Gå til innhold

Skal til Singapore og Malaysia. Bare styr å dra til filipinene og?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

I forbindelse med jobb skal jeg først noen dager til Singapore også til Malaysia. (Totalt 1 uke) tenkte så å ta en uke ferie når jeg først er i Asia. Er der bare styr og reise videre til filipinene? Ser for meg at mange dager i Singapore blir kjedelig? Og bare hørt negativt om Malaysia og masse positivt om filipinene. Men blir der bare masse reising og styr med så kort tid?

Anonymkode: 57358...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig lite som er kjedelig med Singapore - men om du vil se litt annet enn storby, shopping, fornøyelsesparker og kunstige strender er dette det perfekte utgangspunktet, for det er ikke mange steder i regionen du ikke kan fly direkte til herfra. Jeg har selv fløyet til Boaracay på Fillipinene for en ukes ferie (men det er lenge siden), og det var ikke noe problem. Ulempen er jo at man ofte må mellomlande i Manila og fly videre til øyene (om det er strandlivet du er på jakt etter). Vi byttet flyplass også, men vi fløy TigerAir til Manila, som er et billig flyselskap.

Om du vil reise kortere så er ikke Malaysia så galt synes jeg. Vi var på Tioman Island for en del år siden - da tok vi buss fra Singapore og ferge over til øya, og det tok ikke avskrekkende mange timer. veldig fint der ute! Ellers er jeg veldig gira på  Langkawi selv - kjenner flere som har vært der som sier at det er fantastisk! Kuala Lumpur er også en spennende storby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både SIngapore og Malaysia er flotte reisemål spesielt hvis du ikke har vært i Asia før. Men for all del - Filippinene er også en spennende destinasjon men du bør nok ikke prøve å dekke over for mye på en uke. Når skal du dra forresten? Det kan også være en faktor som du må tenke på (f.eks med tanke på vær). Jeg reiser en del til Kuala Lumpur og det har blitt en ganske stor og spennende by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, gard skrev:

Både SIngapore og Malaysia er flotte reisemål spesielt hvis du ikke har vært i Asia før. Men for all del - Filippinene er også en spennende destinasjon men du bør nok ikke prøve å dekke over for mye på en uke. Når skal du dra forresten? Det kan også være en faktor som du må tenke på (f.eks med tanke på vær). Jeg reiser en del til Kuala Lumpur og det har blitt en ganske stor og spennende by.

Hei. Har vært i Asia før, (Indonesia, Thailand og Vietnam). Så ikke i disse landene. Skal reise i oktober. 

Har så og si bare hørt negative ting om Malaysia, og at det er veldig utrygt. Reiser alene som kvinne. Innbiller meg at jeg ser nok av Singapore de dagene jeg er der i fobindelse med jobb (er det ikke bare en, stor kunstig storby? Og veldig dyrt) Er Kuala lumpur jeg skal være i fobindelse med jobb. Men så ønsker jeg en uke med sol og strand og hyggelige mennesker. Vurderer Bali og, men der har jeg vært så mange ganger så lyst på noe annet...

takk for svar, blir glad for alle tips! 

Anonymkode: 57358...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i både Malaysia (Kuala Lumpur + på østkysten) og i Singapore. Jeg likte meg ikke i Malaysia, følte meg rett og slett utrygg i der. Kuala Lumpur var greit nok og absolutt en opplevelse, men selv der følte vi oss beglodd og ble ropt upassende ting etter og fulgt etter på kveldstid og den slags. Vi reiste 4 jenter i tidlig 20 årene sammen. Første restauranten vi spiste på der skjønnte vi fort var et bordell og var vanskelig å ta seg frem til fots (ble aldri grønn mann på fotgjengerfeltene så måtte bare la det stå til og løpe over 4-feltsveier). Alle taxiene vi tok nektet å bruke taksameter og vi betalte nok alt for mye (selv om det ikke var så mye i forhold til norske priser). De kjørte også som galninger der. Syns det var enda verre når vi var på østkysten (mye mindre turister). Da stirret alle på oss som om de aldri hadde sett blonde, lyse jenter før. Og selv om vi passet på å ikke kle oss utfordrende så var vi stort sett eneste kvinnene uten burka (dette var langt bedre i Kuala Lumpur). Ene kvelden dro vi ut på en restaurant et stykke unna hotellet og da fikk vi ikke tak i taxi hjem igjen. De på restauranten sa bare at ingen svarte når de prøvde å skaffe oss taxi. Endte opp med at ene kelneren kjørte oss tilbake til hotellet vårt. Så alt i alt kommer jeg nok aldri til å dra tilbake til Malaysia igjen. Men når du er i Kuala Lumpur anbefaler jeg å spise på restauranten Atmosphere360 den ligger i KL Tower ca. 300 meter over bakken og gulvet snurrer rundt, så man får sett hele byen mens man spiser. Det er som en gigantisk versjon av tyholttårnet i trondheim. Det er dryt i forhold til andre spisesteder i Malaysia, men ikke så gale for norske priser. Det er buffet (med både salt og søtt) og lå rundt 500 kr per pers uten drikke tror jeg.

Singapore likte jeg veldig godt. Alt er rent og pent og en langt mer vestlig kultur hvor alle snakker godt engelsk. Er også veldig mye pent å se på der og mye gode handlemuligheter selv om det er litt dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google Pulau Bintan + resorts, og du har fantastiske strender og avslapping. Hadde ikke orket å ta turen til Fillipinene, mye å oppleve der du er. Forresten vil jeg anbefale Melaka hvis du skal ha en annerledes opplevelse i Malaysia. Og Tioman da, hvis du skal dit på riktig tid av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte 3 uker på ferie i Malaysia og Singapore, så det er plenty av ting å se der. Jeg likte meg godt i SIngapore. Ja, det er en storby, men det finnes fremdeles kultur å oppleve. Little India, mye god mat, dyreparken er utrolig flott (en av de bedre, hvor dyrene virker til å ha mye større områder å boltre seg på), shoppingen er bra osv. Men det holder med noen dager der, og du får nok sett det du trenger når du er der med jobben ja. Kuala Lumpur var ikke min favoritt, foretrekker Bangkok.

Jeg følte meg aldri utrygg i Malaysia. Vi var to jenter i 20-årene som reiste sammen. Man må jo kanskje bare ta litt hensyn med hvordan man kler seg, ettersom mange er muslimer.. Jeg syntes Melaka var en veldig koselig by, den ligger ikke langt ifra Singapore. Og dersom du ønsker strender og avslapping var Perhentian islands fantastiske! Skikkelig paradisfølelse! Men det kommer jo an på når du skal reise. Øst- og vestkysten har regntid på ulike tider av året. Vi hadde også en uke på Borneo, som jo og er mulig å kombinere med strand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg dro alene til Malaysia og følte meg aldri utrygg. Møtte mange hyggelig innfødte. Jeg spurte en av dem jeg ble kjent med i KL om det var ok at jeg gikk i singlet. Det var det. 

Singapore er fint. Jeg var der i tre dager men skulle ønske jeg hadde et par dager ekstra. Det er dyrere enn i nabolandene, men vi bor jo tross alt i et av de dyreste landene i verden selv, så det går greit. Spis mat på food courts. Billigere og bra mat.

Anonymkode: ff2f3...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...