AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 Er det mulig som sykepleier å feks forhandle om bedre lønn, påvirke turnus, fridager ol., dersom man er eneste søker og arbeidsgiver har slitt lenge med å finne en til stillingen? Vet om noen som hsr fått betalt for mer ansiennitet enn de egentlig har fordi det da er lettere å rekruttere. Står i en situasjon nå hvor jeg muntlig er tilbudt en stilling som ingen har søkt på (kun vært i tlf med arb.giver). Jeg har jo jobb fra før hvor jeg også trives, men dersom de kan være mer fleksibel mtp turnus og lønn så kan jeg vurdere å bytte jobb. Anonymkode: 3c7af...fe5
boblevann Skrevet 27. april 2017 #2 Skrevet 27. april 2017 Lønn vet jeg ikke, den er vel tariffbestemt - men til en viss grad kan du nok forhandle ja Turnus derimot har du muligheter til å komme med innspill. Når jeg startet i deltidsjobben min fikk jeg bestemme turnusen min helt selv. Valgte for eksempel fri hver fredag jeg ikke jobbet helg, hele sommeren, og det var ingen problem Særlig om de skriver at de kan være fleksible med turnus, regner jeg med du får være med å påvirke den ja.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #3 Skrevet 27. april 2017 At lønnen er tariffbestemt betyr bare at det er minstelønn, det er fint lov å gi høyere lønn selv om man har tariffavtale mulig det er begrensninger på dette i det offentlige selvsagt, men selve det at det er tariffavtale skal ikke være til hinder. Du kan jo prøve deg i alle fall ts, verste som skjer er at du får nei Anonymkode: 935e1...8c5
Cessa74 Skrevet 27. april 2017 #4 Skrevet 27. april 2017 En venninne jeg kjenner var i en lik situasjon. Hun hadde 6 års ansenitet og forhandlet seg til å få maks ansenitet om hun skulle ta jobben - noe hun også fikk. Det er absolutt lov å prøve seg når du står i en slik situasjon. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå