Gå til innhold

Da har kjæresten fått det for seg at jeg er selve definisjonen på gjerrig!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lite hyggelig, men det mener jo han da.. Jeg er uenig. Hva mener dere er definisjonen på en gjerrig person?

Jeg mener en gjerrig person er en som virkelig snur på krona, aldri unner seg selv noe eller "skeier" ut, aldri deler med noen, snylter gjerne av andre etc. 

Anonymkode: 2b9e5...e04

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lite hyggelig, men det mener jo han da.. Jeg er uenig. Hva mener dere er definisjonen på en gjerrig person?

Jeg mener en gjerrig person er en som virkelig snur på krona, aldri unner seg selv noe eller "skeier" ut, aldri deler med noen, snylter gjerne av andre etc. 

Dette;
" aldri deler med noen, snylter gjerne av andre etc."

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan også være en som ikke ønsker å dele.

AnonymBruker
Skrevet

Min definisjon av gjerrig:
- Betaler aldri.
- Må starte diskusjon eller klaging hver gang noe skal betales.
- Er veldig opptatt av tilbud.
- Analyserer og sammenligner priser hele tiden.

-Positiv til innkjøp viss andre betaler, negativ viss det er en selv

-Regner på hvor mye man selv og andre spiser.

Kan fortsette lenge...

Anonymkode: 9291c...107

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kun de to siste. En er ikke gjerrig om en har lite penger, eller prøver å leve på lite penger fordi en er lite materialistisk eller vil ta avstand fra det. 

Gjerrig er en først når en utnytter andre for at selv skal spare penger, nekter ta sin del av kostnader, er plagsom pruter osv.

Anonymkode: ff972...b8b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kun de to siste. En er ikke gjerrig om en har lite penger, eller prøver å leve på lite penger fordi en er lite materialistisk eller vil ta avstand fra det. 

Gjerrig er en først når en utnytter andre for at selv skal spare penger, nekter ta sin del av kostnader, er plagsom pruter osv.

Anonymkode: ff972...b8b

Sant det du sier, jeg skulle ha formulert meg bedre eller annerledes. Finnes jo en del folk som faktisk ikke kan unne seg noe og virkelig snur på krona fordi de faktisk MÅ det, for å få ting til å gå rundt. 

TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener han du er gjerrig sa ts?  Det er forskjell på å være gjerrig og økonomisk.  Gjerrig er man når man snylter på andre og aldri vil dele.  F,eks en person som gjerne tar imot drinker når vennene har barrunde men har "mistet" lommeboken når det er h*ns tur er gjerrig.  Ofte ses et mønster.  

Anonymkode: 110ad...680

Skrevet

Definisjonen på gjerrig er når man er sparsommelig på andres bekostning, eller på en måte som er ekstrem og uten mål og mening.

Noen bruker vel gjerrig som et synonym for sparsommelig, men jeg syns det vitner om umodenhet hvis man ikke klarer å skille de to (husker f.eks. jeg syns det var fryktelig gjerrig å kjøpe first price og handle på loppis da jeg var ungdom). Men det er nok ganske vanlig å ikke ha helt dreisen på økonomisk prioritering før man er litt oppi 20-åra.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig på hva som er hans kriterier for å kalle deg gjerrig?

Anonymkode: a21d4...916

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortell om noen eksempler der du har oppført deg på en måte som gjør at kjæresten din mener du er gjerring da?

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Nori, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...