Gå til innhold

Ble jeg voldtatt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Chiyo skrev:

Nei. Det er voldtekt å ha sex med noen som ikke er istand til å gi samtykke. Hvis jeg er i koma og en sykehusansatt har sex med kroppen min, er ikke det voldtekt selv om jeg ikke er våken? 

Det er faktisk veldig enkelt å forstå. 

Du trekker eksempelet ditt til det ekstreme da, skikkelig reducio absurdum på ferde her...

Du er også for svarthvitt ettersom at det vanlig med morgenkos for mange å da formoder jeg vi ikke omtaler alle dem som forbrytere.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Jackie Gleason skrev:

Så var det dette med lovfortolkning da...

Jeg vet ikke jeg. Er det voldtekt om man våkner med en fremmeds penis på vei inni/inni seg? 

Anonymkode: 822a4...672

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Jackie Gleason skrev:

Du trekker eksempelet ditt til det ekstreme da, skikkelig reducio absurdum på ferde her...

Du er også for svarthvitt ettersom at det vanlig med morgenkos for mange å da formoder jeg vi ikke omtaler alle dem som forbrytere.

Ja, jeg bruker et ekstremt tilfelle fordi det er faktisk det samme. Man har ikke sex med dem som sover. Hvis jeg ikke kan gi beskjed om at jeg ikke vil ha sex, så kan ikke noen bare ha sex med kroppen min.
Bare fordi noen har hatt sex med deg for noen timer siden, så kan du ikke bare pule dem når de sover. Du kan vekke dem og initiere til sex med personens samtykke. Det er jo ikke bare svart og hvit, man må jo kjenne hverandre og hvordan man reagerer på hverandres fysiske kontakt. Det kan godt være at noen syns det er greit at partner føler en opp på natten og initierer til sex, men jeg syns ikke man bør penetrere noen før de er i stand til å gi beskjed om at man ikke vil. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke jeg. Er det voldtekt om man våkner med en fremmeds penis på vei inni/inni seg? 

Les innlegget til ts plis?

Er ingen fremmede inne i bildet her...

Skrevet
16 timer siden, Nowyouseeme skrev:

Men da er det to under seksuell lavalder. Poenget var jo at en var under og en over. Det er da loven kommer inn. 

Dine påstander:

Personer under seksuell lavalder er ikke i stand til å samtykke.

Sex uten samtykke er voldtekt.

Det er en 100% nødvendig konsekvens at sex med noen under seksuell lavalder er voldtekt, selv om begge er under seksuell lavalder. Hvordan tenker du ellers at det skal foregå? At personer under 16 på magisk vis er i stand til å samtykke hvis de er til køys med noen andre under 16? Eller trenger de under 16 ikke samtykke for å ha sex? 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han ble aldri anmeldt. Jeg følte og føler fremdeles at jeg er helt og holdent skyldig i saken. Jeg sa ikke nei. Jeg tørte ikke. Jeg lot det skje. 3 ganger. Jeg møtte ham frivillig, da jeg ikke tørte eller klarte å si nei. Han kom med ting som at vi "bare skulle kjøre en tur, da han trengte å prate", "han ville bare ha litt besøk da han var alene hjemme og ensom", "han hadde så lyst til å vise meg ei hytte". Jeg var en naiv 13 åring, uerfaren og uskyldig på alle måter. Den første gangen ante jeg fred og ingen fare. De gangene følte jeg at jeg ikke hadde noe valg, og jeg tenkte at kanskje han snakket sant denne gangen. Kanskje trengte han faktisk å prate. Han manipulerte og spilte på samvittigheten min - han var trist pga kjæresten hadde gjort det slutt/han var så lei seg fordi faren hadde dødd osv, så det eneste han ville var å bare glemme/tenke på noe annet etc. Han hadde mange grunner/unnskyldninger til hvorfor vi skulle/måtte ha sex. Han var også en bekjent av min eldste bror.

Anonymkode: 484e9...199

Og der har vi sakens kjerne. Han var kjæresten din og initierte til sex, du sa ikke nei og, som du sier, bare lot det skje. Hvordan skulle han da vite at du ikke egentlig ville ha sex?

Og før KG kommer og hyler, nei,det betyr ikke at hva han gjorde var greit, men det er et stort steg fra ikke greit til voldtekt.

3 timer siden, Silje Lien skrev:

Det der kan du uten tvil kalle for voldtekt.

Du får kanskje ta en titt på det TS skriver... Eller mener du at hvis man ikke sier eller gir uttrykk for at man ikke vil ha sex med kjæresten sin, så er det fortsatt en voldtekt?

Anonymkode: 52e7c...59f

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der har vi sakens kjerne. Han var kjæresten din og initierte til sex, du sa ikke nei og, som du sier, bare lot det skje. Hvordan skulle han da vite at du ikke egentlig ville ha sex?

Og før KG kommer og hyler, nei,det betyr ikke at hva han gjorde var greit, men det er et stort steg fra ikke greit til voldtekt.

Du får kanskje ta en titt på det TS skriver... Eller mener du at hvis man ikke sier eller gir uttrykk for at man ikke vil ha sex med kjæresten sin, så er det fortsatt en voldtekt?

