Løvetannen Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 Heisann. Jeg har noen spørsmål! Jeg går på vgs, men ønsker å ta opp noen fag som privattist før jeg er ferdig, slik at jeg er fornøyd med førstegangsvitnemålet. Fagene jeg planlegger å ta opp igjen er engelsk, og kanskje naturfag og geografi. Målet mitt er å få toppkarakter. Er det noen som har hatt noen av disse eksamenene som privattist og kan fortelle litt om hvordan det er? Jeg lurer også på om noen av dere har hatt geofag, kjemi eller biologi? Disse fagene skal jeg også ha neste år, og vil gjerne vite litt mer om disse og hvordan man kan få absolutt best mulig karakter.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #2 Skrevet 27. april 2017 Den enkleste måten å oppnå gode karakterer på privatisteksamen er helt klart å gå på en privatskole og ta opp fag. Siden dette ikke er et alternativ for deg foreslår jeg at du spør læreren i de fagene om de har noen tips. Det eneste jeg vet er at naturfag og geografi var muntlige fag da jeg gikk på vgs for fire-fem år siden. Jeg hadde biologi på vgs og mitt beste råd er rett og slett å lese boka, ta notater og gjør oppgavene som er bakerst i kapittelet (hvis dere har samme bok som oss). Anonymkode: df169...187
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #3 Skrevet 27. april 2017 Naturfag og geografi er rett frem og enkelt å få god karakter i så fremt du er forberedt. Dette gjelder i stor grad muntlig eksamen i engelsk, mens skriftlig eksamen i engelsk avhenger av utgangspunktet ditt. Anonymkode: 5ff50...fa3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #4 Skrevet 27. april 2017 Du kan ikke gå opp som privatist, samtidig som du har fagene i klasseundervisning. Førstegangsvitnemålet ditt er som det blir, privatisteksamen får du ikke på samme vitnemål. Gå og snakk med skolens rådgiver. Anonymkode: 51a5e...5c6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #5 Skrevet 27. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke gå opp som privatist, samtidig som du har fagene i klasseundervisning. Førstegangsvitnemålet ditt er som det blir, privatisteksamen får du ikke på samme vitnemål. Gå og snakk med skolens rådgiver. Anonymkode: 51a5e...5c6 Du har åpenbart ikke innsikt i hva du uttaler deg om. Geografi, engelsk og naturfag er fag man får standpunktkarakter i VG1. TS ønsker videre å ta opp disse karakterene i løpet av VGS da hun ikke er fornøyd med standpunktkarakteren. Med andre ord vil hun ta opp fagene når hun er ferdig med dem. TS gjør helt rett. Anonymkode: 5ff50...fa3 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #6 Skrevet 27. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke gå opp som privatist, samtidig som du har fagene i klasseundervisning. Førstegangsvitnemålet ditt er som det blir, privatisteksamen får du ikke på samme vitnemål. Gå og snakk med skolens rådgiver. Anonymkode: 51a5e...5c6 Jo, det kan h*n. Melder du deg ut av faget, kan du gå opp som privatist og likevel få førstegangsvitnemål. Ikke uttal deg om noe du ikke har peiling på. Anonymkode: 99aab...cca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå