Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #1 Skrevet 22. desember 2004 Æsj altså. Jeg bare vet at kjæresten har kjøpt MYE dyrere julegave enn meg. Bare vet det. Og jeg skulle så utrolig ønske at jeg kunne kjøpe noe skikkelig til han også. Hvor mye spanderer dere på kjæresten? Vi har bare vært sammen et par måneder.... Men likevel. Æsj altså.
Gjest GreenSky Skrevet 22. desember 2004 #2 Skrevet 22. desember 2004 Jeg ville ikke ha gitt noe råflott hvis vi hadde vært sammen bare to måneder. Prisen er uvesentlig, men det ville ikke blitt noe dyrt. Ikke etter to måneder. Hadde kanskje gitt noe jeg hadde laget selv, en personlig ting.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 22. desember 2004 #3 Skrevet 22. desember 2004 Vi har gjort det skikkelig spennede i år. Kjøpt nye madrasser til dobbeltsenga, det er vår gave til hverandre. Så får vi kose oss med ribba og akeviten - etterpå kan vi teste madrassene. Blir nok en fin jul.
Arkana Skrevet 22. desember 2004 #4 Skrevet 22. desember 2004 Jeg brukte ca 1500 på samboeren min i år (vi har vært sammen 5 år, vanligvis holder jeg meg til rundt 1000 kroner), han bruker som oftest rundt 2000 på meg eller litt over. Jeg er student, mens han er i godt betalt jobb, så det plager meg ikke at han bruker mer på meg enn jeg bruker på ham.
Gjest Madam Felle Skrevet 22. desember 2004 #5 Skrevet 22. desember 2004 Jeg har brukt kr 350 på min kjære i år, og har ingen anelse hva han har brukt til meg. Men økonomien vår er ikke så god akkurat nå, og derfor blir det barna som blir prioritert.
Gjest Lala (som ikke får sove) Skrevet 23. desember 2004 #6 Skrevet 23. desember 2004 Jeg brukte 1600,- i år. Det synes jeg at er ALTFOR mye. Men nå er det sånn at han gir så mye til meg, at jeg føler meg ikke komfortabel når jeg ikke gir mye tilbake. Uansett kommer jeg aldri til å matche han, men jeg gir hvertfall det jeg kan og vel så det. Jeg har tidligere fått slalåmski med fullt utstyr, diamantring til 20 000 (faktisk utenom jul og bursdag), armbånd i gull (hvitt og gult) med diamanter, en gullring med tre diamanter som hovedgaver og i tillegg masse annet som gavekort i klesbutikker, parfyme, sminke, kremer, osv. I tillegg har jeg fått ca 3 telefoner (alltid siste "kuleste" modell) og diverse reiser i løpet av tiden vi har vært sammen. Jeg er student og selv om jeg ikke hadde vært det, ville jeg nok ikke hatt råd til så dyre gaver. Nå må det sies at kjærsten min og jeg har vært sammen i snart 4 år. Dette blir 3. julen vi feierer sammen. :kysse: Til en kjæreste som jeg bare hadde vært samme med i et par måneder, ville jeg vel ikke brukt mer enn maks 500,-. Kommer jo alltid på hva man finner og får for pengene (og hvordan forholdet er). Tror dessuten det er ganske vanlig at menn bruker mer penger på gaver enn det kvinner gjør.
Gjest Babylon Skrevet 23. desember 2004 #7 Skrevet 23. desember 2004 Jeg har brukt ca. 1500,-. Vi hadde riktignok en avtale om max. 2000,-, men jeg fikk lurt ut av ham at han hadde kjøpt for LITT mer enn det... Men det er nå uansett ikke prisen det kommer an på. Jeg vet med sikkerhet at han kommer til å bli kjempeglad for det jeg har kjøpt, og det er det viktigste for meg - ikke hvor mye det koster. Kjenner jeg ham rett, så blir nok ikke jeg noe mindre glad for det JEG får! Nå skal det legges til at vi har felles økonomi, og har vært sammen i 3 1/2 år, så vi vet begge hva vi har råd til å bruke også, da!
*Lene* Skrevet 23. desember 2004 #8 Skrevet 23. desember 2004 Brukt ca 900,- tenker jeg... Men han skulle egentlig ikke få noe, da julegaven var en jakthagle til 9000,- han kjøpte i høst... Men klarte ikke la være da...hehe..
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #9 Skrevet 23. desember 2004 Jeg brukte 1600,- i år. Det synes jeg at er ALTFOR mye. Men nå er det sånn at han gir så mye til meg, at jeg føler meg ikke komfortabel når jeg ikke gir mye tilbake. Uansett kommer jeg aldri til å matche han, men jeg gir hvertfall det jeg kan og vel så det. Jeg har tidligere fått slalåmski med fullt utstyr, diamantring til 20 000 (faktisk utenom jul og bursdag), armbånd i gull (hvitt og gult) med diamanter, en gullring med tre diamanter som hovedgaver og i tillegg masse annet som gavekort i klesbutikker, parfyme, sminke, kremer, osv. I tillegg har jeg fått ca 3 telefoner (alltid siste "kuleste" modell) og diverse reiser i løpet av tiden vi har vært sammen. Jeg er student og selv om jeg ikke hadde vært det, ville jeg nok ikke hatt råd til så dyre gaver. Nå må det sies at kjærsten min og jeg har vært sammen i snart 4 år. Dette blir 3. julen vi feierer sammen. :kysse: Til en kjæreste som jeg bare hadde vært samme med i et par måneder, ville jeg vel ikke brukt mer enn maks 500,-. Kommer jo alltid på hva man finner og får for pengene (og hvordan forholdet er). Tror dessuten det er ganske vanlig at menn bruker mer penger på gaver enn det kvinner gjør. We get it... Kjæresten din er rik og du får mye fine ting
Gjest Cassius_8 Skrevet 23. desember 2004 #10 Skrevet 23. desember 2004 Blir som regel til at jeg kjøper en mye dyrere gave til henne. Når det gjelder hva jeg får igjen så har det absolutt ingenting å si for meg hva det koster. Det ER tanken bak som teller.
Tusenfryd Skrevet 23. desember 2004 #11 Skrevet 23. desember 2004 Jeg aner ikke hvor mye han har tenkt å bruke! Jeg har levert ønskeliste i form av pysj, cd-er etc. Jeg blir glad for alt uansett, jeg! Vi har akkurat kjøpt hus og brukt mer enn nok penger. Men han får noe skikkelig dyrt og fint og vi skulle ha kjøpt det sammen... det er til felles glede og bruk og er kjøpt, ikke fordi det er dyrt og fint, men fordi det er noe vi har snakket om vi skulle ha. Så - jeg gir ikke ut fra hvor mye det skal koste, for det synes jeg er helt uinteressant, men fra hjertet. Det synes jeg alle andre skal gjøre - utfra lommebok og hjerte.
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #12 Skrevet 23. desember 2004 Har brukt 1500kr. Vet hva jeg får av han, så han har brukt mer penger enn meg... som vanlig :-?
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #13 Skrevet 23. desember 2004 jeg har ikke så mye penger, men har spart litt for å gi min snille kjæreste noe fint. Vi avtalte å bruke rundt 1500,- på hverandre, men jeg sprakk med et par hundrelapper. Gleder meg så mye til å gi det bort. Kjøpte en tråløs oppladbar blåtannmus til pc og en braun Stavmixer med tilbehør, da jeg ødela hans gamle slitne her om dagen. Mista den ned i vannet, så motoren sa takk for seg. Gleder meg til å se fjeset hans når han åpner gavene fra meg. Jeg lurer fært på hva jeg får av han. Han er ekspert i å lage overaskelser. Han syns det er så moro. Jeg vet aldri hva jeg får. Jeg har en liten følelse at det kanskje er et klesskap? For han ergrer seg over at mine skap er så fulle, så jeg stadig rydder hyllene hans slik at jeg får plass til mer av mitt.
wok Skrevet 23. desember 2004 #14 Skrevet 23. desember 2004 Mannen min og jeg blir alltid enige på forhånd, vi. I år blir det ingen gave til hverandre, vi pusser opp, og svir av så mye penger alikevel. Uromantisk? Mulig det, men vi vet at vi elsker hverandre, selv uten gaver. Og jeg vet at ingen av oss vil bli overrasket "bare med en liten ting". Hvis en av oss bryter avtalen føler den andre seg jo bare "dum", og det er vel ikke meningen??? Mannen min synes det var så dumt når hans mamma pakket opp den ene dyre gaven etter den andre fra faren, og hun litt slukøret sa at dette var jo mye mer enn vi ble enige om... Min mann hadde ikke lyst til at noen av oss skulle ha den følelsen på julaften - og det er jeg helt enig med ham i.
Gjest Melk Skrevet 23. desember 2004 #15 Skrevet 23. desember 2004 700 kr får han av meg. Ble egentlig enige om 500, men så fant han noe han så gjerne ville kjøpe til meg, og "søkte om dispensasjon", så da sprakk jeg også. Har vært sammen i 8 år. Synes det er greit å ikke gå helt av skaftet mht presangpriser.
Gjest Daniella_ Skrevet 23. desember 2004 #16 Skrevet 23. desember 2004 Har brukt 1500kr. Vet hva jeg får av han, så han har brukt mer penger enn meg... som vanlig :-? og det var meg ja!
Suzy Skrevet 23. desember 2004 #17 Skrevet 23. desember 2004 Har brukt nesten 1500 kr, men da har jeg kjøpt gave til ham fra datter'n min også Vi har vært sammen i snart fire år og hva han har brukt aner jeg ikke
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2004 #18 Skrevet 23. desember 2004 Blir litt satt ut av de som gir presanger til flerforldige tusen kroner. Jeg ville faktisk heller hatt en liten, men gjennomtenkt, gave. Gjerne noe med et litt personlig preg framfor den siste (dyre) Nokia-telefonen. Og hvis man giveren hadde vært veldig rik så hadde det betydd mer å få et kort som fortalte at pengesummen var gitt til et godt veldedig formål. Riktignok er jula tiden da man skal tenke på andre - men det er en del grupper, gjerne de som er verst stilt, som ingen tenker på mens ribba spises og presangene åpnes.
Gjest julenissen Skrevet 23. desember 2004 #19 Skrevet 23. desember 2004 Jeg har totalt brukt ca. 4000 på dama, vet hun har brukt 1300, men jeg tjener 4 ganger så mye som henne også, men håper hun ikke blir sur. Vi har vært sammen i snart 1 år.
Gjest Tabby Skrevet 23. desember 2004 #20 Skrevet 23. desember 2004 Fra meg blir det gave for 300, fra ungene en gave til omtrent samme pris. Pleier å kjøpe litt dyrere gave enn det, men i år er det bryllup som også koster litt, så da synes jeg det var greit nok med det jeg har kjøpt. Tror nok han vil bli veldig glad for det uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå