Gå til innhold

Forandret interesser og dårlig samvittighet ovenfor venninnene mine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle forandrer seg når man vokser men gjennom utdanning og bestevenninner som flytter til andre byer for noen år har vi alltid fortsatt å være bestevenner. 

Jeg har slitt en del psykisk og bestevenninnene mine har vært en god støtte. Men når vi møtes har vi ingenting til felles lenger. De vil ting som jeg ikke vil og jeg vil ting de ikke vil. Interessene og samtale temaene er kjempe motsetninger og jeg tror alle i venninnegjengen føler litt på dette. 

Vi er voksne og dette er de venninnene jeg alltid har hatt gjennom tykt og tynt men de siste par årene har det vært at jeg alltid blir med på det de vil, kun for å tilbringe tid sammen og opprettholde vennskapet men har ingen interesse av aktiviteten personlig. De blir aldri med på det jeg vil, for de ikke har interessen for de tingene eller temaene. 

Jeg ønsker meg nye venner istedet for å kaste bort tid på foreksempel en film jeg hater eller energi på et kjedelig museum, bare for å dilte med de. Men siden vi har vært bestevenner så lenge får jeg dårlig samvittighet hver gang jeg sier nei til å bli med på tingene de vil, og føler meg nesten utro om jeg finner på noe med noen andre. 

Fler som har hatt det sånn? 

Må man bare akseptere at tidene forandrer seg og håpe at alle forstår, og fremdeles kan ha et godt vennskap uten å finne på ting sammen men heller ses til nyttår og sommerfester, eller vil noen føle seg sveket og ikke gi meg samme støtte og lojalitet fordi jeg får nye venner? 

De siste årene har jeg ikke fått dyrket noen av mine interesser fordi jeg begrenser det til å gjøre bare det venninnene vil. For eksempel ferietur der de vil til storby og jeg vil til sol, de vil feste og oppleve og jeg vil slappe av. Eller helgetreff der de snakker om temaer som virkelig ikke interesserer meg og jeg føler det var bortkastet prat men bare hyggelig å se de. De lever forskjellige liv fra meg og hadde vi ikke vært venner i så mange år hadde vi aldri hatt noen kjemi nå... Tips?

Anonymkode: 3579d...f43

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakker jeg om tingene som opptar meg blir de målløse og feier det bort fordi de ikke har interesse for de temaene og snakker de om ting som opptar de tenker jeg zzzzz..Blir til at jeg sitter å hører og spør om deres temaer for å være hyggelig bare... 

Skrevet

Du kan som du skriver møte de på sommerfester, julefester osv slik at det ikke blir for mye av dem, men at dere enda holder kontakten :) Du kan kansje også introdusere de nye vennene dine til de gamle, for å vise at du ikke vil lage noe "drama". 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, louisandsteve skrev:

Du kan som du skriver møte de på sommerfester, julefester osv slik at det ikke blir for mye av dem, men at dere enda holder kontakten :) Du kan kansje også introdusere de nye vennene dine til de gamle, for å vise at du ikke vil lage noe "drama". 

Har prøvd og de bare himler med øynene fordi det er helt andre type jenter enn dem selv / sånn vi var. 

AnonymBruker
Skrevet

Flere? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...