Gå til innhold

Elipsemaskin vs tredemølle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Jeg har prøvd å google men finner ikke noen tilfredsstillende svar.. Det har seg sånn at jeg prøver å gå ned i vekt, samtidig stramme opp, og trener kondinasjonsøkter og styrkeøkter ca 4-5 ganger i uken. I det siste har jeg merket at det gjør mer vondt å løpe, og i tillegg spyr jeg nesten av kjedsomhet..

Jeg prøvde elipsemaskin for første gang forrige uke, og det var noe jeg trivdes med. Hadde på ganske tung motstand og tråkket ikke så fort, men fikk høy puls og ble gjennomsvett på samme måte som når jeg løper på mølla. Lurer på om jeg kan erstatte tredemølle med elipsemaskin, og ha ca. samme kaloriforbruk, eller om mølla gir mye bedre utslag?

Anonymkode: ff171...385

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ellipse brenner nesten ikke noe.

Anonymkode: b3a0d...846

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellipse brenner nesten ikke noe.

Og hvor i alle dager har du det fra?? Så lenge man har tung belastning, godt tempo og høy puls så er det klart at man forbrenner mye! Bare å ta på seg et pulsbelte tilknyttet en aktivitetsmåler det, så ser man jo hva man forbrenner mest med. Min erfaring er jo høyere puls over tid, desto mer forbrente kcal. Det får jeg vel så gjerne på en elipsemaskin om jeg skrur den opp på et høyt nivå med tung belastning som en tredemølle. Faktisk mer på elipsemaskin. Blir som å gå i trapper med høye trinn i høyt tempo. Sier seg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har lik puls på tredemølle og ellipsemaskin vil du forbrenne litt mindre på ellipsemaskinen. Dette er fordi du slipper å bevege kroppen i høyderetning som du gjør når du jogger, du bruker altså litt mindre muskler. For totalt sett å forbrenne like mye kaloerier må du trene litt lengre på ellipsemaskinen.

Anonymkode: 39341...27f

• Liker 3
Skrevet

Skal du brenne mye energi med trening må du trene lenge, og da er det viktigste at du finner en treningsform du liker.

AnonymBruker
Skrevet

Si 45 min ellipse i øk puls. Hvor mye kcal er det? 200-300?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...