AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 I dag bestilte jeg meg time hos frisøren. Ikke til frisøren jeg brukte sist. Er en stund siden,men forteller det nå. Jeg hadde time til frisør på et kjøpesenter. Jeg våknet om morgenen og var litt uggen i kroppen. Sånn man kan føle innimellom. Gikk på jobb. Etter arbtid har jeg time. De var litt forsinket, så ventet vel ca 15 min. Satte meg i stolen og hun begynte med folie og bleking. Da kjente jeg at nå må jeg på do. Litt kvalme kom også. Tenkte at jeg får prøve å holde ut. Etterhvert måtte jeg bare si ifra. Unnskyld, jeg tror jeg må få låne toalettet ditt. Sa ikke årsaken. Da svarer hun: vi har ikke kundetoalett, kun for ansatte. Det er kundetoalett på senteret i 2 et. Jeg viste ikke hva jeg skulle si. Da må jeg gå sånn gjennom senteret? Og jeg måtte det. Med foliestriper ,håndkle og kappe. Rulletrappen var rett utenfor salongen,men et stk å gå fra den og bort til toalettet. Syns det var Lite kundevennlig gjort. Anonymkode: a97fc...018 9
Gjest Cocosa Skrevet 27. april 2017 #2 Skrevet 27. april 2017 Haha, ja. Jeg får alltid låne toalettet på "personalrommet".
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #3 Skrevet 27. april 2017 Ingenting rart eller unormalt med dette. De fleste sentrene har ordnet det på denne måte, altså at alle kunder henvises til senterets kundetoalett. Etter arbeidsmiljøloven skal personaltoaletter være for personalet. De ansatte kan få problemer dersom de lar kunder bruke personaltoalettet. Innordn og orienter deg om vanlig skikk og bruk samt arbeidsmiljøloven, så trenger du ikke klage over at frisørsalongen du brukte vet hvordan lovverket fungerer og følger gjeldende lov. Anonymkode: d36aa...07e 14
Kalevala Skrevet 27. april 2017 #4 Skrevet 27. april 2017 Ah! Frisørsalongen ja Jeg klikket meg inn her fordi jeg trodde det handlet om fineste Salongen 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #5 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingenting rart eller unormalt med dette. De fleste sentrene har ordnet det på denne måte, altså at alle kunder henvises til senterets kundetoalett. Etter arbeidsmiljøloven skal personaltoaletter være for personalet. De ansatte kan få problemer dersom de lar kunder bruke personaltoalettet. Innordn og orienter deg om vanlig skikk og bruk samt arbeidsmiljøloven, så trenger du ikke klage over at frisørsalongen du brukte vet hvordan lovverket fungerer og følger gjeldende lov. Anonymkode: d36aa...07e Jeg kan skikk og bruk. Jeg pleier å innordne meg også. Men å sende meg gjennom senteret med folie og hele pakka....Jeg pleier ikke å spørre hverken salonger eller butikker om å få låne toalett,men det var en spes situasjon. Anonymkode: a97fc...018 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #6 Skrevet 27. april 2017 Er dette på Kvadrat i Sandnes? Anonymkode: e8e9f...46e
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #7 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er dette på Kvadrat i Sandnes? Anonymkode: e8e9f...46e Var ikke på Kvadrat Anonymkode: a97fc...018
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #8 Skrevet 27. april 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag bestilte jeg meg time hos frisøren. Ikke til frisøren jeg brukte sist. Er en stund siden,men forteller det nå. Jeg hadde time til frisør på et kjøpesenter. Jeg våknet om morgenen og var litt uggen i kroppen. Sånn man kan føle innimellom. Gikk på jobb. Etter arbtid har jeg time. De var litt forsinket, så ventet vel ca 15 min. Satte meg i stolen og hun begynte med folie og bleking. Da kjente jeg at nå må jeg på do. Litt kvalme kom også. Tenkte at jeg får prøve å holde ut. Etterhvert måtte jeg bare si ifra. Unnskyld, jeg tror jeg må få låne toalettet ditt. Sa ikke årsaken. Da svarer hun: vi har ikke kundetoalett, kun for ansatte. Det er kundetoalett på senteret i 2 et. Jeg viste ikke hva jeg skulle si. Da må jeg gå sånn gjennom senteret? Og jeg måtte det. Med foliestriper ,håndkle og kappe. Rulletrappen var rett utenfor salongen,men et stk å gå fra den og bort til toalettet. Syns det var Lite kundevennlig gjort. Anonymkode: a97fc...018 Veldig dårlig kundeservice, her på Stovner Senteret både på STRAA og AB-klipp har alltid fått lov til låne do når har vært kunde der, selvom sentret har 2 toaletter får kundene. Anonymkode: 421d9...57d 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #9 Skrevet 27. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Veldig dårlig kundeservice, her på Stovner Senteret både på STRAA og AB-klipp har alltid fått lov til låne do når har vært kunde der, selvom sentret har 2 toaletter får kundene. Anonymkode: 421d9...57d Og det er uansett hva jeg gjør der. jeg har også vært på spaen på senteret, fikk låne doen der og. Det den andre brukeren skrev er bare tull og tøys. Anonymkode: 421d9...57d 1
Perelandra Skrevet 27. april 2017 #10 Skrevet 27. april 2017 43 minutter siden, Kalevala skrev: Ah! Frisørsalongen ja Jeg klikket meg inn her fordi jeg trodde det handlet om fineste Salongen Tenkte det samme som deg! Salongen er et bra program. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #11 Skrevet 27. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Veldig dårlig kundeservice, her på Stovner Senteret både på STRAA og AB-klipp har alltid fått lov til låne do når har vært kunde der, selvom sentret har 2 toaletter får kundene. Anonymkode: 421d9...57d Det er ikke bra. De har jo ikke lov til å låne ut personaltoalettene sine til kundene... Anonymkode: 6cadd...92d 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #12 Skrevet 27. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bra. De har jo ikke lov til å låne ut personaltoalettene sine til kundene... Anonymkode: 6cadd...92d Tull og tøys. Link på at det ikke er lov,er du snill- heldigvis aldri opplevd noen sted at jeg ikke har fått låne toaletet (kun en gang,men da var vi 16-og hun likte meg ikke). Anonymkode: 421d9...57d 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #13 Skrevet 27. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bra. De har jo ikke lov til å låne ut personaltoalettene sine til kundene... Anonymkode: 6cadd...92d En bæsj er en bæsj. Det er vel det samme hvem som slipper den ned i skålen... Anonymkode: cf568...648 6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #14 Skrevet 27. april 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingenting rart eller unormalt med dette. De fleste sentrene har ordnet det på denne måte, altså at alle kunder henvises til senterets kundetoalett. Etter arbeidsmiljøloven skal personaltoaletter være for personalet. De ansatte kan få problemer dersom de lar kunder bruke personaltoalettet. Innordn og orienter deg om vanlig skikk og bruk samt arbeidsmiljøloven, så trenger du ikke klage over at frisørsalongen du brukte vet hvordan lovverket fungerer og følger gjeldende lov. Anonymkode: d36aa...07e 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull og tøys. Link på at det ikke er lov,er du snill- heldigvis aldri opplevd noen sted at jeg ikke har fått låne toaletet (kun en gang,men da var vi 16-og hun likte meg ikke). Anonymkode: 421d9...57d Se innlegget over Anonymkode: 6cadd...92d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #15 Skrevet 27. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se innlegget over Anonymkode: 6cadd...92d Jeg har lest det? Og så? det er ikke bevis på at det ikke er lov. Anonymkode: 421d9...57d 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #16 Skrevet 27. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har lest det? Og så? det er ikke bevis på at det ikke er lov. Anonymkode: 421d9...57d Arbeidsmiljøloven finner du på nettet. Anonymkode: 6cadd...92d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #17 Skrevet 27. april 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull og tøys. Link på at det ikke er lov,er du snill- heldigvis aldri opplevd noen sted at jeg ikke har fått låne toaletet (kun en gang,men da var vi 16-og hun likte meg ikke). Anonymkode: 421d9...57d http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=258500 Ikke meg du svarte, men dette kunne du og alle andre fint klart å google dere frem til, dersom dere ville. Arbeidstilsynet kan faktisk stenge bedriften dersom de får kjennskap til at bedriften lar kunder bruke personaltoaletter. Noe å tenke på før dere legger ut opplysninger om enkeltes praksis om å la kunden bruke personaltoalettet? Anonymkode: d36aa...07e 5
FrittgåendeBurugle Skrevet 27. april 2017 #18 Skrevet 27. april 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull og tøys. Link på at det ikke er lov,er du snill- heldigvis aldri opplevd noen sted at jeg ikke har fått låne toaletet (kun en gang,men da var vi 16-og hun likte meg ikke). Anonymkode: 421d9...57d http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=258500 Sitat: «Toalettene skal være forbeholdt arbeidstakerne. Felles toaletter med andre brukergrupper – som kunder eller beboere – aksepteres som klar hovedregel ikke.»
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #19 Skrevet 27. april 2017 Huff nå er det mange bedrifter som blir stengt da... Aldri opplevd at man ikke har fått låne, aldri (utenom hun en jenta,men det var andre grunner til) Det der var meget dårlig kundeservice- Anonymkode: 421d9...57d 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #20 Skrevet 27. april 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan skikk og bruk. Jeg pleier å innordne meg også. Men å sende meg gjennom senteret med folie og hele pakka....Jeg pleier ikke å spørre hverken salonger eller butikker om å få låne toalett,men det var en spes situasjon. Anonymkode: a97fc...018 Men du fortalte dem jo ikke at det var en spesiell situasjon heller! Ikke at det burde spille noen rolle, siden Arbeidstilsynet er veldig klare på dette. Toalettsituasjonen på senteret er jo ivaretatt, og da synes jeg at vi kundene ikke trenger å lage noe problem ut av det. At andre "får lov" kan jo være fordi ansatte ikke kan regelen, eller fordi de er redde for å si nei ("dårlig kundeservice!"). Ofte ligger jo personaltoalettet ved pauserom, garderobe etc - altså steder der de ansatte skal få slippe kunder som reker rundt Hadde jeg vært deg hadde jeg vært mer bekymret for at jeg smittet den stakkars frisøren, siden jeg ikke visste jeg var syk og gikk dit likevel. Frisøren din kunne ikke vite at det hastet å gå på do når du ikke sa det. Ellers er det vel ingen krise å måtte gå litt med foliestriper og kappe... Creds til personalet som turte å håndheve reglene, synes jeg... Anonymkode: 3d9f1...3d4 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå