Devana Skrevet 22. desember 2004 #1 Del Skrevet 22. desember 2004 Forslag til strømsparing utenom å skru av lys når man ikke er i rommet? Er oljeovner mer lønnsomt å bruke enn panelovner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 22. desember 2004 #2 Del Skrevet 22. desember 2004 Skylle oppvasken i kaldt vann. Skru ned temperaturen på elektriske ovner om natten. Sparedusjhode. Mindre watt i lyspærene. Sparepærer Slå helt av stereoanlegg og TV. Slå av plater litt før maten er ferdig, for med mindre du har induksjonsplater, holder varmen en stund etter at de er avslått. Bruke kortprogram på oppvaskmaskin og vaskemaskin. Dersom tørketrommel brukes, legg inni mindre klær. Kommer ikke på mer i farten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 22. desember 2004 #3 Del Skrevet 22. desember 2004 La varmeovner med flere trinn og termostat(gradeskala) stå på full efekt for da bruker den kortere tid på å varme opp til den temperaturen du har stilt inn på, altså mest lønnsomt. 2000 watt er 2000 watt enten du bruker panelovn eller oljeovn, så det er ingen forskjell. Bruk det du har! Hilsen elektriker-mannen til Grooo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2004 #4 Del Skrevet 22. desember 2004 har gjort alt,men regningene er dyre. Om dere studerer den så er det ikke sikkert dere bruker så mye strøm. vi ble jo oppfordret til å spare på strømmen, men skal jeg bruke mindre nå så må jeg slå av hovedbryter. regningen var på ca 1900 kr, men strømforbruket var på 600 kr. Hva hjelper det å spare når staten setter opp avgiftene alikavel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 22. desember 2004 #5 Del Skrevet 22. desember 2004 Sparepærer ute, og på kalde rom. Hvis du bytter ut pærene(med f.eks. sparepærer som ikke produserer varme) i de rommene du ofte bruker og varmer opp, vil du bruke ekstra mye penger på oppvarming, så det vil ikke spille noen rolle.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 23. desember 2004 #6 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg vet at dette ikke er svaret på det du spør om, men har du byttet strømleverandør? Det har jeg gjort, og sparer masse - penger, ikke strøm. Jeg hadde en av de dyreste (Hafslund) og har byttet til en av de rimeligste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegehi Skrevet 23. desember 2004 #7 Del Skrevet 23. desember 2004 Tettelister rundt dører og vinduer ha gardiner fortrekt (vi har store stuevinduer = høyt varmetap...) ha mer klær på kjør spotpris på strømmen (dersom økonomien tåler at det svinger opp og ned på regningen. Vi har spart en del på det så langt) tidsbrytere på ovnene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå