Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller det er vel mer som stive buster. Fikk det etter fylte 40. Jeg er lys,men det kom 3-4 stive svarte på siden på overleppen.  Så kom det under haken...Sånn her og der. Nå er det mere på overleppen. Å hvor de vokser. Napper de ut,men neste morgen kjenner jeg de er på veg ut igjen. Har prøvd å la være,men blir utrolig lange.

Noen råd?

Anonymkode: 8764f...9d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du napper og de er på vei ut neste morgen? Er du sikker på at du napper helt ut i roten og ikke knekker håra?

Anonymkode: f7c76...d8d

AnonymBruker
Skrevet

Tar de med pinsett. Ser da ut som alt kommer,for kjenner ikke noe der etterpå.ser på de,så er de helt lyse og myke nederst 

Anonymkode: 8764f...9d4

AnonymBruker
Skrevet

Lar du dem vokse noen dager ser du nok at det ikke er de samme som kommer tilbake neste dag, men flere forskjellige. Jeg har også mye på sidene av leppen, på overleppen er de tynnere og lysere, mens på hake og hals er de harde. Jeg napper kveld og morgen, men neste ettermiddag tar jeg meg i å trekke dem ut med neglene når jeg sitter og fokuserer på noe annet. Har dessverre ingen råd, det er nok ingen trøst men vær glad for at du ikke har kinnskjegg også og må barbere. Jeg har hatt det slik siden jeg var 16.

Anonymkode: 6ebd6...704

AnonymBruker
Skrevet

Noe som er rart her, er at før de vokser ut av huden, ser de ut som svarte hudormer, og jeg kan faktisk knipe noen av de ut og som om de var hudormer, da kommer det bare en liten sort dært ut... :)

Barberer jeg haken, vokser det ut stubber samme kveld, napper jeg de - kan det gå et par dager før jeg må nappe igjen. 

Jeg har hørt at voksing er best, da sliter man ut roten, slik at håret som kommer ut er slitt i tuppen og vil derfor bli tynnere og mindre synlig. 
Det finnes også kremer som skal hemme veksten. 

Ellers kan man sjekke hormonbalansen hos fastlege (blodprøve) - om en har fått en hormonforstyrrelse (PCO f.eks.) som kan gi økt behåring. 

Anonymkode: bb52e...c76

AnonymBruker
Skrevet

Har samme problemet. Har pcos og mye hårvekst i ansiktet. Har noen hår som jeg må nappe hver eneste dag, resten må jeg barbere hver morgen (da har jeg stubber hver kveld)

Har fått henvisning til laserbehandling, men det har jeg ikke råd til. Kan søke om å få igjen bittelitt av utgiftene, men det blir likevel for dyrt for meg. Fatter ikke hvorfor man ikke får dekket hele summen når man bokstavelig talt har skjegg pga en sykdom 😢

Anonymkode: 78e09...744

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...