AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 Jeg bor i blokk og ønsker en hund som ikke varsler, da det vil være bjeffing hele dagen.. vil det være mulig, eller vil alle hunder varsle? Anonymkode: fcccc...c37
Tabris Skrevet 27. april 2017 #2 Skrevet 27. april 2017 Nei, alle hunder varsler ikke. Det er rasebetinget og individuelt. Unngå spisshunder og andre raser som er avlet for å varsle. Når det er sagt så henger varsling ofte sammen med utrygghet. En utrygg hund vil ofte bjeffe mer enn en trygg hund. Det er dermed også individuelt hvor mye en hund vil varsle. 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #3 Skrevet 27. april 2017 Min erfaring er at de fleste hunder er tilpasningsdyktige, og fort lærer når de bør varsle og ikke. Bodde feks i blokk med min første hund, og hun lærte fort at det gikk så mye folk forbi leiligheten at det ikke var noe vits i å varsle på dem. Flyttet på bygda da hun var godt voksen, og hun lærte fort å varsle dersom folk kom nærmere huset enn 50 meter. Flyttet tilbake til byen og hun la av seg varslingen etter de tre første menneskene som passerte. Anonymkode: 8c98d...4a9
Try2 Skrevet 27. april 2017 #4 Skrevet 27. april 2017 som de andre sier:Veldig individuelt. Det er iallefall ikke slik at små hunder ikke varsler. De kan være de "værste" fordi de driver med prevantiv bjeffing. Pga størrelsen sier de ikke kom for nær. Noen Polarhunder bjeffer nesten ikke - men de krever mye annet som feks mye mosjon
PaperFlower Skrevet 27. april 2017 #5 Skrevet 27. april 2017 Som sagt så er det veldig individuelt, ikke bare mellom forskjellige raser men også forskjellige hunder innad rasen. Kan denne artikkelen hjelpe deg? http://www.sheknows.com/pets-and-animals/articles/1027675/15-dog-breeds-that-dont-bark-excessively
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå