AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #101 Skrevet 28. april 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må være vondt for ekte voldtektsofre å lese om disse som påberoper seg å ha blitt voldtatt etter en dårlige erfaring der de faktisk hadde mulighet til å si nei. Finnes jo snart ikke et hunkjønn der ute som ikke har blitt "voldtatt" Anonymkode: 6554c...293 Det er nok aller mest vondt for voldtektsofre generelt at enkelte skal begynne å dele inn i ekte og falske ofre, kun basert på synsing. for ikke å snakke om hvor vondt det gjør i øynene når man leser sånne dårlige forsøk på å provosere i en ellers seriøs tråd, som det du serverer her. Hvis du seriøst tror at de fleste hunnkjønn går rundt og føler seg voldtatt trenger du å komme deg ut blant folk. Da er du kraftig feilinformert eller bare veldig sneversynt. Eventuelt begge deler. Anonymkode: 8cab9...bce 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #102 Skrevet 28. april 2017 Jeg vekket han jeg var sammen med en gang ved å gi han en blowjob, og jeg har flere ganger opplevd at jeg selv har blitt vekket med at typen vil noe mer. Jeg har til og med prøvd analsex, fordi en partner tydeligvis elsket det - noe ikke jeg gjorde. Betyr det at jeg har voldtatt noen eller har blitt voldtatt? Absolutt ikke! Nå har aldri jeg vært redd for å si tydelig NEI, men jeg også har gitt meg for "masing" i situasjoner hvor kanskje ikke lysten sto øverst på listen. Min første gang var klønete og smertefull. Når folk skriver "DET ER VOLDTEKT" her inne, så er det da verdt å nevne at det også går utover to parter. Offeret TS, og denne gutten som kanskje ikke en gang vet hva han har gjort - noe TS bekrefter i startinnlegget. Dere mener da denne gutten burde havne i fengsel? Sånn helt seriøst? Jeg kjenner noen som har blitt forsøkt neddopa og voldtatt på byen, og noen som har blitt overfalt på gaten. De lurer ikke på om de ble voldtatt for å si det sånn. Nå er ikke dette ment som noen kritikk til TS, for det er tydelig at TS kunne ha trengt å snakke med noen om dette her! Det er en kritikk av dere som er så bastante i deres tolkning av ordet voldtekt, at en person nærmest må bli redd for ta initiativ til sex for å unngå stempelet voldtektsforbryter. Anonymkode: 80221...bf6 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #103 Skrevet 28. april 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må være vondt for ekte voldtektsofre å lese om disse som påberoper seg å ha blitt voldtatt etter en dårlige erfaring der de faktisk hadde mulighet til å si nei. Finnes jo snart ikke et hunkjønn der ute som ikke har blitt "voldtatt" Anonymkode: 6554c...293 Nei det gjør ikke vondt for oss andre voldtektsofre at andre også har blitt utsatt for sex uten samtykke. Selv om den overfallsvoldtekten jeg ble utsatt for sikkert var noe mer brutal enn blandt annet sovevoldtekter så gjør det ikke vondt at andre har blitt utsatt for sex uten samtykke. Det gjør ikke vondt at andre har blitt utsat at noen har sex med de når de sa nei. til tross for at det var en de var sammen med som gjorde det. Anonymkode: 822a4...672
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #104 Skrevet 28. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det gjør ikke vondt for oss andre voldtektsofre at andre også har blitt utsatt for sex uten samtykke. Selv om den overfallsvoldtekten jeg ble utsatt for sikkert var noe mer brutal enn blandt annet sovevoldtekter så gjør det ikke vondt at andre har blitt utsatt for sex uten samtykke. Det gjør ikke vondt at andre har blitt utsat at noen har sex med de når de sa nei. til tross for at det var en de var sammen med som gjorde det. Anonymkode: 822a4...672 Uenig. For noen av oss som ikke hadde mulighet til å slippe unna, høres det ikke ut som ts har blitt voldtatt. Anonymkode: cb259...d36 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #105 Skrevet 28. april 2017 Nei, ts. Du ble ikke voldtatt. Anonymkode: 5bcd5...ad7 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #106 Skrevet 28. april 2017 Her tror jeg det må en meningsmåling/poll til for å avgjøre. Anonymkode: e3169...eda 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #107 Skrevet 28. april 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Penetrering av sovende person = voldtekt. Sex uten samtykke = voldtekt. Uønsket sex = voldtekt så sant samtykke ikke er gitt. Dette var voldtekt. Anonymkode: 56d0c...a37 penetrering av sovende person skjedde ikke. Og det er bare tull at man alltid må si "jeg ønsker sex med deg" før sex for at det ikke skal telle som voldtekt. Anonymkode: 52e7c...59f 2
Katten.2.0 Skrevet 28. april 2017 #108 Skrevet 28. april 2017 Hvorfor er det fortsatt en diskusjon rundt dette? TS sa 'Nei' og at hun 'ikke ville'. Når gutten da ignorerer dette og kjører på er vi jo inne på definisjonen av voldtekt. 4
Gjest New Girl Skrevet 28. april 2017 #109 Skrevet 28. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vekket han jeg var sammen med en gang ved å gi han en blowjob, og jeg har flere ganger opplevd at jeg selv har blitt vekket med at typen vil noe mer. Jeg har til og med prøvd analsex, fordi en partner tydeligvis elsket det - noe ikke jeg gjorde. Betyr det at jeg har voldtatt noen eller har blitt voldtatt? Absolutt ikke! Nå har aldri jeg vært redd for å si tydelig NEI, men jeg også har gitt meg for "masing" i situasjoner hvor kanskje ikke lysten sto øverst på listen. Min første gang var klønete og smertefull. Når folk skriver "DET ER VOLDTEKT" her inne, så er det da verdt å nevne at det også går utover to parter. Offeret TS, og denne gutten som kanskje ikke en gang vet hva han har gjort - noe TS bekrefter i startinnlegget. Dere mener da denne gutten burde havne i fengsel? Sånn helt seriøst? Jeg kjenner noen som har blitt forsøkt neddopa og voldtatt på byen, og noen som har blitt overfalt på gaten. De lurer ikke på om de ble voldtatt for å si det sånn. Nå er ikke dette ment som noen kritikk til TS, for det er tydelig at TS kunne ha trengt å snakke med noen om dette her! Det er en kritikk av dere som er så bastante i deres tolkning av ordet voldtekt, at en person nærmest må bli redd for ta initiativ til sex for å unngå stempelet voldtektsforbryter. Anonymkode: 80221...bf6 Om gutten skal i fengsel ikke tar jeg ikke stilling til. Men han burde hvert fall på en eller annen måte få vite at det han gjorde IKKE er greit! Og er man så dårlig på å lese andre mennesker og tolke deres signaler så er man rett og slett ikke moden for å ha sex. Og dette er sett bort i fra at jenta sa nei. Hvis man tar det med i betrakninger så skjønner jeg ikke hvordan man IKKE kan kalle det voldtekt.
Gjest Ingenting2 Skrevet 28. april 2017 #110 Skrevet 28. april 2017 4 timer siden, Gud skrev: Dine påstander: Personer under seksuell lavalder er ikke i stand til å samtykke. Sex uten samtykke er voldtekt. Det er en 100% nødvendig konsekvens at sex med noen under seksuell lavalder er voldtekt, selv om begge er under seksuell lavalder. Hvordan tenker du ellers at det skal foregå? At personer under 16 på magisk vis er i stand til å samtykke hvis de er til køys med noen andre under 16? Eller trenger de under 16 ikke samtykke for å ha sex? Nå tror jeg du misforstår og legger ord i pennen for meg, med vilje. Jezzuz.
Gud Skrevet 28. april 2017 #111 Skrevet 28. april 2017 1 time siden, Nowyouseeme skrev: Nå tror jeg du misforstår og legger ord i pennen for meg, med vilje. Jezzuz. Ikke trekk sønnen min inn i dette Jeg har lagt følgende ord i pennen for deg: "Personer under seksuell lavalder er ikke i stand til å samtykke" "Sex uten samtykke er voldtekt" Hvis jeg har misforstått deg, og du ikke mener at dette er riktig, beklager jeg.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #112 Skrevet 28. april 2017 Dette sklir jo uheldigvis helt ut av sin hensikt. Jeg spør ganske enkelt etter hva jeg kan gjøre for å komme meg over dette. Om det kan kategoriseres som voldtekt eller ikke er i seg selv uvesentlig. Jeg hadde en dårlig opplevelse, en dårlig opplevelse som har satt spor. En dårlig opplevelse som gjør at jeg i dag sliter med å slippe folk inn på meg. Og spørsmålet er; Hva gjør jeg? Skal jeg fortrenge det? Åpne en tinder account og satse på en god opplevelse neste gang? Dra den helt til psykolog fordi man kanskje kan kalle det voldtekt? For min del har det aldri vært noe mål i seg selv å kunne bli kalt voldtektsoffer, for hvem vil vel det? Ei heller fengsle andrepart. Det er ganske enkelt en helkjip ting for meg, og kun meg selv. Nettopp det er det jeg ønsker å få en slutt på. Dette går ut over min evne til å slippe meg løs sosialt, og det tærer på i en allerede stressende hverdag. Anonymkode: d0cdc...f52
Hali Skrevet 28. april 2017 #113 Skrevet 28. april 2017 (endret) Har du snakket med noen i det hele tatt? Endret 28. april 2017 av Hali
AnonymBruker Skrevet 28. april 2017 #114 Skrevet 28. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette sklir jo uheldigvis helt ut av sin hensikt. Jeg spør ganske enkelt etter hva jeg kan gjøre for å komme meg over dette. Om det kan kategoriseres som voldtekt eller ikke er i seg selv uvesentlig. Jeg hadde en dårlig opplevelse, en dårlig opplevelse som har satt spor. En dårlig opplevelse som gjør at jeg i dag sliter med å slippe folk inn på meg. Og spørsmålet er; Hva gjør jeg? Skal jeg fortrenge det? Åpne en tinder account og satse på en god opplevelse neste gang? Dra den helt til psykolog fordi man kanskje kan kalle det voldtekt? For min del har det aldri vært noe mål i seg selv å kunne bli kalt voldtektsoffer, for hvem vil vel det? Ei heller fengsle andrepart. Det er ganske enkelt en helkjip ting for meg, og kun meg selv. Nettopp det er det jeg ønsker å få en slutt på. Dette går ut over min evne til å slippe meg løs sosialt, og det tærer på i en allerede stressende hverdag. Anonymkode: d0cdc...f52 TS Anonymkode: d0cdc...f52
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #115 Skrevet 29. april 2017 11 timer siden, New Girl skrev: Om gutten skal i fengsel ikke tar jeg ikke stilling til. Men han burde hvert fall på en eller annen måte få vite at det han gjorde IKKE er greit! Og er man så dårlig på å lese andre mennesker og tolke deres signaler så er man rett og slett ikke moden for å ha sex. Og dette er sett bort i fra at jenta sa nei. Hvis man tar det med i betrakninger så skjønner jeg ikke hvordan man IKKE kan kalle det voldtekt. Eeeh? Veldig lette å si at man ikke "tar stilling til det". Det er jo det du gjør. Saken er jo at om man blir dømt for sovevoldtekt, så blir man fengslet fordi det er en minstestraff på 3 år. Altså er det umulig å gi lavere straff. Og det er nettopp her det problematiske ligger. Minstestraffen for sovevoldtekter burde vært senket. Ikke fordi det ikke er alvorlig med sovevoldtekt, men det er mange grader av dette. F.eks. i denne saken er TS egentlig ikke vet om hun har blitt voldtatt eller ikke, der av tittelene "Ble jeg voldtatt". Nå leser jeg jo at hun sa nei, så da heller jeg også mot voldtekt, men dette en mer generelle betrakninger. En minstestraff på 3 år er i mine øyne for høyt, og jeg er overbevist om at dette fører til færre dømte. Dette er noe også dommere også har uttalt. Når straffen er så høy, så skal det jævlig mye til å dømme i en saker som er på grensen og i 50/50-tilfeller. Hadde det derimot vært mulig å gi bøter for "uanstendig oppførsel" eller noen måneder for "uønsked seksuell atferd" hadde vi nok sett mange flere reaksjoner. Men når man enten uskyldig eller voldtektsforbryter sier det seg selv at vi har et system som ikke fungerer. Og hvem rammer det? Jo, selvsagt rammer det ofrene mest. Hørte en debatt på radioen i går der en lagmannsdommer går hardt ut mot de strenge straffene. Og han har et poeng. Bl.a. spør han hva vil vi egentlig oppnå når vi kaster en 19-åring i fengsel for en voldtekt som han ikke selv egentlig var klar over var voldtekt? Ha tas ut av samfunnet, tas vekk fra skole og arbeid, med de konsekvensene det fører til både for han og samfunnet. Det er veldig problematisk når to 19-årige ungdommer går inn på et rom og har sex i fylla, og konsekvensene av dårlig dømmekraft er at han ender opp i fengsel i 3 år, stemplet som voldtektsforbryter. Anonymkode: febfa...224 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2017 #117 Skrevet 29. april 2017 14 timer siden, Gud skrev: Ikke trekk sønnen min inn i dette Jeg har lagt følgende ord i pennen for deg: "Personer under seksuell lavalder er ikke i stand til å samtykke" "Sex uten samtykke er voldtekt" Hvis jeg har misforstått deg, og du ikke mener at dette er riktig, beklager jeg. En kan ikke være riktig bevart hvis en tror at de under 16 ikke er i stand til å samtykke. Anonymkode: 9e301...e4f
Gud Skrevet 29. april 2017 #118 Skrevet 29. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: En kan ikke være riktig bevart hvis en tror at de under 16 ikke er i stand til å samtykke. Anonymkode: 9e301...e4f Var ikke mine ord På 27.4.2017 den 21.57, Nowyouseeme skrev: Vi er uenige i definisjonen. Uten samtykke er det voldtekt og under seksuell lavalder kan man ikke samtykke. Ingenting galt i å være uenig.
Trude.lutt Skrevet 29. april 2017 #119 Skrevet 29. april 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vekket han jeg var sammen med en gang ved å gi han en blowjob, og jeg har flere ganger opplevd at jeg selv har blitt vekket med at typen vil noe mer. Jeg har til og med prøvd analsex, fordi en partner tydeligvis elsket det - noe ikke jeg gjorde. Betyr det at jeg har voldtatt noen eller har blitt voldtatt? Absolutt ikke! Nå har aldri jeg vært redd for å si tydelig NEI, men jeg også har gitt meg for "masing" i situasjoner hvor kanskje ikke lysten sto øverst på listen. Min første gang var klønete og smertefull. Når folk skriver "DET ER VOLDTEKT" her inne, så er det da verdt å nevne at det også går utover to parter. Offeret TS, og denne gutten som kanskje ikke en gang vet hva han har gjort - noe TS bekrefter i startinnlegget. Dere mener da denne gutten burde havne i fengsel? Sånn helt seriøst? Jeg kjenner noen som har blitt forsøkt neddopa og voldtatt på byen, og noen som har blitt overfalt på gaten. De lurer ikke på om de ble voldtatt for å si det sånn. Nå er ikke dette ment som noen kritikk til TS, for det er tydelig at TS kunne ha trengt å snakke med noen om dette her! Det er en kritikk av dere som er så bastante i deres tolkning av ordet voldtekt, at en person nærmest må bli redd for ta initiativ til sex for å unngå stempelet voldtektsforbryter. Anonymkode: 80221...bf6 Det å vekke noen man er i forhold med med sex og dette er avklart er greit er det noe annet. Det å teste ut anal sammen med kjæresten for å glede kjæresten er noe helt annet enn voldtekt. De fleste voldtekter skjer innenfor forhold. De fleste kjenner gjerningsmannen. Hva med å snakke sammen? Spørre om ONS vil ha sex? Evt vente til dagen etter? Slutte med å ha sex med frita fulle folk. En annen ting, slutt å legg skylden på offeret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå