Gå til innhold

Kopiere fra pdf-fil. Får kopi av annet enn jeg har markert.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har en pdf-fil jeg ønsker å kopiere noe fra. Det som er problemet er at når jeg markere teksten så kommer noe en annen tekst inn når jeg limer inn i Word. Teksten jeg markerer blir ikke markert som ord, men som om jeg tar et bilde(om dere forstår hva jeg mener). Det hadde vært helt greit, men problemet er at bildet av teksten jeg markerer ikke er det samme som når jeg limer inn i Word. I stedet limes det inn et bilde fra en annen del av teksten.

Noen som vet hvordan jeg fikser på det?

Anonymkode: a4c98...8e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å bruke utklippsverktøy i Windows. 

Du finner den ved å søke. 

Skrevet (endret)

PDF-en er et stort bilde, og ikke tekst, f.eks. hvis noen har skannet et ark med tekst og lagret som PDF. Dermed kan du ikke kopiere teksten fordi det er et bilde. Du får ikke fikset det (på en enkel måte). 

Endret av Zzyzx
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Zzyzx skrev:

PDF-en er et stort bilde, og ikke tekst, f.eks. hvis noen har skannet et ark med tekst og lagret som PDF. Dermed kan du ikke kopiere teksten fordi det er et bilde. Du får ikke fikset det (på en enkel måte). 

Tusen takk! Virker å stemme at det er skannet fra et ark. 

TS

Anonymkode: a4c98...8e0

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Zzyzx skrev:

Om TS har en betal-versjon av Adobe er det mulig å kjøre tekstgjenkjenning på scannede dokumenter, slik at dokumentet blir både søkbart og kopierbart. Men avhengig av kvaliteten på det skannede dokumentet kan tekstgjenkjenningen fort oppfatte bokstaver og ord feil, så om det skal kopieres og limes inn andre steder er det viktig å lese nøye korrektur på den innlimte teksten. :) 

Anonymkode: 34fea...558

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å gjøre om pdf-filen til doc-fil her http://www.ilovepdf.com/ så kan det hende du får kopiert bare den teksten du vil. :) 

Anonymkode: 2a4ed...ff8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å gjøre om pdf-filen til doc-fil her http://www.ilovepdf.com/ så kan det hende du får kopiert bare den teksten du vil. :) 

Anonymkode: 2a4ed...ff8

Funker ikke med et scannet dokument, med mindre du har kjørt tekstgjenkjenning først. 

Anonymkode: 34fea...558

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...