Gå til innhold

Jeg vant. Autismamma.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I stedet for å høre på meg, så valgte en del å rotte seg sammen mot meg, og kalle meg en dårlig mor og min sønn et umulig barn. Det var jeg som måtte fortelle ( skole, ppt og bv ) at det ikke fantes umulige barn, men barn født med spesielle  behov. ( Min har høutf autisme )

Når de var opptatt med å finne feil på meg og min sønn, var jeg opptatt med å finne svar, opptatt med sosiale historier, opptatt med adferdstrening, opptatt med språkstimulering, opptatt av hvordan jeg kunne lære han og ta andres perspektiv, og ikke minst så var jeg opptatt av å gi han gode opplevelser og mestring når ingen andre der ute trodde på oss.

Min sønn er i dag nesten voksen, nå får jeg høre at han har hatt en utrolig utvikling og at han kommer til å klare seg. 

Man blir klok, på en dyrkjøpt måte. Det handler ikke om å vinne over andre, men det handler om hvordan vi alle møter mennesker som er litt annerledes. Det burde de skjønt, jeg var langt yngre og uerfaren den gang. Måten de møtte oss på, glemmer jeg aldri.

Jeg vant i form av en helt utrolig, reflektert og ressursterk ungdom som har tatt mange riktige valg. Av og til må jeg blinke litt, følelsen av å ha klart det er helt utrolig, det er så mange barn som ikke blir forstått, ikke hørt og foreldre som blir mistenkeliggjort. Min bønn er at de blir hørt, sett og forstått.

Nå skal jeg igjen dypdykke i bøker for og forstå hva vi har gjort riktig for å få slike resultater, for egentlig "så er det umulig"etter boken." Lurer på om de hadde gitt meg mer respekt og lyttet til meg i dag?

...

Anonymkode: 350e8...983

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har asperger. Har vokst opp med "skjerp deg" og "sånn kan du ikke holde på", "ta deg sammen", "nå driter du deg ut".
Det har fungert det og: Nå vil de fjerne diagnosen fordi jeg "skjuler den så godt". Betyr ikke at det trenger å bli lærebok av det.

Anonymkode: 25899...08b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har asperger. Har vokst opp med "skjerp deg" og "sånn kan du ikke holde på", "ta deg sammen", "nå driter du deg ut".
Det har fungert det og: Nå vil de fjerne diagnosen fordi jeg "skjuler den så godt". Betyr ikke at det trenger å bli lærebok av det.

Vel, min skjuler det ikke, tror vi har gjort noe riktig med tidlig intervensjon;)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, min skjuler det ikke, tror vi har gjort noe riktig med tidlig intervensjon;)

Fra min side har det bare vært oppbygging av selvbilde og intigritet, aldri "skjerp deg, eller nå driter du deg ut" Tvert i mot har vi klart og snu det til noe positivt, for alle har "noe".

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen andre som tror jeg skjuler det heller, men er det ikke det man har gjort når man bare har lært at man er "feilprodusert" og derfor gjør det som er riktig?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen andre som tror jeg skjuler det heller, men er det ikke det man har gjort når man bare har lært at man er "feilprodusert" og derfor gjør det som er riktig?

Nettopp det jeg ønsket og ungå, jeg har jobbet med barn i mange år, hvis det er noe som må jobbes med,feks språk o,l så setter vi insats der, er ikke noe gale i og lære min sønn hvordan han f,eks kan ta andres perspektiv, er bare en styrke det. Alle mennesker har noe å lære, autisme eller ikke.

Går det bra med deg ellers?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke feilproduser, du er den du skal være, bruk det som en styrke :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp det jeg ønsket og ungå, jeg har jobbet med barn i mange år, hvis det er noe som må jobbes med,feks språk o,l så setter vi insats der, er ikke noe gale i og lære min sønn hvordan han f,eks kan ta andres perspektiv, er bare en styrke det. Alle mennesker har noe å lære, autisme eller ikke.

Går det bra med deg ellers?

Tja, jeg er lykkelig gift. Men ufør pga andre ting enn asperger da. Har også tilleggsdiagnoser (flere forskjellige angstlidelser, som nok har brutt ut av andre årsaker).

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke feilproduser, du er den du skal være, bruk det som en styrke :)

Hehe, må være lov å se sine egne begrensninger også:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg er lykkelig gift. Men ufør pga andre ting enn asperger da. Har også tilleggsdiagnoser (flere forskjellige angstlidelser, som nok har brutt ut av andre årsaker).

Hehe, må være lov å se sine egne begrensninger også:)

MM, men jeg tenker ikke begrensninger, det er mer fokus på ressurser og videre utvikling, sikkert derfor jeg har fått slike gode resultater med min;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...