Gå til innhold

Hvor lenge er det greit å date før man blir offisielt kjærester?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Satt og leste litt i "Vi i mellomfasen"-tråden, og så litt kommentarer i forhold til å ha "holdt på" eller "datet" i x antall månder uten at man definerer det som et forhold. og begynte å tenke litt rundt det, hva er egentlig ok? Og når bør man sette foten ned?

Selvfølgelig vil dette være veldig individuelt og avhengig av alder og livssituasjon, hvor ofte men møtes osv. Som ung student ble vi kjærester etter et par uker. For det hadde jo ingen konsekvens om det så skulle bli slutt om et par månder. vi var ungen og frie, ingen forpliktelser. Og vi var jo sammen nesten hver dag fra vi møttes...

Nå er jeg voksen og skilt, med barn å ta hensyn til. Noe som selvfølgelig fører til at man ønsker å teste ut over lengre tid før man forplikter seg helt, og definitivt før man blir offisielt kjærester i forhold til ungene. Ønsker jo ikke at ungene skal oppleve at kjærester kommer og går, det er ille nok at de har måttet oppleve at foreldrene ble skilt. Likevel tenker jeg at også i denne settingen så vil man jo ønske er bekreftelse etter hvert, på at nå er vi kjærester, selv om man kanskje må vente med å være offisiell utad. En liten forpliktelse liksom, " jeg ønsker å satse på deg"

Men hvor lang tid er det greit å bruke før man definerer noe egentlig? Vet det ikke er noe fasitsvar, og så lenge begge er komfortable med situasjonen så er det jo ikke noe å stresse med. Men hva tenker dere?

Selv har jeg nå datet en i nesten 6 uker, men det har vært begrenset med tid sammen (har vel møttes 7 ganger nå) så vi er jo laaaang unna å definere noe som helst utover at vi kun dater hverandre og ønsker å se hvordan dette kan utvikle seg. ;) Men vi oppfører oss allerede som kjærester på noen måter. Men vil tro at for min egen del, om ting fortsetter å gå bra og følelser oppstår for fullt, så vil jeg nok ønske noe litt mer "forpliktende" om 2-3 mnd. (men ikke offisielt altså, bare mellom oss to pga barna. Offisielt vil jeg gjerne vente oppimot et år. Hadde ingen av oss hatt barn ville jeg derimot forventet at vi ble kjærester offisielt etter den tiden.) Jeg ønsker ikke å kastebort tiden på noen som ikke har nok følelser for meg, eller ikke ønsker å satse fullt på meg heller.

Jeg blir bare litt betenkt når folk har holdt på i godt over et halvt år og fortsatt ikke vet hvordan ståa er. Jeg syns ikke det er greit å la seg behandle sånn om man ikke er 100% komfortabel med det.

Anonymkode: 4c136...df2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gadd maks to måneder med sånt skit.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barn og tenker at jeg fint kan være kjæreste med noen uten at barnet trenger å involveres. For min del er det helt uaktuelt å involvere barnet før vi har vært kjærester lenge. Så jeg ser for meg kjærester etter 1-2 mnd, involvere barnet etter 1 år. 

Anonymkode: c72d3...bf3

• Liker 5
Gjest Ingenting2
Skrevet
26 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg hadde gadd maks to måneder med sånt skit.

Digger bildet ditt :laugh:

Skrevet
48 minutter siden, Nowyouseeme skrev:

Digger bildet ditt :laugh:

Takk

Skrevet

Hvis man ikke har fått ringen etter et år som kjærester når man er eldre enn 25-30 år gå videre!

Hvis man ikke har blitt seriøse kjærester etter tre måneder dating gå videre!

Kvinners tid er dyrbar og en ekte mann vet å lock one down om han er seriøs og voksen nok. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo som du sier individuelt. Men jeg har et par regler.

- Vi er eksklusive før vi har sex. Altså ligger jeg ikke med han før kanskje 4-5 daten. Ikke fordi jeg er spesielt prippen, men fordi jeg vet mange faller av lasset før en 4-5 date, og jeg er ikke så interessert i å ligge med mange folk.
- Jeg skal føle på at vi kommuniserer godt og at jeg har en god følelse når jeg er med han.
- De tingene jeg kanskje er usikker på skal jeg prøve å ta opp. 

Ellers må man bare se det ann. Jeg bruker tid på å bli forelska, og har aldri hatt tid til å møte datene 5-6 ganger i uka i begynnelsen, så det tar fort 4-5 mnd. Men så lenge vi er eksklusive og jeg merker vi begge liker hverandre, da har jeg ikke så dårlig tid. Er det derimot miksede signaler og dårlig kommunikasjon, da vil jeg ta det opp og ikke gi det altfor lang tid før jeg evt. revurderer hele greia. 

Anonymkode: bf235...c06

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dater en mann nå med to barn. Vi har datet i snart fire mnd men jeg mener at vi burde date ennå lenger før vi er "offisielle" mtp barna hans. Jeg har ingen barn så nå møtes vi kun de ukene han har barnefri og da blir det jo i gåseøyne ikke fullt 4mnd.. Jeg har ikke møtt barna ennå og personlig er jeg ikke klar for det helt ennå. Ønsker å møte barna når vi vet vi kommer til å være sammen.. Man må rett og slett bare føle på det og bli offisielle når det kjennes rett. Dog har jeg jo møtt vennene hans så i vennekretsen er vi jo "offisielle".

Anonymkode: 286c3...e41

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke mer en én måneds tid. De som holder veldig tilbake tror jo stort sett at de er bare for god for alle uansett hvor lenge de dater noen. Orker bare ikke bruke tid lenger på sånne folk som liksom skal veie en opp og ned i månedsvis..Det er fullstendig raserende for selvbildet og bare ødeleggende å aller nådigst få lov til å date "sånne fantastiske mennesker" som gjerne går rundt å sier til venner: "Nei, nei, vi er ikke kjærester, vi bare holder på!" når de har vært med deg sånn hver dag i 6 mnd..Virkelig hater sånne folk og håper de setter egoet i vrangstrupen en dag og bare chocker og faller død om på stedet eller noe.

Anonymkode: 440aa...7f5

Skrevet

Om jeg kjenner han fra før trenger det ikke ta mer enn en mnd, men da har vi allerede kommet et stykke på vei før vi begynner å date.

Kjenner jeg han ikke kan det godt ta 5-6 mnd. Jeg er treig når det kommer til å bli kjent med folk og forelskelse, og vil være 100 % sikker før jeg går inn i et forhold. Men jeg vil vi skal være eksklusive fra vi har hatt sex og vi må kommunisere godt om hvor vi står underveis.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...