AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 Jeg har møtt på noen gjerrigknarker både på Facebook og på Finn, i en kjøp/salg-situasjon, der jeg selvsagt er selgeren av en vare. En gang lå noe en vare jeg solgte ute på markedet til 30 kr, det var faktisk en kvinne som prutet på den... Ville ha den for 10 kr... Hårstylingsprodukt (kostet 200 kr ny, og var ny! Fortsatt i esken sin), jeg la ut for å se om noen ville ha den før jeg heiv den. Jeg syntes det var så merkelig at jeg sa nei til "skambudet" En annen har forsøkt å overbevise meg om at jeg skal kjøre 1 time med bil for å levere en helt ålreit vare hun får til 1/7 av ny pris. Eh... nei.. skjer ikke! Hun skulle selvsagt få den levert gratis!? En annen forsøkte å forklare meg hvordan jeg skal kunne komprimere en vare slik at den havner under 7cm-grensa posten har satt. Det var da jeg fortalte at den er diger. Vedkommende eier forøvrig ingen slik vare selv, men hadde tydeligvis skikkelig peiling på hvordan det skulle gå til. Så jeg skulle risikere å betale 50% mer for frakt enn det kjøperen satte inn på min konto, hadde selvsagt ikke fått det igjen dersom jeg sendte melding om at portoen ble høyere, noe den garantert hadde blitt Fordi varen er mye større. Altså... folk går så LANGT for å spare noen usle kroner! Det er snakk om folk som allerede sparer 80% på å kjøpe varen av meg istedet for i butikken. Så sitter de og snur på krona, om det så er snakk om tyve kroner. Jeg mener: Er du fattig, så kjøper du ikke krølltang til 30 kr liksom. Da bruker du de pengene på 3 brød istedet. Så det er jo ikke fattige folk, heller (med mindre de er dumme, noe jeg ikke tror de er!). Hva er det med sånne folk!? Og dersom det er noen her inne: Hva tenker du når du sitter og snur på krona, og ikke er fattig? Hva foregår i hodet ditt? Spør av nysgjerrighet for hvor mye jeg enn tenker på det, klarer jeg ikke å forstå det. Klær fra kjedebutikker er helt legitimt å kjøpe billig om man er fattig, men jeg har ikke solgt ting som er en livsnødvendighet for de med dårlig råd... Anonymkode: 87ec7...6b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå