Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Cocosa
Skrevet

Vi har prøvd noen måneder nå, uten hell. Hadde eggløsning forrige uke (tror jeg), og selvsagt er jeg på symptomjakt. Kjenner stikking i magen og vonde pupper. Mest sannsynlig er det bare tante rød som melder seg, men jeg har ikke hatt det slik før så tidlig (som jeg har lagt merke til). Hvordan unngå å bli gal i prøveperioden? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Føler veldig med deg. Vi har også prøvd noen mnd og det er fort gjort å telle seg gal på sykluser og eggløsning og symptomer. Jeg gikk inn i ny pp med streng beskjed til meg selv om å slappe av. Testet som en gal etter EL og graviditet de første pp-ene, men har foreløpig lange sykluser. Første var 34 og neste var 39. Nå er jeg på dag 20 (tror jeg) og har EL sent i dag eller i morgen. Så jeg har testet igjen, men stresser ikke, og det er veldig deilig.

Hvilken syklus dag er du på? Sjekket du etter EL, slik at du vet at du har hatt?

Skrevet

Dette er veldig enkelt å si, men vanskelig i praksis. Slapp av! Ved første svangerskap klaffet det ikke for oss før vi gav blaffen i el, antall ganger sex per uke osv. Det tok oss to år! Denne gangen lastet jeg ned appen period diary, ved hjelp av denne ble jeg gravid på pp1. Å teste seg ihjel skaper ikke annet enn stress, så prøv heller å tenk på andre hyggelige ting, sammenkomster i familien, ut å spise sammen, kino etc. Som sagt, det er vanskelig, men for oss fungerte det å holde fokus på noe annet. Vår første ble unnfanget på kjærste tur i gøteborg😉

Gjest Cocosa
Skrevet
3 timer siden, lillevenn17 skrev:

Hei!

Føler veldig med deg. Vi har også prøvd noen mnd og det er fort gjort å telle seg gal på sykluser og eggløsning og symptomer. Jeg gikk inn i ny pp med streng beskjed til meg selv om å slappe av. Testet som en gal etter EL og graviditet de første pp-ene, men har foreløpig lange sykluser. Første var 34 og neste var 39. Nå er jeg på dag 20 (tror jeg) og har EL sent i dag eller i morgen. Så jeg har testet igjen, men stresser ikke, og det er veldig deilig.

Hvilken syklus dag er du på? Sjekket du etter EL, slik at du vet at du har hatt?

I begynnelsen tenkte vi å slappe av og "skjer det, så skjer det". Men etter jul har jeg testet og tenkt og tenkt og tenkt. Men jeg er ikke helt sikker på at vi klaffet i forrige uke. Mensen varte bare over helga, i forhold til 5-6 dager tidligere. Derfor synes jeg det er litt vanskelig å vite når eggløsning er? Testet kun på ettermiddagen, men tror ikke jeg ventet lenge nok, da jeg fikk null på alle testene 🙄 Får sjekke neste periode igjen. Må lære meg litt hvordan dette fungerer 

Gjest Cocosa
Skrevet
2 timer siden, Minlillelykke skrev:

Dette er veldig enkelt å si, men vanskelig i praksis. Slapp av! Ved første svangerskap klaffet det ikke for oss før vi gav blaffen i el, antall ganger sex per uke osv. Det tok oss to år! Denne gangen lastet jeg ned appen period diary, ved hjelp av denne ble jeg gravid på pp1. Å teste seg ihjel skaper ikke annet enn stress, så prøv heller å tenk på andre hyggelige ting, sammenkomster i familien, ut å spise sammen, kino etc. Som sagt, det er vanskelig, men for oss fungerte det å holde fokus på noe annet. Vår første ble unnfanget på kjærste tur i gøteborg😉

Tanken var å bare ta det rolig, og skjer det så skjer det. Men det er lettere sagt enn gjort 😔

Skrevet (endret)

Prøveperioden kan være ganske slitsom mentalt sett. Jeg googler meg til graviditet ganske ofte... Og finner jeg svar som ikke bekrefter det jeg ønsker å få bekreftet så googler jeg helt til jeg finner et svar som passer meg. Galskap. Ender bare opp med skuffelse.

Vært gøy å lest noe forskning på hvordan hjernen til kvinner som forsøker å bli gravide fungerer.

Uansett. Jeg må tvinge meg selv til å gjøre andre ting så jeg ikke tenker så mye på det. Det er ekstremt rent hjemme hos oss når jeg går inn i fasen etter eggløsning frem mot ikm for å si det sånn.. 

Endret av Salmonella
Gjest Cocosa
Skrevet
11 timer siden, Salmonella skrev:

Prøveperioden kan være ganske slitsom mentalt sett. Jeg googler meg til graviditet ganske ofte... Og finner jeg svar som ikke bekrefter det jeg ønsker å få bekreftet så googler jeg helt til jeg finner et svar som passer meg. Galskap. Ender bare opp med skuffelse.

Vært gøy å lest noe forskning på hvordan hjernen til kvinner som forsøker å bli gravide fungerer.

Uansett. Jeg må tvinge meg selv til å gjøre andre ting så jeg ikke tenker så mye på det. Det er ekstremt rent hjemme hos oss når jeg går inn i fasen etter eggløsning frem mot ikm for å si det sånn.. 

Du beskriver akkurat det jeg gjør og tenker. Takk :)

Skrevet
21 timer siden, Cocosa skrev:

Du beskriver akkurat det jeg gjør og tenker. Takk :)

Men så går tiden på en måte allikevel. Føler jeg tar ca 14 dager om gangen. Nå når IKM kom så er jeg skuffa i et døgn før jeg mentalt omstiller meg på at en ny syklus er igang. Så er det bare å "varme opp" til eggløsningen, legge inn aksjer og så kommer nye 14 dager med googling og galskap som kaaaaan ende med det etterlengta pluss-tegnet.

Etter 7 runder så har jeg roet meg litt men man blir litt koko allikevel. I alle fall når dette er noe man har drømt om en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...