Gå til innhold

Voldtekt for lenge siden ødelegger fortsatt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så ufattelig fortvilet. Da jeg var tenåring ble jeg brutalt voldtatt av en voksen mann. Jeg har fått behandling og kommet meg igjennom traumene... trodde jeg. (det er 12 år siden)

Jeg er sammen med verdens beste mann. Jeg elsker ham mer enn noe annet og han er tvers igjennom god og snill. Egentlig alt jeg noensinne har drømt om i en mann.

Problemet har egentlig ikke oppstått før nylig. Sexlivet vårt har vært veldig bra fram til nå. De siste ukene når vi har begynt å kose, har jeg fått panikk og begynt å gråte. Minnene fra voldtekten tvinges opp i tankene og jeg blir redd og dytter ham bort. Jeg får mindre og mindre lyst på sex.

Han er fortvilet og jeg er enda mer fortvilet. Vi har snakket om det og han er (som alltid) forståelsesfull og god. Vi prøver å snakke om det, men jeg klarer ikke se hva godt det skal føre med seg å snakke det ihjel... for det har vi prøvd :( 

Det er så mange år siden voldtekten og jeg trodde jeg hadde klart å legge det bak meg.

Hva kan jeg gjøre for å vinne tilbake sexlivet mitt? Hvordan kan jeg jobbe meg igjennom dette og klare å nyte den fantastiske samboeren min i det fulle og det hele uten at fortiden skal ødelegge?

Noen andre som har opplevd lignende som har råd til hvordan et tidligere voldtektsoffer kan beholde verdigheten og seksualiteten som hun trodde hun hadde?

Anonymkode: f65c0...b89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror iallefall det er veldig viktig å føle seg trygg, og vite at du har kontrollen. Føler du at du har det?

Uansett, selv opplever jeg at hvis sexlivet er veldig bra en periode, begynner liksom hjernen å "sabotere" for meg ved å hente opp voldtektsminner - som for å si "nå har du hatt nok bra sex, nå kan det være jævlig igjen". 

Har dessverre ikke så mange gode råd, ville nok oppsøkt profesjonell hjelp. 
God bedring!

Anonymkode: a436a...8f2

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så ufattelig fortvilet. Da jeg var tenåring ble jeg brutalt voldtatt av en voksen mann. Jeg har fått behandling og kommet meg igjennom traumene... trodde jeg. (det er 12 år siden)

Jeg er sammen med verdens beste mann. Jeg elsker ham mer enn noe annet og han er tvers igjennom god og snill. Egentlig alt jeg noensinne har drømt om i en mann.

Problemet har egentlig ikke oppstått før nylig. Sexlivet vårt har vært veldig bra fram til nå. De siste ukene når vi har begynt å kose, har jeg fått panikk og begynt å gråte. Minnene fra voldtekten tvinges opp i tankene og jeg blir redd og dytter ham bort. Jeg får mindre og mindre lyst på sex.

Han er fortvilet og jeg er enda mer fortvilet. Vi har snakket om det og han er (som alltid) forståelsesfull og god. Vi prøver å snakke om det, men jeg klarer ikke se hva godt det skal føre med seg å snakke det ihjel... for det har vi prøvd :( 

Det er så mange år siden voldtekten og jeg trodde jeg hadde klart å legge det bak meg.

Hva kan jeg gjøre for å vinne tilbake sexlivet mitt? Hvordan kan jeg jobbe meg igjennom dette og klare å nyte den fantastiske samboeren min i det fulle og det hele uten at fortiden skal ødelegge?

Noen andre som har opplevd lignende som har råd til hvordan et tidligere voldtektsoffer kan beholde verdigheten og seksualiteten som hun trodde hun hadde?

Gå til psykolog/psykiater. Jeg begynte å slite med angst og panikkanfall først åtte år etter at jeg ble voldtatt og fikk god hjelp av det, samt medisiner jeg kunne bruke for å dempe angsten. 

Anonymkode: eebbb...de1

• Liker 1
Skrevet

*klem*

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror iallefall det er veldig viktig å føle seg trygg, og vite at du har kontrollen. Føler du at du har det?

Uansett, selv opplever jeg at hvis sexlivet er veldig bra en periode, begynner liksom hjernen å "sabotere" for meg ved å hente opp voldtektsminner - som for å si "nå har du hatt nok bra sex, nå kan det være jævlig igjen". 

Har dessverre ikke så mange gode råd, ville nok oppsøkt profesjonell hjelp. 
God bedring!

Anonymkode: a436a...8f2

Jeg føler at jeg  har kontroll og vet at kjæresten min aldri ville gjort noe jeg ikke vil, men jeg får en irrasjonell frykt som gir meg akutt panikk helt plutselig. Det hjelper ikke at jeg egentlig er kåt og hadde lyst på sex. Det bare plutselig låser seg helt

TS

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe ekstra stress i livet ditt for tiden? Kan det være at det er noe mannen din gjør som minner deg om hendelsen? Kanskje en bagatell som ikke betyr noe, men som gir deg negative assosiasjoner

Anonymkode: 923b4...f75

Gjest lipgloss
Skrevet (endret)

Jeg føler med deg,syns du skal ta dette med legen og få hjelp.

Selv har jeg fått god hjelp etter et brutalt overgrep av en ukjent mann da jeg var liten

Jeg slet også med problemer mange år etter og har forsatt problemer men har det mye mye bedre.

Ønsker deg masse lykke til

Klemmer og susser 😘

Endret av lipgloss
Skrevet

Først, prøv å finn ut hva som trigger det. Er det lukten? Tar han på deg på en spesiell måte og evt hvor? Gir alt av seksuell handling deg angst og panikk? Om ikke så ville jeg pratet med han, lagt sex litt på hylla, spurt om ikke han kunne legge seg ned og ligge stille, også kan du ta grep. Ligg og stryk på han, utforsk ham, ta kontrollen fullstendig og uten press. Også gjør du det du vil gjøre, men ikke lenger. Når det føles litt tryggere så kan du gå litt og litt lenger. Det viktigste her er at du skal kunne relatere sex til noe annet, og ikke med følelsen av angst. Jeg vet for min del hvertfall så var det etterhvert redselen for å få panikk så stor at lysten forsvant, selv om jeg visste han aldri ville gjøre meg noe eller gå over min grense. Bare et tips, men selvfølgelig kan det være en idé og få litt mer profesjonell hjelp 😊

Skrevet

Klem:hug:

Skrevet

Har ingen gode råd å komme med. Men sender deg en god klem :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...