Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig som sykepleier å feks forhandle om bedre lønn, påvirke turnus, fridager ol., dersom man er eneste søker og arbeidsgiver har slitt lenge med å finne en til stillingen? 

Vet om noen som hsr fått betalt for mer ansiennitet enn de egentlig har fordi det da er lettere å rekruttere. 

Står i en situasjon nå hvor jeg muntlig er tilbudt en stilling som ingen har søkt på (kun vært i tlf med arb.giver). Jeg har jo jobb fra før hvor jeg også trives, men dersom de kan være mer fleksibel mtp turnus og lønn så kan jeg vurdere å bytte jobb. 

Anonymkode: 3c7af...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønn vet jeg ikke, den er vel tariffbestemt - men til en viss grad kan du nok forhandle ja :) 

Turnus derimot har du muligheter til å komme med innspill. Når jeg startet i deltidsjobben min fikk jeg bestemme turnusen min helt selv. Valgte for eksempel fri hver fredag jeg ikke jobbet helg, hele sommeren, og det var ingen problem :fnise: Særlig om de skriver at de kan være fleksible med turnus, regner jeg med du får være med å påvirke den ja.

AnonymBruker
Skrevet

At lønnen er tariffbestemt betyr bare at det er minstelønn, det er fint lov å gi høyere lønn selv om man har tariffavtale :) mulig det er begrensninger på dette i det offentlige selvsagt, men selve det at det er tariffavtale skal ikke være til hinder. Du kan jo prøve deg i alle fall ts, verste som skjer er at du får nei :)

Anonymkode: 935e1...8c5

Skrevet

En venninne jeg kjenner var i en lik situasjon. Hun hadde 6 års ansenitet og forhandlet seg til å få maks ansenitet om hun skulle ta jobben - noe hun også fikk. Det er absolutt lov å prøve seg når du står i en slik situasjon. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...