Når man våkner av at man holder på å bli penetrert, ja, da er det en voldtekt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Silje Lien skrev:

Når man våkner av at man holder på å bli penetrert, ja, da er det en voldtekt.

Hun våknet før han puttet den inn og hadde anledning tilå si nei eller stans han da, men valgte å ikke gjøre det. Hadde hun våknet når han var midt i akten så hadde det vært voldtekt, men det var ikke det som skjedde.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den du siterer er ikke TS, det en annen som har fortalt om sin opplevelse av å ha blitt misbrukt seksuelt av en på 24 år da hun var 13. 

Anonymkode: 2c9d9...885

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun våknet før han puttet den inn og hadde anledning tilå si nei eller stans han da, men valgte å ikke gjøre det. Hadde hun våknet når han var midt i akten så hadde det vært voldtekt, men det var ikke det som skjedde.

Ut ifra hovedinnlegget, skriver hun blant annet at hun sa nei, at hun ikke ville, at hun våknet opp av at hun holdt på å bli penetrert, og at hun hadde vondt flere dager etter dette. På hvilken måte er det ikke voldtekt? Og det er minst et forsøk på voldtekt av en sovende person.

Det som også er utslagsgjørende her, er at hun har slitt i ettertid. Uavhengig om hun hadde anledning til å si nei når hun våknet, er det ikke OK å drive sånn. Det er ikke slik at om man våkner 5 sekunder før penetrering og ikke sier noe, så er det greit.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Jackie Gleason skrev:

Les innlegget til ts plis?

Er ingen fremmede inne i bildet her...

Det vet jeg. Jeg lurer på om det er annerledes om det er en fremmed og i så fall hvorfor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Silje Lien skrev:

Ut ifra hovedinnlegget, skriver hun blant annet at hun sa nei, at hun ikke ville, at hun våknet opp av at hun holdt på å bli penetrert, og at hun hadde vondt flere dager etter dette. På hvilken måte er det ikke voldtekt? Og det er minst et forsøk på voldtekt av en sovende person.

Det som også er utslagsgjørende her, er at hun har slitt i ettertid. Uavhengig om hun hadde anledning til å si nei når hun våknet, er det ikke OK å drive sånn. Det er ikke slik at om man våkner 5 sekunder før penetrering og ikke sier noe, så er det greit.

Jeg synes dette er åpenbart voldtekt, og overgriperen burde vært stuet bort i fengsel på livstid.

Anonymkode: 56d0c...a37

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Silje Lien skrev:

Det ser ut som jeg blandet TS med en annen AB, så siden TS sier at hun sa klart nei så er det en voldtekt.

Forsøk på voldtekt av sovende person kan jeg nok være enig i, men det var ikke nødvendigvis en voldtekt hvis hun ikke sa nei og/eller viste at hun ikke ville det da hun var ved full bevisthet den gangen det er snakk om. Vi vet heller ikke hvor lang tid det var før penetrering, så det kan godt hende at hun våknet med han over seg og han brukte alt fra 5 sekunder, til 30 sekunder, men vi har alt for lite informasjon til å spekulere i noe slik. Det eneste jeg sier er at det ikke er en åpenbar voldtekt.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ser ut som jeg blandet TS med en annen AB, så siden TS sier at hun sa klart nei så er det en voldtekt.

Forsøk på voldtekt av sovende person kan jeg nok være enig i, men det var ikke nødvendigvis en voldtekt hvis hun ikke sa nei og/eller viste at hun ikke ville det da hun var ved full bevisthet den gangen det er snakk om. Vi vet heller ikke hvor lang tid det var før penetrering, så det kan godt hende at hun våknet med han over seg og han brukte alt fra 5 sekunder, til 30 sekunder, men vi har alt for lite informasjon til å spekulere i noe slik. Det eneste jeg sier er at det ikke er en åpenbar voldtekt.

Penetrering av sovende person = voldtekt.

Sex uten samtykke = voldtekt.

Uønsket sex = voldtekt så sant samtykke ikke er gitt.

Dette var voldtekt.

Anonymkode: 56d0c...a37

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det må være vondt for ekte voldtektsofre å lese om disse som påberoper seg å ha blitt voldtatt etter en dårlige erfaring der de faktisk hadde mulighet til å si nei. 

Finnes jo snart ikke et hunkjønn der ute som ikke har blitt "voldtatt"

Anonymkode: 6554c...293

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det må være vondt for ekte voldtektsofre å lese om disse som påberoper seg å ha blitt voldtatt etter en dårlige erfaring der de faktisk hadde mulighet til å si nei. 

....og med å "si nei" mener jeg faktisk at de har mulighet til å komme seg vekk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke opplevd voldtekt, men har opplevd et overgrep og vil si at det du opplevde ts var voldtekt. Du sa at du ikke ville i tillegg så var han på vei til å ha sex/voldta deg når du sov og regner med at du ikke hadde sagt at det er ok at han gjør det.

Syns du burde snakke med fastlegen din. Sender gode tanker og en klem 

Anonymkode: 3400d...018

• Liker 2
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
21 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Når du sier nei men han kjører på -> voldtekt.

This! 

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

....og med å "si nei" mener jeg faktisk at de har mulighet til å komme seg vekk.

Må være vondt for alle jenter og kvinner som har blitt voldtatt, sa "nei", men ikke ble hørt - å lese slike innlegg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...