AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 Har dere med dere vann/næring på turene? Jeg har tidligere holdt langturene til under 15 km, og trenger ikke påfyll da, men har lyst å løpe lengre turer på rundt 2 mil, og lurer på om jeg bør ha med meg noe? Anonymkode: 6bd66...a8a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #2 Skrevet 27. april 2017 Har du ikke med deg vann når du jogger 15 km? Du vet det er anbefalt å drikke en desiliter pr kilometer? Anonymkode: 69fdd...d89
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #3 Skrevet 27. april 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke med deg vann når du jogger 15 km? Du vet det er anbefalt å drikke en desiliter pr kilometer? Anonymkode: 69fdd...d89 Unødvendig å ha med vann om man løper kortere enn en time, og jeg har heller ikke hatt behov for det når jeg løper litt lenger enn det. Anonymkode: 6bd66...a8a 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #4 Skrevet 27. april 2017 Nei, har ikke med vann på de lengste turene. Har vel maks løpt 17-18 km på treningstur, men hadde heller ikke spesielt behov for drikke da jeg løp halvmaraton. (Drakk litt likevel, siden det var vannstasjoner) Kroppen klarer fint å løpe 2 mil uten drikke, med mindre du skal løpe i ørkenen. Anonymkode: fa893...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #5 Skrevet 28. april 2017 Har vanligvis ikke med drikke på turer under 1 time, med mindre det er varmt. På lengre turer har jeg med sportsdrikk eller vann i drikkebelte. På varme dager føles spørtsdrikk helt nødvendig. Da kan jeg drikke mindre for å slukke tørsten og væsken ligger ikke og skvampler i magen på samme måte som vann. Anonymkode: 6ff21...bf1
miore Skrevet 29. april 2017 #6 Skrevet 29. april 2017 Jeg har ikke trengt vann/næring før jeg løper rundt tre mil, men det er selvfølgelig avhengig av temperaturen. Løper jeg mer er jeg avhengig av å drikke og spise helt fra starten av for å ikke boinke. Det kan for øvrig sies at jeg har løpt maraton på bare 1 L drikke, så jeg tror jeg kanskje trenger mindre vann underveis enn mange andre. Magen min takler ikke ren sportsdrikk, så jeg pleier å blande den 50-50 med vann og heller trøkke i meg noe sukker i tillegg.
XaoS Skrevet 29. april 2017 #7 Skrevet 29. april 2017 Jeg har prøvd med og uten påfyll når jeg løper de lengste turene på to mil, og erfaringsmessig så funker jeg bedre uten. Syns det er styrete å løpe med vannflaske, og kan fort bli dårlig i magen av energidrikke eller gels. Så det beste er å være godt hydrert og ha fulle glykogenlagre på forhånd.
Hanako Skrevet 30. april 2017 #8 Skrevet 30. april 2017 Jeg har alltid med meg drikke når jeg løper, men dropper fancy sportsdrinker, klarer meg fint med vanlig vann 1
Cata Skrevet 30. april 2017 #9 Skrevet 30. april 2017 Jeg kom til at kroppen min gjerne ville ha væske dersom jeg løper lenger enn 1 mil, så jeg kjøpte meg et drikkebelte med to flasker i fjor. Bruker bare rent vann. På neste tur sørget jeg for å ta noen slurker for ca. hver 3. km. Virket som om kroppen likte det bedre enn da jeg løp uten vann.
Mr_Kindle Skrevet 30. april 2017 #10 Skrevet 30. april 2017 Dette er veldig individuelt. Intensitet er også avgjørende. Løper jeg rolig kan jeg fint løpe 35km uten vann om temperaturen er 15 grader eller lavere. Drikker heller aldri på skitur og der er man jo ute enda lenger. Løper man hardt, typ alt man kan, så må jeg drikke vesentlig oftere.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2017 #11 Skrevet 30. april 2017 Temperaturen er helt vesentlig her. Sol og over tjue grader gir noen helt andre behov enn femten og grått. Har løpt 2 mil uten å trenge drikke, men vært helt uttørka ved 15 hvis det er tredve grader. Så her må du bare føle deg fram. Det er utrolig kjedelig å løpe med drikkeflaske i hånda, men på lange turer har jeg gjerne løpt en sløyfe i starten på kanskje 12km. Da har jeg lagt fra meg flaska i veien (gjemt den) og så kunnet begynne å drikke av den etter 15. Når jeg løper intervaller på sommeren når det er 25 grader eller mer er jeg også helt avhengig av vann. Det kommer altså veldig an på intensitet og varme. Anonymkode: 89036...18e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå