Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at skinke på brødskiva er sunt. Og at Yoghurt kan være bra, men det er mye sukker i det så det er ikke lurt å spise slikt hverdag for eksempel lunsj. Men hva anbefaler du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Yoghurt kan være fint, men som du sier har det mye sukker så jeg mener det til lunsj hver dag i kanskje store mengder er som å putte gift i kroppen. Blir som å drikke cola. Du må jo ha en del yoghurt om det er hva som er lunsjen.

Noe sunt brød med skinke, kylling, avocado, peanøttsmør, ost eller noe lignende er et mye bedre alternativ. Du kan evt benytte deg av mager kesam med nøtter, frø, mandler, havregryn og lignende som vil være mer fornuftig enn yoghurt. 

Endret av debattanten
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Dobbelpost.

Endret av debattanten
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo og yougurt uten mye sukker. Bruker en del yogurt naturell med bær og frukt.

Anonymkode: 7f0be...db9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe problem å spise yoghurt til lunsj, men det metter kanskje ikke så mye. Kjøp en yoghurt med lite sukker (f.eks gresk yoghurt, kvarg eller skyr) og ta litt musli oppi. Sunt og godt

Anonymkode: 7a476...e80

Skrevet

Jeg anbefaler å sette seg inn i hva kroppen trenger, hva ting er og ikke er, og hva som er i forskjellige matvarer, kjenne etter hva som funker for en selv, og slutte å lese (eller snakke med) hva det nå er du leser (eller snakker med) som får deg til å fokusere på enkeltmatvarer og -næringsstoffer og -måltider.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Naturell yoghurt med bær ved siden av. Supergodt!

Anonymkode: 9bb31...52e

AnonymBruker
Skrevet

Yogurt inneholder ikke så mye sukker nå som for noen år siden (yay for produsenter som klarer å sammarbeide for å lure oss til å spise sunnere). Da jeg telte kalorier viste det seg at det var frokostblandinga jeg brukte som ga meg for mye sukker, ikke yogurten.

Det finnes også yougurt med mindre sukker, og naturell yougurt er gjerne uten tilsatt sukker.

God lunsj: Yogurt med havregryn, litt nøtter eller frø, banan og friske eller frosne bær.

Dårlig lunsj: En Godmorgen (for få kalorier, for mye sukker)

Brødskive med skinke kan også være fin lunsj. Bruk gjerne godt grovbrød, litt sennep (ikke pølsesennep) og noen salatblad, så blir det litt mer spennende. Kjedelig mat blir lett bare vomfyll og tidtrøyte, slik at man lett spiser bare for å spise.

Anonymkode: ab341...b50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...