AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 noen synspunkter. eier enebolig nå men er ikke lett og sitte med når man er alene. så alternativet er og selge og kjøpe leilighet. kan jo la barnet få soverommet og jeg ha seng i stuen? eller ha dobbelt seng på soverom og sovesoffa i stuen? barnet er 11 år. Anonymkode: 5f665...2ec
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #2 Skrevet 27. april 2017 altså sovesoffa som jeg sover i når jeg har barnet mitt Anonymkode: 5f665...2ec
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #3 Skrevet 27. april 2017 Det må du nesten tenke på selv, men tenker at barnet vil kanskje ikke være mer fristet til å ha besøk eller være hos deg lengre enn bare annenhver helg når det blir eldre om du kun har 1 soverom. Det beste er nok å ha et rom som bare er barnet sitt der barnet kan ha sine tinger o.l. Det gjelder nok ikke for Oslo om det er der du bor, men mange steder i landet har jo leiligheter med to soverom til en grei pris. Anonymkode: b7ac0...e94 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #4 Skrevet 27. april 2017 er ganske mye økonomi inne i bildet her. har boutgifter på 7400 nå. vis jeg selger så kan jeg kjøpe leilighet med 1 sov uten og låne. og kun betale fellesutgifter på 2600,- + strøm må tenke litt på hva som er bedre for barn også. har ikke penger til og ta med barn på kino eller ut for og spise eller andre aktiviteter. er bare i tenke fase enda. har ikke funnet noe så alt er åpent. ikke lett valg Anonymkode: 5f665...2ec
Gjest Herr Heftig Skrevet 27. april 2017 #5 Skrevet 27. april 2017 Mange fattige som har det sånn. Du har de rammene du har. Det er ikke så mye du får gjort med det akkurat nå.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #6 Skrevet 27. april 2017 Pappa hadde den ordningen når jeg var hos han annenhver helg. Mulig jeg var en voksen unge, men jeg hadde helt forståelse for at det var fordelaktig mtp økonomi. Han forklarte det med at da ville han få bedre økonomi så vi kunne gjøre morsomme ting sammen, og fulgte selvfølgelig opp det eget rom hadde jeg hos mamma! De første årene sov vi i køyeseng når jeg ble 11-12 år så fikk jeg soverommet for meg selv om natta, også sov på pappa på stua. Jeg syntes det var helt greit. Ville jo være med pappa uansett, men vi hadde et veldig godt forhold. Flyttet inn hos han på heltid som 16-åring, da kjøpte han ny leilighet med to soverom. Anonymkode: 49f10...b6b 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #7 Skrevet 27. april 2017 Hvorfor skulle ikke det være greit. Jeg vokste opp med alenemamma og vi bodde mange år i en leilighet med 1 soverom når jeg var tenåring. Jeg fikk rommet og hun sov på sovesofa. Nei, det er ikke ideelt, men samtidig så er det svindyrt når man skal bo i Oslo (både kjøpe og leie) og ha 2 soverom, når man har én inntekt. (Med mindre man tjener fett da). Jada, vi kunne sikkert flyttet til Hamar liksom, men samtidig er jeg glad for at jeg vokste opp der jeg gjorde, fikk gå på den skolen jeg gikk på osv. Du må gjøre det som passer DIN økonomi, ikke det som passer alle andre. Husk at i Norge er vi egentlig veldig bortskjemte og at det er langt ifra alle som har eget soverom til hvert familiemedlem,bil, hytte og båt for å si det sånn. Vi klarer oss godt for det, det er strengt tatt ikke dét som er det viktigste i livet. Anonymkode: 0cba8...a91 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #8 Skrevet 27. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pappa hadde den ordningen når jeg var hos han annenhver helg. Mulig jeg var en voksen unge, men jeg hadde helt forståelse for at det var fordelaktig mtp økonomi. Han forklarte det med at da ville han få bedre økonomi så vi kunne gjøre morsomme ting sammen, og fulgte selvfølgelig opp det eget rom hadde jeg hos mamma! De første årene sov vi i køyeseng når jeg ble 11-12 år så fikk jeg soverommet for meg selv om natta, også sov på pappa på stua. Jeg syntes det var helt greit. Ville jo være med pappa uansett, men vi hadde et veldig godt forhold. Flyttet inn hos han på heltid som 16-åring, da kjøpte han ny leilighet med to soverom. Anonymkode: 49f10...b6b koselig å høre! Anonymkode: 1cc5d...6f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå