforetak - Har ikke brukt foretaket

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har oppretta et enkeltpersonsforetak, mest for moro, og nå må jeg visst levere skattemelding uten å ha "brukt", som vil si ingen inntekt, ingen utgifter, ingenting. Det finnes ingen knapp for det, så hvordan fyller man ut skattemelding da? Kan man bare fylle inn 0 på alle postene? 

Takk for svar. 

Anonymkode: 34aa4...3ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må hente næringsoppgave 1 og fylle ut med tall o. 

Da må du også fylle ut beregning av personinntektskjema. Her blir det automatisk overført inntekt/overskudd fra næringsoppgave 1.

Begge skjemaene må være vedlegg.. i tillegg til skattemelding.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, cmd skrev:

Du må hente næringsoppgave 1 og fylle ut med tall o. 

Da må du også fylle ut beregning av personinntektskjema. Her blir det automatisk overført inntekt/overskudd fra næringsoppgave 1.

Begge skjemaene må være vedlegg.. i tillegg til skattemelding.

Det må man vel ikke, hvis man har enkle næringsinntekter på under 50 000?

Det er noe som heter "enkel skattemelding", der man ikke trenger næringsoppgave. Hvis man har et veldig lite enkeltmannsforetak uten MVA osv, så fyller man helt enkelt inn f.eks. 5000 kr i næringsinntekt for 2016 (eller 0 kr i TS' tilfelle) på selvangivelsen uten noe vedlegg. 

Anonymkode: 92c2d...2dd

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som heter "enkel skattemelding", der man ikke trenger næringsoppgave. Hvis man har et veldig lite enkeltmannsforetak uten MVA osv, så fyller man helt enkelt inn f.eks. 5000 kr i næringsinntekt for 2016 (eller 0 kr i TS' tilfelle) på selvangivelsen uten noe vedlegg. 

Obs.. det stemmer nok. Det kom i fjor eller noe sånn ja. Inntekt under 50 000 kr kan enkelt "settes" uten næringsoppgave.

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger absolutt ikke å fylle ut næringsbilag dersom du ikke har hatt noen aktivitet i selskapet. Har du fått en ferdig utfylt selvangivelse for vanlige lønnstakere, kan du bare sende den inn som vanlig og ignorere ditt selskap.

Er du usikker, ta en telefon til skatteetaten. Dette er veldig enkelt.

Anonymkode: 7fa6c...837

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger absolutt ikke å fylle ut næringsbilag dersom du ikke har hatt noen aktivitet i selskapet. Har du fått en ferdig utfylt selvangivelse for vanlige lønnstakere, kan du bare sende den inn som vanlig og ignorere ditt selskap.

Er du usikker, ta en telefon til skatteetaten. Dette er veldig enkelt.

Anonymkode: 7fa6c...837

Takk for svar! Jeg tror jeg skjønte det og gjorde akkurat dette :)  TS

Anonymkode: 34aa4...3ae

AnonymBruker
Skrevet

For moro skyld? Har du fritidsproblemer?

Anonymkode: e9cc5...e6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...