AnonymBruker Skrevet 27. april 2017 #1 Skrevet 27. april 2017 Har blitt alenemamma, og min tidligere samboer styrte tidligere økonomien. Dvs, han betalte alle regninger. Jeg har aldri vært flink å spare penger, men nå er det på tide å bli voksen og ta ansvar! Hva tenker dere om 3500 i matugifter på en voksen + 2 barn, hvor barna er hos far ca 10 døgn i mnd? Etter mine beregninger, HVIS jeg er ekstremt flink, vil jeg sitte igjen med 41 000 kr igjen på sparing i august om jeg følger budsjettet mitt nazi frem til da. Men da er det ingen utskeielser frem til da heller.. Ps, har søkt utvidet barnetrygd og stødnad til barnepass. Vil jeg få etterbetalt fra januar av fra nav, når jeg sendte inn søknaden inn 1 april? Vi kranglet en del om barnefordelingen frem til da, og fortsatt nekter han å flytte minste barnet på min adresse selvom jeg har henne mest.. Mitt eldste barn var jeg alene med da jeg traff min nå ex-samboer, og har 80% omsorg for henne (8 åring). Anonymkode: af46d...296
Gjest VR42 Skrevet 27. april 2017 #2 Skrevet 27. april 2017 Spørs om det matbudsjettet blir vel stramt, ville selv gått for 4000 kroner der. Men om man er flink til å benytte seg av tilbud, fryseboks og kjedenes rabattprogrammer kan det gå.
tussi84 Skrevet 27. april 2017 #3 Skrevet 27. april 2017 3500 kr for mat 1 voksne og 2 barn. Alt for lite. Bare en voksen person bør ha et matbudsjett på mellom 2 til 2500 kr. Per barn varierer etter hvor gamle barna er. Men jeg ville satt av 5000 til mat og bruker du mindre en mnd så kan du invitere de i sparingen. I tillegg bør du også legge av penger til noe uforutsette ting. Det vil alltid bli noen utskeielser når man har barn. Du kan derimot velge å prioitere vekk dyre ting og heller gå for ting som ikke koster så mye. Det kan også Være at barna skal i bursdager, skal ha spare prosjekt på skolen hvis de skal på felles tur etc. Det er bra du ønsker å spare men spar heller realistisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå