AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 Nå er det slik at jeg og far planlegger samvær ca 4 uker frem i tid i slengen, grunnet min jobb med ugunstige tidspunkt. Jobber dag og aftenvakter om en annen, og av og til en uke dag og en uke aften. Uansett, vi har blitt enig om å prøve ha barnet mest mulig likt. Vi har frem til nå byttet på å flytte ut, sånn at barnet får ha en trygg base. Nå når vi planla samvær sist, foreslo far at jeg skulle ha barnefri i ukedager sånn at jeg får jobbe og heller ha barnet ALLE helgene til i slutten av mai. Jeg sa til han at jeg heller kan bytte om på vaktene mine (noe jeg allerede alt gjør) til dagvakter, men han insisiterte på å ha barnet mandag-torsdag flere uker, sånn at jeg da må ta helgene. Urimelig nok mener nå jeg. Han slipper da bidrag, og får alle helger barnefri. Vinn vinn for alle det? Uansett: 1 helgen i juni MÅ jeg være borte pga studier og ikke råd til å reise hjem fra studiestedet da jeg har en samling der jeg studerer. Far ble her da sint og irritert, for han hadde da planlagt konsert - 5 jævla helga med barnefri! Han begynte å spørre "Hvorfor har du putselig ikke råd til å reise hjem mellom samlingene dine, du gjorde det jo før"? (Men den gjøken skjønner kanskje ikke at det er en viss økonomisk forskjell på å være alenemor med EN inntekt, kontra når vi var to om de utgiftene?) Jeg sa til han at han får skaffe barnepass selv. Er jeg da urimelig? Anonymkode: 84361...295 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #2 Skrevet 27. april 2017 Du snakker som om han er heldig som slipper å ha barnet i helgen... Er det ikke da det er kjekkest å ha dem, når man har fri, kan kose seg og virkelig være sammen?! Jeg klarer ikke helt å mene noe om han er urimelig eller ikke, men det høres fryktelig slitsomt ut at hver måned er ulik og at det ikke er noe fast system. En ting er å være fleksibel altså, men jeg tror ikke den ordningen der hadde fungert veldig godt for meg... Anonymkode: dfab9...231 10